Vandaag heeft mijn man op zijn werk te horen gekregen dat de jaarlijkse salarisverhoging niet doorgaat dit jaar, is het niet zo dat een verhoging op basis van inflatie verplicht is? Dit allemaal vanwege de kredietcrisis
Een salarisverhoging is volgens mij alleen maar verplicht wanneer je het minimumloon verdient en dit minimumloon gaat omhoog. Dan is je baas verplicht om jou het verhoogde minimumloon te betalen...
Als het in de CAO staat misschien wel, maar volgens mij is er niet zoveel inflatie dit jaar, eerder deflatie....kijk maar uit
hmmm, verplicht lijkt het me niet, hoor. ik ben fysiotherapeut, en heb jaaaren geen salarisverhoging gehad...
Wat Lola zegt klopt helemaal, en inderdaad ook als een CAO het aangeeft. Anders hoeft het niet, ook inflatiecorrectie niet.
inderdaad, als er een CAO is afgesproken staat het daar meestal in per welke momenten er salarisverhoging is. Als er geen CAO is afgesproken hangt het meestal ook af van de prestaties van het bedrijf of die wel of geen verhoging geven. Meestal wordt het wel gedaan, maar het is volgens mij zeker niet verplicht. Mijn man kreeg afgelopen jaar voor het eerst in een paar jaren verhoging van slaris.
Mijn vriend krijgt er dit jaar ook niks bij. Mooi balen! Want ja, je gaat er stiekem toch vanuit... Hij zou er de 1e 5 jaar telkens 8% bij krijgen. Nu bevriezen ze het loon.