Hallo allemaal Oke.. heeft iemand de kaart door flesjesdoolhof? Ik wil borstvoeding gaan geven, werk thuis dus kolven hoet niet perse maar voor het gemak als het lukt lijkt het ons fijn zodat ook vaders eens een voeding kan doen ect. echterrr wat kopen we nu? je ziet hele borstvoedingsstartpakketen.. en flesvoedingstartpakketen.. wat heb je nu echt nodig? neem aan ook flesvoedingspul voor als borstvoeding niet loopt zoals gewenst.. lastig lastig!! ik zag dat op de 9 maanden beurs veel aanbiedingsets zijn dus dacht daar te gaan kopen maar wil dan dus wel weten wat nu echt nodig is om in huis te hebben...
Ik wil ook borstvoeding gaan geven. Er zat een flesje in pakket van de prenatal en verder koop ik niets. Je kunt altijd wel ergens voeding kopen, dus ik zie het na de bevalling wel. En een borstkolf ga ik pas kopen als de borstvoeding goed op gang is.
wij hebben de flesjes van Avent! ideaal vinden we. Voor de begin periode hadden we 2 kleinste flesjes. (zonder 3 standen speentje , maar met het speentje dat daarbij zit) Daarna overgestapt op 4 flessen. 2 van 330cc en 2 van 260cc. Hierbij hebben we de 3-standenspeentjes (voor de papflessen en ook voor de gewone melk). Maar deze 3 standen speentjes hebben we gewoon van kruidvat eigen merk. Verder hebben we de afwasborstel ook van kruidvat eigen merk. Ons zoontje dronk het beste met de Avent flessen. We hebben ook 1 difrax fles , maar vind die zo onhandig , er zitten daar heel veel onderdelen aan die je los kunt maken (en weer schoon moet maken) etc etc. de kraamverz zei al dat het even proberen is met flesjes , waar je kindje dan het beste uit drinkt. Voor een eventuele volgende zou ik ook weer Avent gebruiken en niet eens meer van alles in huis halen om uit te proberen.
zou ook nog niets kopen. dus ook geen kolf en eerst maar eens afwachten of BV gaat lukken of dat het bevalt. in de babydozen zitten altijd wel flesjes. ik had er hier zowiezo al een stuk of 3. en als je BV wel lukt dan is het zowiezo beter om de eerste weken nog geen flesjes te geven omdat je dan kans hebt op tepel/speen verwarring. ik zou het dus gewoon afwachten. het is snel genoeg gehaald. hier heb ik trouwens gewone flesjes gebruikt van avent en kruidvat. niets bijzonders. maar dat is bij elke kind anders. om deze reden zou ik dus ook nooit een pakket kopen. als je kindje dat merk flesje/speentje niet pakt dan moet je weer anderen gaan halen. weg gegooid geld dus. ze verkopen kleine doosjes met een paar zakjes kunstvoeding. makkelijk voor nood als de BV niet lukt. en anders is het snel genoeg gehaald. de vlos heeft ook altijd wel wat uit nood bij zich.
hier trouwens geen flesjes gekregen in de gratis dozen! maar als ik jou was zou ik idd ook niet een heel pakket aanschaffen! tis echt even afwachten welk flesje/speentje het beste voldoet voor je kindje!
hoe herken je een bv fles en hoe een fv fles dan? heb inderdaad 1 fles in de etos doos gevonden.. maar wat voor soort fles dat is? geen idee!!
Als je de babydozen hebt, daar zitten meestal ook flesjes in. Ik zou voorlopig niks kopen. Ik had een complete set van Avent en onze dochter kon hier niet uit drinken dus staat nog steeds ongebruikt in de kast.
Ik wil ook bv gaan geven en ik zal wel op mijn werk gaan kolven (als het allemaal goed gaat) Ik heb naast het avent-flesje uit de blije doos ook een nuby natural soft flesje aangeschaft. Dit (en de tommie-tippie) zijn de meest geschikte flesjes om naast borstvoeding te geven omdat de vorm van de speen erg lijkt op de tepel en hier ongeveer dezelfde zuigtechniek voor nodig is.
In tegenstelling tot wat de meesten zeggen zou ik wel iets aan flesvoeding (evt. probeerpakjes) en een flesje in huis halen. Natuurlijk is het "zo gehaald". Maar álles is "zo gehaald" en bij ons liep het de eerste dagen zo dramatisch, dat je het er niet bij kunt hebben dat je dat soort dingen nog "even" moet halen. (Of in ons geval mijn man, want ik kwam de eerste 10 dagen mijn bed niet uit...) En zelfs al loopt je kraamtijd voorbeeldig, dan nog zit je er niet op te wachten om er steeds op uit te moeten, en zeker niet voor dingen, waarvan je van te voren wist dat je ze zeer waarschijnlijk nodig hebt. Ik zou geen hele pakketten halen, maar wel een fles en flesvoeding (h.a., zolang je gaat borstvoeden). Wij hadden hier de Medela Calma. Die simuleert de zuigtechniek van het borstvoeden. Ze moeten er echt een paar keer hard aan zuigen voor er iets uit komt, net als bij het toeschieten, en ook daarna moeten ze er meer hun best voor doen dan bij gewone flessen. Pas toen na anderhalve maand duidelijk was dat onze dochter écht niet aan de borst ging, zijn we gestopt met gekolfde melk met de Calma en zijn we overgegaan op Difrax. Deze hebben we gekozen omdat een vriendin van mij, die in een ziekenhuis op de afdeling neonatologie werkt, hem aanraadde. Ze zei dat zij en haar collega's bij die flessen zweren. En anders gewoon van die goedkope flessen van hema of kruidvat. Wat wij ook handig vonden zijn kleine bakjes, waarin je afgekolfde melk kunt bewaren. Wij hadden ze van Avent, maar je hebt vast ook andere. De productie moet vaak even op gang komen. Dat kan je op gang helpen door te kolven. Het is zonde die afgekolfde melk weg te gooien, dus je moet het ergens in bewaren.
haha je haalt me de woorden uit de mond janna! iedereen zegt continu 'is zo bijgehaald' echter wij wonen niet dichtbij winkels en we zitten er volgens mij ook niet op te wachten na de bevalling nog een hele waslijst te moeten halen 'even'.. ik zou eens kijken naar die medela.. klinkt wel logisch kwa zuigtechniek enz.. ze staan vast op de beurs! welke fvoeding is goed om in huis te hebben dan voor als bv niet lukt? zijn ook zoveel soorten! de tip voor de moedermelk bewaardoosjes is ook wel slim las ergens ook dat er staafjes zijn van 3 ml om in te vriezen.. of zakjes of jeetje zoveel keuze!! ik ga ook nog op bv cursus maar dacht 9maandenbeurs voor de deur daar is het vast goedkoper in aanschaf.. maar ik wacht nog wel even dan.. wellicht peuter ik overal even proefflessen los hahaa
Als er bij borstvoeding bijgevoed moet worden, gebeurd dat met een cupje of spuitje. Dus een flesje heb je niet gelijk nodig. De eerste 24u kan je kindje zonder voeding en is het raadzaam als je baby nog niet aan de borst wil, met de hand wat af te kolven om je borsten te stimuleren en de druppeltjes kun je aan je kindje geven. Mocht het dag 2 nog niet erg lukken en kolven weinig opleveren, dan zal de vk wat voeding achter laten of de kraamzorg opdracht geven om voor de zekerheid wat in huis te halen. Het hoeft dus niet. Maar als het je een fijner gevoel geeft, moet je het doen. Wat betreft flesje, zo tussen 4-6 wk is het advies om te oefenen met een flesje. Vaculess systeem spreekt mij ook wel aan in combi met borstvoeding, je kunt je kindje dan ook in dezelfde houding voeden als met borstvoeding. Afgekolfde melk kun je in de zakjes opvangen en ook zo invriezen. Is goedkoper dan de Medela zakjes. Medela calma heb ik zelf geen ervaring mee maar ga me er binnenkort ook eens in verdiepen wat me het handigst lijkt. Hier bij de 1e Avent gebruikt en voldeed ook wel goed. Hier gebruikt gemaakt van gratis flesje En bij mn kolf (ook Avent) kreeg ik flessen dus die heb ik niet hoeven kopen. Bij bv gebruik je meestal alleen speen nr 1. Heb pas heel laat een nr 2 gekocht. Kreeg nu in de Etos doos een Chicco fles maar vond dat maar een raar geval.
Wat je ook doet, koop niet veel van 1 merk. Ik had tommee tippee flesjes omdat ik BV wou geven en deze me het meest geschikt leken. Echter dronk mijn meisje niet goed aan de borst en ook niet goed aan die flesjes Daarna Avent geprobeerd, en nog een merk en nu gebruiken we Difrax. Maar nu zit ik wel met een hoop flesjes. Opzich niet erg en ik bewaar ze gewoon tot hopelijk ooit een 2e kindje en anders voor de mogelijke mama's to be in de vriendengroep. Maargoed Nuby lijkt erg op tommee tippee dus is volgens mij ook oke. Ook heb je nu een nieuw merk welke werkt dmv zakjes waardoor ze geen lucht binnen krijgen. Schijnt ook erg goed te zijn (sorry weet het merk niet!)
Als je bv wilt gaan geven, dan zou ik gewoon eerst wachten wat je kindje prettig vind. Je krijgt vaak wel wat flesjes uit pakketten, dus misschien heb je daar genoeg aan? Anders zou ik vooral kiezen voor een fles met grote speen (alla borst..). Misschien een nuby of tommy tippee? Of anders een avent.
Ik heb toen de BV goed op gang was gekomen een pakket van Tommee Tippee gekocht met flesjes en handkolf. Vanwege de vorm is deze het meest geschikt (naast nuby) om te gebruiken naast BV. Ik ben voorlopig ook nog thuis voordat ik aan m'n studie begin dus heb een handkolf gekocht. (Electrisch is namelijk wel een pre als je elke dag kolft). Het pakket kostte 50,- Tommee Tippee Borstvoeding Starterset | Borstkolven | Baby-Dump Zat trouwens een extra flesje nog bij Uit een babypakket had ik ook een avent flesje. Hij dronk hier wel uit maar vond het er niet erg natuurlijk uit zien dus ben over gestapt.
Ik heb alleen fv gegeven, maar bij mijn 2e kindje had ik dr Brown flessen, ivm minder lucht. Zij kon hier niet uit drinken, en ook niet uit de Avent. Ze is vervolgens opgenomen in het zh, daar bleek dat ze dronk als een prematuurtje, uit de flessen van het zh kon ze met wat aanpassing drinken, maar die zijn niet in de winkel te koop. Ons werd toen aangeraden de goedkoopste flessen van het kruidvat, die leken er het allermeest op en dat ging goed.
Ik had alles wel vrij snel nodig en was blij dat ik niet op pad hoefde. Mijn jongste mannetje kon geen vacuum aanleggen en snapte dus die borstvoedingflessen ook echt niet. Na heel veel geemmer en ruim een week stress was de Difrax een uitkomst. Ik had vooraf een pak kunstvoeding gehaald en ook daar ben ik heel blij mee geweest. De eerste periode moesten we af en toe wat bijgeven en ik was zó blij dat ik het in huis had. En ja ik heb wat weggegooid, maar de rust die ik had bij het feit dat er gewoon wat in mijn kast stond was voor mij meer waard. Dus wat ik je aanraad is..: Een Avent flesje in huis Hoef je denk ik niet te kopen, zitten geloof ik in een van die dozen; Een Difrax flesje in huis Misschien heb je hem wel niet nodig, maar mocht je kindje zo weinig van de borst snappen als die van mij, heb je meteen de goede fles. En dit is de tegenhanger van de Avent qua vormgeving, dus mocht je kindje de Avent niet snappen, grote kans dat je kindje de Difrax wel snapt. En een pak kunstvoeding in huis Je kan gewoon KV eigen merk doen ofzo, is niks mis mee. Wel HA halen(heet geloof ik allergy care bij de KV) ivm combi BV. Maar je zou er maar om verlegen zitten en manlief in het holst van de nacht weg moeten sturen(terwijl jij met een intens verdrietig en hongerig kindje in de weer bent), lijkt mij niks. Ik ben dan liever een paar euro "kwijt" en zit op safe dan andersom. Al is het maar voor je gevoel, dat is wel meer waard toch? En als je alles dichtlaat en de bon bewaard, niet te vroeg koopt, kan je het misschien ook gewoon nog ruilen als je het niet gebruikt. Hier zorg ik in ieder geval dat dit in huis is voor de kleine komt!
Je kunt van Nutrilon bij sommige supermarkten en drogisterijen een klein pakje met 5 sticks krijgen. Zowel standaard als HA. Kost iets van 2 euro.