Zwanger willen worden én willen afvallen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Gwn, 29 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    In december ben ik gestopt met de pil, zodat we in januari aan de klus konden. Ik was wel van plan het eerst een tijdje met condoom te doen, maar toen puntje bij paaltje kwam vond mijn vriend het niet zo nodig, en eigenlijk vond ik het ook wel heel spannend om meteen te beginnen.
    Na netjes 29 dagen meteen ongesteld, dus niet meteen raak, maar wel snel weer op gang gelukkig.
    Nu wil ik eigenlijk heel graag nog een paar kilo afvallen. Dat klinkt misschien raar, want als je zwanger bent kom je toch weer heel veel aan, maar stel dat dat nog jaren duurt? En voor mijn gevoel zou het ook fijner zijn de zwangerschap in te gaan met net die paar kilo's minder. Niet dat ik overgewicht heb, maar BMI is wel aan de hoge kant..
    Nu lees ik echter overal dat het heel slecht is voor je baby als je tijdens je zwangerschap af zou vallen, omdat er dan vet afgebroken wordt. Ik durf dus eigenlijk niet zo goed er nu iets aan te proberen te doen, bang dat ik toch al zwanger ben en dan de baby 'beschadig'. Heeft iemand hier ervaring mee/ kennis of tips over?
    Beste zou waarschijnlijk nog zijn om het zwanger worden dan nog even uit te stellen, maar ik ben er al zó mee bezig, wil eigenlijk echt liever niet wachten. Moet ik dan die kilo's maar uit mijn hoofd zetten, of is er nog iets mogelijk?

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Mijn advies:

Gezond eten, veel water en veel bewegen en natuurlijk geen snoep!
    dan val je doorgaans ook wel wat af en zou een zwangerschap in principe niet echt een probleem moeten worden als je maar wel genoeg en gezond blijft eten!

3. lisje18

lisje18 Actief lid

8 jan 2009
    424
    0
    0
    nou ik ben al 20 maanden gestopt met de pil zonder resultaat en ondertussen train ik gewoon als ik erachter kom dat ik zwanger ben dan stop ik daar wel mee

4. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Klopt wat kleintje zegt. Je kan gewoon wel gaan afvallen hoor, maar op het moment dat je een positieve test in handen hebt moet je stoppen met dieeten. Maar wanneer je gewoon gezond eet en de snacks, koejes en snoep en frisdrank laat staan, val je waarschijnlijk al af en dat is niet dieeten maar gewoon een gezonde levenstijl en dat is alleen maar goed.
    Kindje heeft namelijk niks aan al die suikers.
    Daarnaast vallen wel meerdere in het begin van hun zwangerschap af gewoonweg omdat ze geen trek hebben of steeds moeten overgeven, dit kan geen kwaad. Succes!

5. Ik zit toevallig met precies hetzelfde,
    ik wil eigenlijk ook het liefst nog een paar kilo's kwijt.
    Wat ik doe is zoveel mogelijk gezond eten, water of thee zonder
    suiker drinken en minstens 3x per week een klein uurtje naar
    de sportschool, en op de sportschool loop ik bijv. 20 min. op de
    loopband, 20 min. fietsen en nog wat oefeningen. Zo sport ik niet
    te 'heftig' dus als ik zwanger blijk te zijn kan het ook geen kwaad
    voor de kleine, en zo blijft mijn lichaam goed in beweging. Het
    gaat langzaam maar is wel (denk ik) een goede manier. En door
    het sporten erbij gaat het toch nog ietsje sneller dan alleen op je
    eten te letten, en het is ook nog eens goed voor je.

succes en laat je weten wat je gaat doen?

6. liano

liano Actief lid

8 jan 2009
    120
    0
    0
    ik wil ook graag iets afvallen, terwijl we al wel bezig zijn voor een kleintje!

naar een sportschool kon ik mezelf niet slepen, ik heb een roeitrainer gekocht. zo kan ik elke dag bewegen. verder drink ik elke dag zeker een fles a 1 liter water leeg en daarbij nog groene thee. en dan gezond eten!

de kilo's vliegen er helaas niet direct af, maar het is vast ergens goed voor!

Succes Gwn

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    zolang je niet gaat afvallen met craschdieeten of pilen en drankjhes is er niks aan de hand. gewoon je eetstijl aanpakken zeg maar net als de rest al zegt.
    veel water snoep koek en chips laten staan. en veel fruit en groente ed.
    kortom aanpassen en je kunt miss wat meer bewegen in vorm van fiesten of lopen oid.
    dan is er geen punt hoor.
    zelf ben ik er ook al tijdje mee beizg en ben nu zwanger. wil dus best samen. en je voelt je ook prettiger want tis voor een goed doel.

8. j0se3tjuh

j0se3tjuh Lid

6 jan 2009
    16
    0
    0
    mijn vriend en ik willen ook een kindje. ik heb overigens wel wat overgewicht.
    Omdat ik zelf niet nog dikker dan nu wil worden, en moet denken aan de gezondheid van het kindje, ben ik nu eerst bezig met afvallen voor ik zwanger word.

Ookal vind ik dit ook moeilijk, we willen het echt zo graag.. het liefste nu, maarjah. :rolleyes:

9. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Een aantal vriendinnen van mij zijn enorm afgevallen tijdens de zwaangerschap. Je leeft dan veel gezonder. Nou zaten er wel een paar bierdrinksters bij....als je dat laat staan, gaat het hard.
    Ook hoorde ik dat als je langer dan een maand borstvoeding geeft, je ook afvalt.
    Ik zelf ben gewoon gezond aan het eten en drink alleen nog af en toe een wijntje. We zien wel! Maar een paar kilo er af zou mooi zijn! Ik train ook nog gewoon.

10. MissFirdaus

17 jan 2009
    24
    0
    0
    Hallo dames,

Leuk om te zien dat er hier een topic over is. Zt namelijk in het zelfde schuitje.

Ik probeer ook niet te snoepen enzo. Haal niks in huis. Maar op mijn werk wordt er altijd wel iets aangeboden en dan neem ik er eentje of pas ik. Verder probeer ik gezond te eten en 3x per week te sporten. He zelf een crosstrainer en een stepper. Crossen die ook vaak 45 min en steppen 10 tot 15 min. Het gaat ook niet echt snel hier. Maar moet zeggen dat ik ook net echt strikt ben in mijn anti-snoep-regime. Hahaha

Heel veel succes met jullie kinderwens.

X

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Bijna een jaar geleden ben ik bevallen van een gezonde zoon, en ik was maar anderhalve kilo gegroeid in de negen maanden dat ik zwanger was. Ik stond onder controle bij de gynaecoloog wegens diabetes, en die heeft er nooit iets van gezegd, dat ik meer moest groeien ofzo. Als ik maar niet zou afvallen. Ik heb bewust niet gesnoept, (ook niet een keertje) en heel gezond gegeten, en wel veel gewandeld en gefietst, maar niet te gek.
    Dus als je normale porties neemt en gezond eet, niet snoept, en normaal beweegt (en sporten mag in veel gevallen ook) dan hóéf je niet veel te groeien!

Deel Deze Pagina