Leeftijd en zwangerschap

Discussie in 'De lounge' gestart door Kiki, 26 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Gewoon een nieuwsgierigheidje van mij,

    het valt me op dat er vrij veel jonge meiden zijn op dit forum die zwanger zijn, en dan heb ik het over de meiden beneden de 27. Toen ik zwanger was van de eerste was de gemiddelde leeftijd van moeders van een eerste kindje 28. Ik was toen 28 dus volgens mij vrij gemiddeld, maar zijn er dan werkelijk zoveel 30+ die "pas" hun eerste kindje krijgen?
    Nu ben ik 30 en als de kleine er is 31, dus ik voel me nog steeds een jonge moeder maar als ik dan iemand zie die 25 is en de 3e krijgt, ben ik dan echt zo'n oud wijf? Ik was pas 25 toen ik mijn man leerde kennen...

    Groetjes van Kiki.
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik wilde ook altijd al jong kinderen hebben en ik ben nu 25 en ken mijn mannetje nu 2 jaar en nu hebben we het erover. En proberen we het ook, misschien dat ik nog met 25 moeder wordt en anders wordt het als ik 26 ben. Ik zie het allemaal wel.
     
  3. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik ben nu 24... 25 als ons meisje er is. Ik vind dat eigenlijk helemaal niet jong. Als je kijkt dat er vroeger op 20/21 aan kids werd begonnen. Ik zou iig niet na mijn dertigste voor de eerste keer moeder willen worden. Maar dat is ook weer voor iedereen persoonlijk en hangt ook weer af van hoe alles loopt...
     
  4. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Nee hoor, volgens mij ben je geen "oud wijf" je kan nog zoveel plannen maar als de situatie niet ideaal is, is he niet altijd "tijd" voor gezinsuitbreiding.
    Ik ben nu zelf 23, maar heb er al een heel leven opzitten en voel me geestelijk dan ook zeer zeker een stuk volwassener.. woonde op mijzelf toen ik 17jr was ,en hab ook al 4.5jr vaste relatie achter de rug, toen ik mijn huidige man leerde kennen, kreeg ik echt pas het gevoel met hem wil ik oud worden en een gezinnetje stichten, in mijn geval heb ik de luxe positie dat ik kan stoppen met werken en me hier geheel aan kan wijden..(moet je natuurlijk ook willen)

    Ik denk dat de wat oudere mama's ook vaak ontstaan doordat er eerst van alles moet, eerst carriere,goede relatie/trouwerij, huis, auto en 3x op vakantie en dan een kindje, en tja vaak ben je dan wat ouder..

    liefs,
     
  5. tonca

    tonca Actief lid

    3 sep 2005
    187
    0
    0
    Moeder
    Brezi, Tsjechie
    ik wilde ook vroeg kinderen en mijn wens zou zijn voor mijn dertigste alle bevallingen achter de rug te hebben. ik zou graag drie kids willen.
     
  6. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    haha je bent geen oud wijf hoor

    ik was 21 toen naomi werd geboren en ben zometeen nog net geen 23 als de tweede komt
    wou altijd al vroeg moeder worden
    en harco was 32 toen naomi kwam en hij is net 34 geworden (dat is ook een reden mee waarom ik jong moeder geworden ben meneer wou graag voor zijn 35ste een kleine hebben)
     
  7. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Het is geen verhaal van eerst alles moeten hoor, toen ik 18 was, slaagde ik voor de HAVO en toen ik 23 was had ik mijn diploma om voor de klas te mogen staan. Toen alleen die vent nog, de vriend waarmee ik was toen ik begon met studeren had de benen genomen toen ik klaar was met de studie en niet meer afhankelijk was van hem. Ik ben opgegroeid met de gedachte dat ik zelf ten alle tijden mijn eigen boontjes moet kunnen doppen, en hoe beter je opleiding, des te meer kans op een goedbetaalde baan.

    Mijn boontjes kan ik inmiddels wel doppen en die vent is er ook gekomen, want voorwaarde 1 voor een kindje vind ik wel een stabiele relatie en ja, dat duurt langer dan 3 weken...

    Groetjes van Kiki.
     
  8. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Dat is zeker zo. Mijn vriend en ik gingen vanaf het begin al erg goed, maar goed dan heb je het niet gelijk over kinderen. En nu zijn we er wel aan toe. Als het zo is komt het in een erg warm huis terecht. :)
     
  9. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik was 21 toen ik zwanger werd van ons dochtertje, en 22 toen ze geboren werd.
    Maar ik heb ook een goede diploma op zak, want dat vond en vind ik ook belangrijk.
    Nu doe ik er misschien niks mee, maar kan het altijd nog gaan doen.
    Veel mensen vonden het ook vroeg om aan kinderen te beginnen, en zeggen dan van, Het zal wel een ongelukje geweest zijn.
    Nou niet dus, we hebben er bewust voor gekozen.
    Ik heb altijd gewild dat mijn vader zijn kleinkinderen nog mee kon maken,( hij is namelijk mijn hele leven al ziek) en daarom was dit ook erg belangrijk voor mij, hij heeft nu het gevoel dat hij een tweede kans heeft om zo'n kleintje te zien opgroeien, want mijn eerste drie jaar heeft hij allemaal moeten missen, en nu heeft hij een lieve kleindochter die ook nog eens helemaal gek op opa is!!!
    Ik kan mij ook erg kwaad maken over het feit dat mensen denken dat het een ongelukje geweest is, dan is het ook wel een erg lang ongelukje geweest, want het heeft ruim een jaar geduurd voordat het raak was.

    En dan nu gaan we voor de tweede, als het binnenkort raak zou zijn ben ik 25 als de kleine geboren word.
    Er zit dan bijna drie en half jaar tussen mijn dochtertje en de baby.
    Omdat ik 18 maanden moest wachten voordat ik weer zwanger mocht worden na de keizersnede, en toen de tijd rijp was dat we er klaar voor waren bleek het weer niet zo gemakkelijk te gaan.
    Achteraf ben ik ook wel blij dat het wat langer duurt bij de tweede , want het lijkt me niet makkelijk om ze allebei nog in de luiers lopen.
    Plus dat we nu eerst lekker van ons eerste kleine hummeltje hebben kunnen genieten, zonder dat we de aandacht direct onder twee moeten verdelen, en nu kan ze er ook meer bij betrokken gaan worden.
     
  10. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik was 25 toen Nikky werd geboren, en ik hoop 30 of 31 te zijn als de volgende zich aankondigt ;)
     
  11. anita22v

    anita22v Actief lid

    22 aug 2005
    271
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    heerlen
    hoi hoi

    ik was 17 toen ik mijn eerste kind kreeg (wa niet gepland) maar was er wel hartstikke blij mee doordat ik mijn zoontje met 17 heb gekregen wilde ik graag een groot gezin en niet te groot leeftijds verschil tussen de kinderen vandaar dat ik nu 23 ben en in januari mijn 3de en 4de kindje verwacht .
    maar ik zie het als volgt iedereen is op een ander tijdstip in hun leven klaar om aan kinderen te beginnen de één is het jong de ander wat ouder het maakt niet uit als jij er klaar voor bent om kinderen in de wereld te zetten merk je dat zelf . ik was er vroeg klaar voor en ben blij met mijn besluit om jong kinderen te krijgen.

    groetjes anita
     
  12. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik ben 28 en heb nu pas sinds een half jaar een echte kinderwens.
    We wisten al wel dat we op een gegeven moment kinderen wilden, maar nu zijn we er echt aan toe.

    Het is voor iedereen verschillend, hoor. Niets om je zorgen over te maken.

    Pim
     
  13. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    ??? dat is nieuw voor mij, waarom moet je zolang wachten? Als je lichaam weer een bevruchting toelaat, dan is er toch niets aan de hand? Nou ja, bij mij zit er geloof ik 19 maanden tussen de ks en de nieuwe zwangerschap.

    Groetjes van Kiki.
     
  14. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Waarom dat zo is weet ik niet Kiki

    Maar de gyn in het ziekenhuis zei dat tegen ons na de controle na de bevalling zes weken later.

    Het kan best zijn dat ze dat zei omdat ze me nog te jong vond of zo.
    Ben blij dat ik haar nu niet meer heb, want meerderen zeggen dat dat een rare is.

    Tja nouja ik moest echt 18 maanden wachtern, en het was me al opgevallen dat anderen niet zolang hoefden te wachten.
    Noija het scheeld dat ik zelf niet zosnel weer zwanger wou worden, juist omdat ik nog jong genoeg ben, en geen haast heb, ik wou eerst volop genieten van ons eerste hummeltje!!

    groetjes
     
  15. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    hmmm, Meppel? Mw Koster misschien?
    Dat vond ik namelijk een rare, en mijn buurvrouw ook. Terwijl zij mijn echo uitvoerde nam ze gewoon de telefoon op! Nou daar lig je dan in je meest charmante houding, ik ben potver3 niet bij de tandarts!

    Groetjes van Kiki
     
  16. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    hahaha ja DAT is idd de gyn waar ik op doelde!!!

    zei zei dat we zowiezo 18 maanden moesten wachten.
    Heb ook van meerderen gehoord dat het een rare is!!
    Ja ik vind ook dat als je daar bent voor een echo dat ze niet zomaar andere dingen kunnen doen.
    Vooral niet als je daar zo ligt.
    Vind haar ook erg onduidelijk, en ze is zo fel op roken, snap het opzich wel, en ik zou ook niet roken tijdens de zwangerschap, maar zoals zij kan reageren.

    Toevallig dat jij dacht dat ik het over haar had hahaha!
    groetjes
     
  17. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik ben nu 32 en ben dan, volgens jullie zeggen de "Oudere moeder", maar niet omdat er eerst van alles moet.
    Je leven loopt zoals het loopt. Ik kwam mijn "ware" pas tegen op m'n 27e. Dan ga ik nog niet gelijk trouwen of over kinderen beginnen. Je wilt toch eerst wat meer van elkaar leren.
    Sommige mensen moeten maar net het geluk hebben de "ware" tegen te komen, die dan ook nog kinderen wil.
    Dan zijn er natuurlijk ook nog "oudere" moeders, waarbij het heel lang kan duren voor ze zwanger worden (als ze het uberhaupt al zwanger worden).
    Er speelt ook een stukje "geluk hebben" mee.
     
  18. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    vind je geen oude muts hoor!
    Ben nu 26, als alles goed gaat 27 als we een baby krijgen. ook ik kwam pas later mijn man tegen. Tja en dan inderdaad wat mirna zegt, eerst nog van elkaar genieten. Die andere zaken hebben daar niks mee te maken bij mij.

    Ik zou er ook graag meer dan 1 hebben dus dan zal ik toch ook wel 30 + zijn als de laatste er komt.

    tijden zijn nu eenmaal anders als 30 tot 50 jaar geleden.

    groetjes
     
  19. liselotje

    liselotje Bekend lid

    17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Hallo dames,
    Zal ook maar even mee doen he
    Ik heb geen fatsoendelijk diploma op zak...werk in de poets ben wel al 12 jaar samen en heb al 6 jaar een eigen huis en we zijn nu 26 en nu pas komt de kinderwens (was er al eerder maar onmogelijk) kan je zien hoe raar t kan lopen he en nou idd zoals Mirna schreef nou hopen op een beetje geluk he voor het zelfde geld kunnen we pas met 31 een kindje in de armen nemen wat niet te hopen is maar wel mogelijk zoals je bij andere ziet
    Groetjes ;)
     
  20. Aquarius

    Aquarius Bekend lid

    13 aug 2005
    912
    0
    0
    "Limbo"
    Ik was 6 mnd na de keizersnede al weer aangeteld, en er heeft geen gyn. mijn ooit verteld dat dit niet mocht.
     

Deel Deze Pagina