0 uren contract

Discussie in 'De lounge' gestart door Samba25, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb een vraagje, weet iemand hoe het zit als je een 0 uren contract hebt en met zwangerschapsverlof gaat?
    Ik kan evt een baan krijgen alleen wil de werkgever mij totdat ik bevallen ben alleen een 0 uren contract aanbieden.
    Volgens hem krijg ik dan wel een zwangerschapsuitkering obv het gemiddeld aantal gewerkte uren van de afgelopen tijd.
    Klopt dit?

2. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    Heb je nu een WW uitkering of helemaal niks? Ik niet hoe dat gaat met een 0 uren contract (als je nu geen ww hebt), maar je zou morgen eens contact op kunnen nemen met het UWV. Als je een Ww hebt, krijg je op basis daarvan je verlofuitkering.

3. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Nee ik heb nu een baan van 12 uur en zou dan naar 24 uur gaan maar wel met een contract van 0 uur in de eerste instantie.

4. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Volgens mij was 't als j een x aantal maanden achter elkaar het zelfde aantal uur gewerkt heb, dat je daar recht op heb, hetzelfde met vakantie geld en ziekengeld.

zou voor de zekerheid indd even uwv bellen. dan weet je het 100% zeker!

5. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Je krijgt sowieso een uitkering van het uwv. Ze kijken dan naar het laatste half jaar. Van het uwv zitten ze hier toch ook op het forum, of niet meer? Kan je het meteen vragen.

6. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    Nou ja... 100% zeker weet je het bij het UWV nooit :p *gos wat een gezeur heb ik daar al mee gehad...*

7. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Bij mij was het zo dat ze de laatste maand die ik voor mijn zwangerschapsverlof had gewerkt namen als richtlijn. Ik had die maand gemiddeld 12,5 uur gewerkt en dat kreeg ik uiteindelijk ook uitgekeerd in mijn zwangerschapsverlof.

8. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    ze zijn je verplicht een contract te geven als je bijvoorbeeld 3 maaden achter elkaar 24 uur per week heb gewerkt dan moet je een contract voor 24 uur krijgen.

dus als je 3 maanden aaneensluitende zoveel uur heb gewerkt heb je recht op dat aantaal uren

9. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Mis kun je de vraag idd hier op het forum eens aan: Stel je vraag aan het UWV webcareteam

Die kunnen je vast verder helpen.
    Als je dat doet moet je de modjes even vragen om deze te sluiten of daar heen te laten zetten.
    Hoe doe je dat rechts op het drie hoekje klikken , zo kun je de modjes vragen.

Succes er mee meis hoop je zo te hebben kunnen helpen.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Je krijgt bij zwangerschapsverlof gewoon het gemiddelde uren uitbetaald die je in de 3 maanden voorheen hebt gewerkt. Heb zelf een 8 uren contract en heb gewoon uitbetaald gekregen als gewoonlijk. Ook nu in de ziektewet krijg ik gewoon betaald (80 uur) terwijl ik maar een 8 uren contract hebt

11. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Het gaat volgens mij idd om de laatste 3 gewerkte uren en daar het gemiddelde van. Maar houd dus wel in de gaten dat je al 20 weken zwanger bent, 3 maanden werken is dus tot minimaal de32ste week..en je weet neit of je het volhoud om dat te blijven werken. Zou idd ook aan het uwv vragen.

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je krijgt WAZO-uitkering wanneer je in de 10 weken voorafgaand aan je uitgerekende datum een baan had of een WW-uitkering. Voor de grondslag van de WAZO wordt gekeken naar je verdiensten in de laatste maand voor je verlof. En volgens mij mag er bij wisselende uren (bijv ivm min/max contract of nulurencontract) worden gekeken naar drie maanden voorafgaand.

Er wordt hiervoor ook gezegd over of je het werken wel kunt volhouden... dan is er normaal gesproken ook nog de Ziektewet, maar omdat je pas net gaat beginnen... ZW wordt ook berekend over je gemiddelde uren/verdiensten over het afgelopen jaar.

13. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hoi hoi.
    Ik moest vorig jaar de loonstroken van de laatste halfjaar opsturen.
    En een lijst invullen per dag hoeveel uur ik gewerkt had (voor een half jaar)
    Hieruit hebben ze toen het gemiddelde berekend en dat kreeg ik van het uwv met zwangerschapsverlof.

Deel Deze Pagina