Wat is nou waar?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ikkeook, 12 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkeook

ikkeook Actief lid

12 jan 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    Ik lees overal van alles
    Op de meeste vruchtbaarheids calculators heb ik mij eistrong de 18e maart
    Maar nu lees ik op de ene site dat je het beste vanaf dag 8 vanaf je cyclus iedere dag sex kunt hebben,
    Op een andere site staat weer dat dat niet goed is voor de kwaliteit van het zaad,
    En dat je het beste 3x in de vruchtbare week kunt klussen,
    Op de ene site staat dat zaad wel 72 uur goed blijft en de andere site weer 48 uur
    Ik kan er geen wijs uit
    Hoe vaak hebben jullie sex in de vruchtbare periode? En wat is volgens jou waar?
    En wat doe jij nog meer om he kansen te vergroten?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Het beste is om rond je vruchtbare periode om de dag te vrijen. Dan loop je beste kans om je eisprong niet te missen. Die calculator gaat uit van gemiddelden... en laten wij vrouwen nu net niet gemiddeld zijn ;) Dus helemaal blind uitgaan van de calculator zou ik ook niet doen.

3. ikkeook

ikkeook Actief lid

12 jan 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    Ja dus vanaf dag 8 tot dag 16 ofzo om de dag?

4. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Ik ben een week na ongesteldheid begonnen met om de dag, helaas rond de geschatte vruchtbare week minder stabiel, soms wat minder vaak, vrijdag verwacht ik mijn NOD, dus volgende week hoop ik of een positest te hebben, of rode duivels te zien... Maar om de dag zou denk het beste kunnen zijn

5. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Hi, ja ik hoor vaak dat het goed is om te klussen om de dag in je vruchtbare periode. Ivm met kwaliteit van het zaad en omdat je dan altijd goed zit. Niet dat wij ons er aan gehouden hebben.. haha dit is de eerste ronde en ik ga er nog niet heel veel bij nadenken (dus hier nog geen verplichte klus praktijken;) )ik gebruik ovulatie testen zodat ik ongeveer weet wanneer het is. Wij hebben 10 maart savonds geklust. De ochtend erop positieve ovutest en savonds weer geklust omdat we zin hadden. Maar niet om de dag dus.. We zien het wel..

6. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Ik zou langer door klussen hoor.. Misschien heb je je ei wel veel later dat zou zonde zijn

7. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    De vruchtbaarheidsberekeningen kloppen niet altijd omdat je het nooit 100 procent kan berekenen. Het is ook allemaal heel verwarrend maar om echt achter je vruchtbaarste periode te komen is het aan te raden om ovulatietestjes te gebruiken. Ik vind dat zo handig en dan weet je meteen wanneer je het beste kunt klussen. In je vruchtbaarste week om de dag klussen is ook prima. Is je cyclus lang of kort? Regelmatig of onregelmatig?

8. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    Hoi dames,

Ik dacht ook altijd dat je alleen vruchtbaar was voor je eisprong, maar nu had ik zo'n ovulatiekalender gezien op brabbels.com en daar gaf ie juist aan dat in na m'n ovulatie t meest vruchtbaar zou zijn :( Beetje vreemd maar goed we klusten altijd tot aan m'n eisprong en daarna niet meer dus mss lukt t daarom niet?! We hebben deze ronde om de dag geklust alleen vanaf t moment dat m'n slijm meer werd en steekjes kreeg hebben we de laatste 3 dagen achter elkaar gedaan maar wil nu weer gewoon om de dag doen in ieder deze week nog!! Als t goed is heb ik vandaag m'n eisprong en zal ik dat morgenvroeg wel zien aan m'n temp of dat zo is vorige keer was t echt duidelijk zichtbaar!!! Dus jah ben benieuwd hoop dat t deze ronde raak is maar goed we zullen moeten afwachten na deze week weer op t wachtenbankje :S succes dames en hopen dat t gauw raak is bij jullie ;)

9. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Je kan er weinig van zeggen... maar hier zwanger geworden hele cyclus om de dag... wist niet wanneer eisprong zou zijn.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ovulatiekalenders en vruchtbaarheidscalculators kunnen niet in jouw lichaam kijken. Die gaan uit van gemiddelden. Voor en tijdens je eisprong ben je het meest vruchtbaar. Na eisprong ook nog wel, maar volgens mij dan hooguit nog een paar uur.
    Als je alleen maar gaat klussen op de dagen wat zo'n ovulatiekalender of calculator aangeeft, is de kans inderdaad zeer groot dat je op de verkeerde dagen gaat klussen!

Beter is dan om ovulatietestjes te gaan gebruiken. Die maken gebruik van JOUW urine en gaan niet uit van een gemiddelde. Dat is dus veel en veel nauwkeuriger en de kans dat je dan op de goede momenten klust, is vele malen groter.

11. ikkeook

ikkeook Actief lid

12 jan 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    Oké maar nou naar de winkel te rennen om ovulatietesten te halen zie ik ook niet zitten ik bedoel vroeger raakte mensen ook zwanger zonder maar het veste is dus vaak klussen haha

12. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Volgens mij ben je het meest vruchtbaar de dag voor en de dag van je ovulatie. Als je het dan van dag 8 tot 20 (uitgaande van een 28 dagen cyclus) om de dag doet dan zou dat prima zijn.

Ik zie dat je pas sinds eind 2012 bezig bent. Heel gezonde instelling om dan niet meteen aan de ovu-testen te gaan. Als je cyclus nu stabiel op 28-30 dagen blijft, zou ik inderdaad gewoon doorgaan zoals je nu bezig bent. Vaak klussen (maar dus liever niet de hele week elke dag) en vooral plezier houden! Ovu-testen halen kan altijd nog als het onverhoopt lang duurt of je cyclus toch niet zo stabiel is.

Veel succes!

PS Je kan ze ook gewoon online bestellen.. krijg je ze thuis in een witte envelop die gewoon door de brievenbus kan ;)

13. ikkeook

ikkeook Actief lid

12 jan 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    Ja idd dat is ook mijn instelling heb nog de tijd we zijn net bezig maar dan nog is het wel prettig om een beetje te weten waar je mee bezig bent ja dat had ik ook gelezen dat iedere dag niet goed is voor de kwaliteit van het zaad maar om de dag is dus oké?

14. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Tja en om het dan helemaal verwarrend te maken zeggen sommige doktoren ook nog: dat als het zaad gewoon goed van kwaliteit is het eigenlijk niks mag uitmaken of je het elke dag doet. Als het zaad van (iets) mindere kwaliteit is wordt sowieso aangeraden een dag over te slaan.

Wat nu echt waar is weet ik dus ook niet meer inmiddels en ben toch echt al wat jaren bezig.......

Maar met om de dag zit je altijd wel goed. Dan ligt er altijd wat zaad op je eitje te wachten mocht deze op een onverwacht moment springen.

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mijn gyneacoloog adviseert om van dag 10 tot en met dag 20 om de dag gemeenschap te hebben.

16. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Ja want wat is beter.. Op de dag van positieve ovutest, dag overslaan en dan weer klussen. Of avond voor positieve ovulatie test, dag overslaan en dan weer klussen. ?? Of die drie dagen wel achtereen volgend?? Pff lastig ;)

17. silly31

silly31 Actief lid

12 apr 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn gyn zegt ook om de dag gemeenschap in de vruchtbare periode.
    laatste eisprong was 23 febr, gyn adviseerde om 22 en 24 gemeenschap te hebben en ertussen 1 dag niets te doen ivm kwaliteit van zaad. verdere cyclus om de 2/3 dagen. tijdens menstruatie hebben wij geen gemeenschap, de gyn adviseerde manlief om in deze periode toch zaad te lozen, ook ivm met de kwaliteit.

Deel Deze Pagina