hoe vertel je het nieuws?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LadyIngrid, 29 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Hoi allemaal

ik was erg benieuwd hoe jullie hebben verteld dat jullie zwanger waren.
    ik heb zelf direct een foto laten zien aan mijn ouders van de positieve test
    maar dat kwam omdat ik niet kon wachten:)
    We willen nog even wachten tot de echo maar hoe zal ik t de rest van mijn omgeving vertellen?

lieve groetjes

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    De omgeving die wist dat we in de mmm zaten, wisten het bij 12 weken. dat hebben we toen gewoon telefonisch verteld.

Ouders en zus heb ik individueel gebeld met de woorden; Mam, je wordt oma, pap, je wordt opa, zusje, je wordt tante. dat geeft het een extra betekenis voor hen :)

3. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik heb mijn moeder opgebeld om te vragen of ze eind mei / begin juni volgend jaar vrij wilden houden.
    Waarop mijn moeder reageerde: "ja hoor, maar waarom?"
    Waarop mijn antwoord was: "omdat we iemand nodig hebben die het geboortebord moet plaatsen, het huis moet versieren en beschuit met muisjes moet maken"

Vrienden en de buurt hebben we gewoon verteld dat er een nieuw speelkameraadje bij komt voor de kinderen.
    Op FB heb ik een foto gezet van een tutteldoekje, speentje en de positieve test.

4. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Mijn schoonmoeder heb ik een baan aangeboden (had geen werk en gaat op de kleine passen:D), mijn moeder en zusjes heb ik een foto van de echo gegeven, en mijn vader kreeg een fopspeen. De rest heb ik het 'gewoon' vertelt.

5. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Huiboobee wat een super leuke manier! :D

Mijn schoonouders hebben we een Jip & Janneke koffertje gegeven met daarin een romper, pakje, badeendje en speen. Met een gedichtje aan de binnenzijde van het koffertje:
    Je kunt me nog niet horen,
    en alleen nog maar op een echo zien.
    Rond 9 september word ik geboren,
    mag ik dan eens bij jullie logeren misschien?

Mijn broer en schoonzus hadden we geboortechocolade getrakteerd bij de koffie, die gezichten waren prachtig :D Ze wisten niet wat ze zagen!

En op social media een foto van onze schoenen, een paar mini allstars en onze hond ernaast. Ook veel leuke reacties op gehad!

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Wij hebben speentjes gegeven met daarop I love oma/opa.
    Verder op fb het volgende gezet met 12 weken....

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      31,9 KB
      Weergaven:
      13
  7. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Bedankt voor jullie tips. Ik wilde eerst de echo maar afwachten voordat ik het mensen vertel die dichtbij staan. Bij 12 weken mag de rest van de wereld t weten:D

8. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha ik lees even mee:)
    Bij de 1e ivm wow we zijn zwanger vrij snel en normaal gezegt tegen ouders.
    Nu willen wij ook wat speciaals doen na de 1e echo:)dus heb nog 3 weken bedenk tijd hahahah

9. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor familie en vrienden heb ik kaartjes gemaakt met aan de binnen kant een gedichtje.
    voor schoonouders een cadeautje en me moeder met een slabbetje jullie worden opa en oma en een boekje over opa en oma.
    Ik denk dat ik volgende week een foto op facebook zet van dr schoentjes oid.

10. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Ik wil dit bord namaken met mijn zoontje erbij. De oma's krijgen de ingelijste foto op Moederdag.

Deel Deze Pagina