Kennen jullie een huis waar gerookt wordt met kleine kids?

Discussie in 'De lounge' gestart door debby82, 25 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Kennen jullie een huis waar gerookt wordt met kleine kids?

1. ja

2. nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Storm

Storm Niet meer actief

Wel meer dan 1. Bij ons in de straat iemand die ook tijdens de zwangerschappen gewoon gerookt heeft als een ketter (en volgens mij ook niet alcoholvrij was).
    Mijn man rookt ook, thuis in de berging met kou of regen en anders buiten. In ieder geval met de deur los.

2. Jel

Jel Niet meer actief

Oh ok. Die zullen dan ook bestaan...

Maar ik hoor ook heel vaak mensen waarvan de ouders als een ketter roken en de kinderen ook.

3. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik ken ze gelukkig niet, al hebben wij sowieso erg weinig rokers in onze omgeving. Mijn ouders rookten toen ik klein was en ik vond dit zo ontzettend smerig, dat ik nooit een sigaret aan heb geraakt. Babytjes en kindjes moeten toch lekker fris ruiken en niet naar sigarettenlucht, bleeehhh

4. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Andersom kan ook hoor... mijn ouders hebben nooit gerookt.. (althans niet bij mijn weten) en ik ben de enige die rookvrij is van de drie.... Zowel mijn broer als zus kunnen stevig stinken....

Ik krijg wel een beetje het idee dat het uitmaakt met welke vrienden je als tiener omgaat te maken heeft... Beide geven namelijk aan dat ze er toen bij wilden horen...

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hm ik lees net dit op stivoro.nl:

Is roken onder de afzuigkap of roken bij het open raam goed?

Veel mensen denken dit, maar het klopt niet. De afzuigkap en het open raam halen maar een deel van de rook weg. De schadelijke deeltjes in de rook zijn het zwaarst. En die blijven tot op 90 cm van de grond hangen. Omdat kinderen klein zijn, ademen ze dus precies die schadelijke deeltjes in.

Niet goed dus...

6. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Eigenlijk ken ik sowieso weinig mensen die roken. Mijn ouders en schoonouders hebben altijd gerookt, mijn moeder is gelukkig inmiddels gestopt. Als ik bij mijn schoonouders ben, roken ze buiten, mijn vader helaas nog steeds binnen. Maar ... ik heb hem wel verteld dat zolang hij binnenrookt als ik op bezoek kom, ik niet langs ga komen met zijn kleinkind, en mijn moeder heeft dat ook nog even flink ingewreven. Zou natuurlijk het liefst hebben dat hij stopt, want bah... Bij ons in huis wordt niet gerookt (vriend en ik hebben beiden nooit gerookt, van jongsaf aan altijd vies gevonden omdat ouders rookten), maken vader en schoonouders ook helemaal geen probleem van, die gaan lekker in de tuin staan, ook bij -10 :p

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Eerlijk gezegd kan ik me juist niet voorstellen dat jij echt denkt dat iedereen 100% nee gaat antwoorden :$

Wijzelf roken gelukkig niet, maar zie om me heen genoeg gezinnen die binnen roken en sommige zelfs blowen :$

Dus ja, die mensen bestaan echt

8. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

ja ik kon iemand die dit deed naast de pasgeboren baby van haar.
    ja zei ze altijd ze zijn toch alle vier gezond.

zelf ben ik 4 weken naar de bevalling weer begonnen met roken na 10 maanden gestopt te zijn,wel buiten waar er niemand last van heeft,ik was zelf telkens mijn handen extra goed als ik klaar ben met roken want wil geen nicotine handen aan mijn baby.

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    zelfs als mijn kinderen 4 dagen bij oma zijn rook ik niet binnen. Het is gewoon geen gewoonte hier. Ik vind het maar iets raars om binnen te roken. En ik zou bang zijn dat er iets bleef hangen.

10. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

roken binnen is zowiezo vies ik deed dit vroeger toen ik nog geen kids had. bah

11. fafje

fafje Niet meer actief

ik merk wel sinds dat mensen sowieso bijna nergens meer binnen mogen roken (( zoals horeca) ...ze ook minder verbaasd zijn dat het binnen niet mag...ookal slaapt mn kleine bijv..

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zowel bij mijn ouders als schoonouders werd binnen 'gewoon' gerookt in de tijd dat wij klein waren, maar volgens mij was dat toen veel meer 'normaal'. Van de in totaal 6 kinderen, roken er 2: de rest heeft er een hekel aan. Ook allezes kerngezond (gelukkig!).

Maar nu ken ik ook wel gezinnen waar in huis gerookt wordt terwijl er ook kleine kinderen wonen. Tja, kan alleen voor mezelf spreken maar hier in huis wordt echt nooit en te nimmer een sigaret aangestoken. Niet perse voor de gezondheid van mijn kinderen/mijzelf, maar gewoon omdat ik er een afschuwelijke hekel aan heb.

13. Aloe

Aloe Niet meer actief

Hier ook niet, geen sigaret niets.
    Ik heb er ook een vreselijke hekel aan. Toevallig 1,5 week geleden kwam ik op een verjaardag waar gerookt werd. Ik kende maar 1 persoon daar en zijn familie waren dus lekker aan het wegpaffen.

Toen besefte ik mij pas hoe weinig er nog gerookt wordt overal. Heerlijk.

14. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    ik ken ook meerdere mensen die thuis roken met zeer kleine kindjes, wij zelf roken buiten, maar eerlijk is eerlijk als ze ligt te slapen gaat de tussendeur dicht en achterdeur open en roken we binnen (zitgedeelte staat overigens voor de deur) ... maar goed zelf vind ik als ik ergens kom waar gerookt word ik niet mag "eisen" dat ze dat niet doen.. uiteindelijk hou je er wel rekening mee met waar je wel of niet gauw heen gaat... maar de meeste gooide alles open als ze wisten dat wij met kleine zouden komen..

15. Glimlachje

Glimlachje Niet meer actief

hIer wordt thuis niet gerookt...manlief rookt buiten. Maar zoals al eerder gezegd..genoeg huishoudens waar gewoon gerookt wordt waar de kinderen bij zijn!!

beetje naief om te denken dat het nergens gebeurt, omdat jij het zelf ook niet doet/ zou doen!

16. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Jeetje zij waren tenminste nog onder de indruk. Mijn vader niet hoor, terwijl zijn vrouw mijn moeder ook aan longkanker is overleden. Zelfs toen mijn oma net longkanker had gehad werd er bij haar in de kamer gerookt. Ik was de enige die er wat van zei.

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Persoonlijk ken ik niemand die en rookt en kinderen heeft.

Maar ik heb ZO vaak doorgerookte kinderkleertjes via MP gekregen, dat ik het tegenwoordig wel vantevoren vraag. Zeker laatst toen we een wiegje kochten wat vrijwel geheel van stof gemaakt is. Die was alnog muf van een zolder, maar iig niet doorgerookt.

Ik vind het weerzinwekkend, maar goed.

18. Dana

Dana Niet meer actief

Onbegrijpelijk.......

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, gelukkig niet

20. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    De moeder van mijn ex rookt als een ketter. Hij heeft dus 18 jaar gewoond in een huis dat blauw stond. Hij heeft een vrij slechte longfunctie als resultaat.

Deel Deze Pagina