OMG... Buurman van school dreigt school en leerkrachten.

Discussie in 'De lounge' gestart door BabyAngel, 4 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik moet even mijn hart luchten. :(

Vandaag voor de 2de keer een vergadering (op een andere school) gehad over de "boze buurman" zoals de kinderen hem noemen.
    De buurman van de school maakt al 20jaar problemen over allemaal stomme rottige dingen.
    Alleen het laatste jaar wordt het steeds erger en gaan de bedreigen steeds verder.
    Zelf een aantal leerkrachten durven smorgens als het donker is niet meer alleen naar school te komen.
    Afgelopen december moesten de kinderen in de klas blijven,de politie was op school met politiehonden maar de kinderen werd gezegd dat het een oefening was.
    Echter was dit niet zo en dachten veel ouders aan een bommelding van de buurman.
    Hij heeft de directrice bedreigt "kapot te schieten" en de school in brand te steken.....deze man heeft geen gezin meer,die zijn 10jaar geleden al gevlucht.
    Het is een Koophuis dus eruit zetten heeft geen zin.

Ik..en meerdere ouders brengen hun kinderen niet meer met een fijn gevoel naar school.
    Iedere keer die vraag "wat als......."
    Hij heeft niks te verliezen en dat maakt me dus ook zo bang.
    Mijn schoonouders hebben in het dorp een bedrijf en hij komt hier ook vaker zijn spullen halen,ik vind het moeilijk om mijn mond dan te houden maar ik doe het voor de veiligheid.
    Sterker dan...deze man zwaait me altijd gedag en heeft mij nog nooit kwaad gedaan.

Maar mijn kind zit daar wel op school en zodra deze lopende tijdbom ploft is hij en alle kinderen in gevaar:(

Heeft iemand raad,tips of what ever wat wij kunnen doen?
    We hebben al een wijkagent en de politie,veiligheid en burgemeester is al op de hoogte.

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Uitzetten kan weldegelijk maar gaat via de gemeente. Hier moet echter de politie ook in mee willen werken

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Wij willen inderdaad een handtekeningen actie gaan starten...dit kan gewoon niet langer zo...
    Hoever moet dit gaan en wanneer gaat het escaleren?!

Hij staat nu wel allemaal ik verbintenis met allemaal instanties die afspraken met hem maken.
    Alleen leven we nu in de omgekeerde wereld en passen wij ons allemaal aan hem aan inplaats van hij aan ons.
    Hij heeft tegen de gemeente gezegd dat hij best wil vertrekken...maar dan wel voor 500.000:$

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.496
    13.968
    113
    Vrouw
    De politie zou verdere actie moeten ondernemen, wel degelijk uit huis zetten via de burgemeester of Ibs? Hij lijkt me een aardig gevaar voor anderen.
    Ik zou mijn kinderen inderdaad ook niet meer met een veilig gevoel wegbrengen.

5. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Dit en de GGD, maar dat het nog niet gebeurd is vind ik wel heel raar.

6. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Wat ik mij afvraag, waarom is deze man dan zo boos? Zijn het geen vooroordelen? Is er ooit wel eens een normaal en rustig gesprek geweest?

7. mosterd

mosterd Actief lid

7 okt 2013
    297
    121
    43
    Wat zit de buurman dwars, waarom doet hij zo?

misschien eens het gesprek met hem aangaan

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Inderdaad.. Waarom doet hij zo?

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wij zitten op dezelfde golflengte inderdaad :)

Waarom is hij zo boos??? Wat voor reden heeft hij daarvoor? Is dat plausibel? Misschien heeft hij last van belletje lellers, verkeer dat voor zijn huis parkeert, overlast op de één of andere manier... More info :D

10. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Nou nee,er wordt geen belletje getrokken of weet ik wat!
    Wij wonen in een klein dorpje en de school is niet zo groot.
    Ouders en kinderen zijn op de hoogte dus we doen er alles aan om hem zo weinig mogenlijk tot last te zijn.

Hij kan gewoon niet tegen het geluid van kinderen en slikt zijn medicijnen niet.
    Één schoolplein "grenst" aan zijn achtertuin,hij ligt laag en de speelplaats hoog.
    De kinderen kijken "bijwijze van" van boven af zijn tuin in.
    Hier gaan ze al een hoog hekwerk tegen aan plaatsen maar het geluid blijft!
    En daarbij zou het fijn zijn dat als de kinderen 2x 15min pauze hebben even lekker kunnen rennen en spelen.

Voor de school en schuin tegen over zijn huis is een zebrapad,ouders bregadieren de kinderen over...zelfs daar maakt hij problemen over.
    Carnaval,schoolfeesten ALLES wordt aangepast of verplaatst voor deze meneer!!
    Het moet gewoon stoppen!!
    Onze kinderen moeten met plezier naar school kunnen gaan en niet iedere dag met angst!

11. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Oeh, creepy!
    Ik vraag me toch wel al waarom hij nog niet verhuisd is als hij het daar zo slecht naar zijn zin heeft!

12. nono

nono Niet meer actief

Pfff ik kan mij voorstellen dat jij (en meerdere ouders) niet meer veilig hun kind(eren) naar school brengt. Beter gaat hij verhuizen ofzo als hij rust wil... dit gaat veel te ver!

13. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38

Dat vragen wij ouders ons ook af;)
    Toen hij het huis kocht bestond de school al!
    Volgens mijn schoonvader wil hij gewoon geld eraan verdienen.
    Hij had al gezegd dat hij voor 500.000 het huis wel wilde verkopen aan de gemeente...dus "uitgekookt" is hij wel

14. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Wat een lastige situatie zeg. Vooral omdat het een koopwoning betreft is er niet 1,2,3 een oplossing. Ik zou eens 1 op 1 met die man om de tafel gaan zitten om te kijken of jij iets voor hem kan betekenen of met hem mee kan denken. Laat zien dat je de situatie ook vervelend vindt en wil helpen. Ik kan me voorstellen dat het nu een heleboel mensen tegen deze man is.

Ik zou toch kijken of er elders een school is waar jij je dochter kan plaatsen. Ik zou mijn kind daar niet met een fijn gevoel naar school brengen. En als er iets gebeurd dan is het had ik haar maar ergens anders op school gedaan, en tja dan is het te laat. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen. Ze moet wel met een fijn en goed gevoel terug kijken op haar school tijd.

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Dat 1 man het kan verpesten voor de hele school!
    Verbaas me erover.

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nou je 20 jaar ergeren aan een school vind ik niet heel erg uitgekookt :)
    Dat is een half leven joh!

Heb nog can dit topic gedroomd... Heb ook een buurman die een hekel heeft aan de school in onze straat.
    En wijzelf irriteren ons ook regelmatig.
    Buurman aan de joelende kinderen... Hij is gepensioneerd en alleen staand... En verhuizen zal hij nooit doen.
    Maar tegen de leraren is hij altijd heel vriendelijk en correct.
    Vannacht in mijn droom echter... :D

17. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik zou zelf mijn kind misschien ook naar een andere school doen. Vind het erg creepy.

18. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik zou mijn kinderen ook naar een andere school doen.
    wat een creepy persoon zeg brrr.
    toen hij in het huis ging kopen had hij daar rekening mee moeten houden.

19. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Ik zou mijn kinderen ook naar een andere school doen, als ik het zo lees doet school er zelf ook vrij weinig aan. Daar zou ik ook boos om zijn.
    En bovendien vind ik dat je, als gemeente zijnde, de kinderen moet beschermen. Dan ga je met een mediator aan de slag en dat soort dingen.
    En zachte heelmeesters etc. etc.
    Ik zou mijn kinderen echt niet met een fijn gevoel naar school brengen.

20. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Maar is er nou al eens een normaal gesprek met die meneer geweest? Ik snap niet zo goed dat een hele school zich laat leiden door angst. Dat is toch ook niet goed voor de kinderen? Zij weten niet beter en zijn straks bang voor deze meneer terwijl dat misschien wel helemaal niet nodig is.

Deel Deze Pagina