Denk aan je verzekering!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Carinda, 20 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carinda

Carinda Actief lid

26 mei 2007
    118
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb mijn verzekering net even aangepast. Bleek namelijk dat ik bijna niets vergoed kreeg. Ik kreeg geen kraampakket, geen vergoeding voor vrijwillige bevalling in het ziekenhuis. Moest eigen bijdrage betalen voor kraamzorg enz. Nu had ik dat natuurlijk ook niet nodig toen ik niet zwanger was..... maar nu dus natuurlijk wel!!!

Vandaar dat ik jullie even eraan herinner. Check je verzekering en probeer deze op tijd te veranderen als dat nodig is.

Groeten Carinda

2. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    je mag het toch pas veranderen in 2010? of bedoel je dat ook? ik moet zelf wel veel dingen betalen heb een basis verzekering

3. jaimy22

jaimy22 Actief lid

28 jun 2007
    210
    5
    18
    nee je moet dit juist voor 2010 doen want dan gaat je nieuwe verzekering doen ik ga het indd ook doen zodat ik een kraampakket krijg en me eigen bijdrage kraamzorg wordt vergoed

4. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Ik heb mijn verzekering ook net veranderd. Bleek bij mij ook dat mijn kraampakket en poliklinische bevalling niet vergoed werden en meer van dat soort dingen. Ik ga op 1 januari over op de gezins polis van VGZ. Wel wat duurder maar dan weet ik zeker dat ik en mijn meisje goed geholpen kunnen worden. Mijn uitgerekende datum is 2 februari dus hoop dat als ik vrijwillig poliklinisch beval dat ik het alsnog bij vgz vergoed krijg. Want daar zit t namelijk wel in de polis erbij. ;)

5. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland

Je moet, als je wilt veranderen, het voor 2010 aanpassen.
    Ik zie aan je banner dat je al over de 37 weken bent en dan maakt t voor jou (als het je gaat om verzekerd zijn voor kosten die hierboven genoemd werden) niet veel uit.
    Aangezien je toch in 2009 gaat bevallen.. Je nieuwe polis gaat nl in per 1 jan 2010.

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik hem hem idd van de week ook veranderd. Eerst had ik cz+jongeren en eigen risico van 655€.

Nu cz+gezinnen av en een eigen risico van 165€.

We betalen nu wel rond de 39 euro meer maar we krijgen als 470 euro extra vergoed wat we anders zelf zouden moeten betalen. Volgend jaar kijk ik wel weer verder.

Maar wat is die zorgverzekring toch duur zeg echt niet leuk meer. We betalen nu 194 euro wat een geld zeg.

7. Carinda

Carinda Actief lid

26 mei 2007
    118
    0
    0
    Je mag idd tot 1 januari veranderen van verzekeraar. Binnen je eigen maatschappij mag je misschien wel een andere verzekering afsluiten, dat weet ik niet precies.

Ik had de basis van Menzis en er werd ook bijna niets vergoed. Nu maar de aanvullende 2 afgesloten. Kost me 15 euro per maand meer, maar scheelt me waarschijnlijk een heleboel geld!!!

Succes ermee allemaal,
    Groeten Carinda

8. Dehtje

Dehtje Actief lid

20 aug 2009
    134
    1
    0
    Ik heb ook per 01-01-2010 mijn aanvullende verzekering veranderd naar een uitgebreider pakket.

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb me ongeveer maximaal bijverzekerd per jan. 2010. En de kriel komt bij mij op de polis, zodat die ook maximale vergoeding krijgt voor wat dan ook. Ik WIL namelijk in het ziekenhuis bevallen (persoonlijke voorkeur, maar ook een heel onpraktisch huis), en het ziet er gelukkig niet naar uit dat ik een medische indicatie daarvoor zal hebben. Deze wordt helemaal vergoed, ik heb een groot kraampakket (had ik al want ik had aanvullend 1 ofzo), kraamzorg vergoed, lactatiebegeleiding, alles zit er in. Dat zijn kosten van ongeveer 600 euro bij elkaar die ik nu in een premie van 120 euro extra per jaar vergoed krijg.

Reken het goed uit! En denk ook om eigen risico. Ik had mijn risico dit jaar nog niet aangesproken en betaal dus delen van de vk nu zelf. Dat zijn maar een paar tientjes maar ik vind dat eigen risico een ongelooflijk storend iets bij een polis van meer dan HONDERD euro per maand. Maar goed. Da's een ander onderwerp :D

10. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36

idd voor mij maakt het niks meer uit wat jammer:(

11. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Bij ons kan het niet uit om de verzekering aan te passen. Ik beval thuis dus de kosten van een bevalling in het zkh heb ik dan weer niet. Alleen de eigen bijdrage voor de kraamzorg. Dat komt op een totaal van €40 , terwijl als ik mij bijverzeker ik dan €15 per maand meer betaal dan nu. Dat wordt dan meer betalen per jaar: €180 terwijl ik nu met €40 klaar ben.

En idd Evenstar, die eigen bijdrage vind ik ook belachelijk. Ik had toch liever de no claim regeling. Maar dat is idd een ander onderwerp ;)

12. Alita

Alita Niet meer actief

ja je moet inderdaad wel even goed kijken wat je dan meer kwijt bent nu, anders ben je mischien nog duurder uit dan dat je de bijdrage zelf betaalt...

13. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Heb het van de week gedaan toen ik mn nieuwe polis binnen kreeg. Ik moest de bevalling zelf betalen, couveuse zorg, en kraamhulp.. en dat was zo'n giga bedrag bij elkaar.. dat ik heeeeeel snel mn verzekering heb omgegooid ;)

Nu hoef ik niks te betalen, niet eens eigen bijdrages :)

14. Jessy25

Jessy25 Actief lid

1 nov 2006
    310
    2
    0
    Receptioniste
    Katwijk
    :x wij zijn hier ook per ongeluk achter gekomen dat ik bijna niets voor de zwangerschap vergoed kreeg en er is bij Zorg en Zekerheid een optie dat als je zwanger bent je ten alle tijden kunt wijzigen naar een Gezzinpolis.. 20 euro duurder maar je krijgt wel alles vergoed!

Ze zouden hier toch meer inllichtingen over moeten geven ;)

15. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Helaas.. dat is net zoals met de belastingdienst.. Je moet net weten hoe het in elkaar zit, want op school krijg je het niet uitgelegd en de gemiddelde nederlander snapt er geen reet van :)
    En die instanties gaan het je écht niet uitleggen.. want anders verdienen ze niks aan je :)

16. Alita

Alita Niet meer actief

mm heb het net uitgerekend....in ben nu alleen jongeren verzekerd en dan moet je zelf je eigen bijdrages betalen. Als ik de gezinnen verzekering pak ben ik 17,20 duurder uit dus 206,40 per jaar.
    Nu weet ik at ik 160 euro voor de kraamzorg moest bijbetalen en de eigen bijdrage voor de bevalling weet ik niet want ik was medisch, maar mocht ik weer zwanger raken ben ik dus niet gelijk weer medisch en volgens mij ben je zo`n 350 euro kwijt aan de bevalling zonder medische indicatie....dan is de verzekering gezinnen toch een betere optie..

Vanavond maar eens bespreken!!

17. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    en vergeet je eigen bijdrage kraamzorg á 3,90 per uur niet :) Als je net zoals ik 45 uur krijgt, tikt het aardig aan :)

18. Alita

Alita Niet meer actief

ik was vorig jaar 160 euro kwijt belachelijk

19. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ik ga zo'n 120 euro betalen bij CZ (collectief) en hierin zit alles. Ik hoef dus niks voor kraamzorg te betalen, zonder medische indicatie in ziekenhuis bevallen en de combinatietest zit er ook in.

20. Angel24

Angel24 Actief lid

1 feb 2009
    253
    0
    0
    Hoi,

Ik en mijn man hebben uitgebreid aanvullend verzekering bij VGZ nu zit ik te denken heeft het nut om naar gezin pakket over te stappen?

Kan je volgend jaar als nog de pakket wijzigen, of moet het echt voor 2009 gewijzigt worden?

groetjes,

ANGEL24

Deel Deze Pagina