Bah... Ik voel me vreselijk! Na weer een week met buikpijnklachten gelopen te hebben besloot ik vanmorgen toch maar weer naar de huisarts te gaan. Hier was ik vorige week ook al geweest. We kwamen er toen op uit dat het of een prille zwangerschap was of een uitblijven de menstruatie. Nu heb ik dus al 2 weken buikklachten, ben niet ongesteld, ook niet zwanger en heb geen blaasontsteking. Vanmorgen wilde ze toch wat verder kijken en toen kwam dat smerige ding uit de kast. Ik weet dat het voor iedereen vreselijk is maar ik kan nog niet zo heel lang weer normaal seks hebben. Dan ziet dat ding er echt gruwelijk groot en vervelend uit.... Maar goed, ze zag niets bijzonders, had geen paarse baarmoedermond, dus ben niet zwanger. Verder voelden mijn eierstokken ook normaal, dus ze kon eigenlijk niets vinden. Ze heeft kweekjes afgenomen en daar moeten we nu even op wachten. Verder moet ik een afspraak bij de gyn maken voor een echo, ze denk misschien dat er een follikel blijft zitten, dat deze doordat hij groeit pijnklachten veroorzaakt. Gisteren was ik nog super blij, dacht namelijk ongesteld te zijn, maar helaas dat was niet zo. De nieuwe start is er dus nog niet, hoe lang gaat dit nog duren??? Wie heeft er al eens zo'n echo gehad?? Hoe gaat dit in zijn werk?? Weer met dat rot ding?? Ik zie er vreselijk tegen op, was ik vanmorgen maar niet naar de ha gegaan.... OOO was ik maar gewoon ongesteld!! Sorry voor dit gezeur hoor, maar ik voel met zo ***! Gr Droom
Wat naar allemaal. Toch gek mijn huisarts heeft mij meteen voor een echo doorverwezen naar ziekenhuis ze is niet eerst zelf gaan kijken hoe of wat. Dat was erg prettig! Succes
hoi droom, wat rot dat je het zo vervelend vond meid! maar een troost! een inwendige echo is heel wat minder vervelend dan die eendebek! een inwendige echo wordt gemaakt met een soort lange dunne staaf, waar ze een condoom omheen doen met veel glijmiddel. deze hoeft er helemaal niet diep in..en doet geen pijn! ik hoop voor je dat het allemaal mee valt meid, als je nog meer wilt weten vraag gerust! liefs elfje
Elfje, dat klink in ieder geval een stuk beter dan dat ik in gedachte had. Ik heb net een afspraak gemaakt en kan 8 sep al terecht, dat is best snel vind ik. Elfje en Nicole, wat is en bij jullie uit gekomen? Als je niet hier wil plaatsten, wil je me dan misschien een pb sturen? Gr Droom
hoi droom, ik ben na 18 maanden verwezen naar de gynaecoloog omdat ik, en nog steeds niet zwanger was, en een enorm onregelmatige cyclus had. daar is middels een bloedonderzoek en echo's vastgesteld dat ik een verstoorde hormoonhuishouding heb, waardoor ik weinig, dan wel geen eisprongen heb. nu wordt ik behandeld met hormoon preparaten (tabletten clomid en pregnylspuiten). bij die behandeling wordt ik per cyclus vaak onderzocht met inwendige echo's zodat ze de groei van mijn eitjes kunnen volgen. ik vind die echo's dus helemaal niet vervelend, en het is iedere keer zo gepiept! ik wens je heel veel succes bij de gyn! hopelijk valt alles bij jou erg mee! liefs elfje
Niet bang worden hoor! Ik heb twee keer een inwendig echo gehad en je voelt er echt niks van! Die 'staaf' is wel heel lang, maar gaat er niet helemaal in! Alleen die houding waarin je moet liggen is niet bepaald flatteus, maar ja, dat is niet anders....
ook ik vond inwendige echo prima te doen... en inderdaad prettiger dan die eendebek (zeker wanneer een onervaren coassistent er mee aan de slag moet... hihihi). Wel de tweede en derde keer steeds gemakkelijker, ik weet nu wat er gaat komen en kan me beter ontspannen wat helpt... Chrizzzzy
Nou meiden bedankt voor jullie info. Ik zie er nu minder tegen op. Als ik die eendenbek aan kan kan ik die echo ook aan, toch? Gr Droom
Ik zie er ook erg tegenop tegen mijn eerste inwendige onderzoek... Ik ben zo'n meut.... vind een tampon inbrengen al eng, laat staan dat iemand anders iets bij me gaat doen...
Terese, wat helpt is om goede afspraken te maken met je ha. Ik had vanmorgen duidelijk afgesproken dat als ik stop zij, zij ook echt even zou stoppen. Dat deed ze gelukkig ook. Dat ding zat er bij mij niet in één keer in, hebben het echt in etappes gedaan. Ja, en we lezen het hier zo vaak. Ontspannen, maar dat lukte mij vanmorgen echt niet hoor. Succes Terese, wanneer moet je? Gr Droom
Voorlopig niet, maar tegen de tijd dat ik zwanger ben zal er vast wel iets gedaan moeten worden. En volgend jaar waarschijnlijk ook een uitstrijkje... *slik*
Hey Droom, wat balen zeg... Hopelijk zal een volgend onderzoek prettiger verlopen. Ik duim met je mee! Dikke knuffel! Manuela
Ik was voorplan om volgende week ook een keer een bezoekje te doen aan de huisarts.. hmm wordt al wat bang.. die koude ijzeren dingen bah :-&
@terese: uitstrijkje viel bij mij reuze mee... zal nooit mijn hobby worden en prettig is anders, maar ik had er erg tegen op gezien en dat was achter af niet nodig... @mj24: bij mijn ha en gyn liggen ze in een verwarmde kast, dus zijn ze gelukkig goed opgewarmd (niet te koud, maar ook niet te warm) Chrizzzy
Ik ben de laatste 2 jaar heel vaak voor een inwendige echo geweest,ook met een eendebek,wegens endometriose(verklevingen,cystes).Ik was er altijd bang voor geweest.Maar het stelt echt helemaal niks voor.Ik denk dat meer mensen het genant vinden om het te laten doen.Het is wel eens voorgekomen dat ik met spoed naar het ziekenhuis moest wegens buikklachten,moest weer plat met de benen wijd en toen stonden er opeens 5!!! dokters ,dat was wel even wat minder. Dus niks om je druk over te maken(makkelijker gezegd dan gedaan) Groetjes Wendy
ik heb echt respect voor jullie dat jullie dat zo makkelijk doen in die beugels. ik weet dat het niet anders kan of is maar zo'n inwendige echo is wel één van de dingen waar ik tegenop zie. ik durf niet eens naar de sauna omdat ik dan bang ben dat ze naar mijn doos kijken hahaha
Ik vind het niet erg dat ze naar me kijken, kijk er wel tegen op natuurlijk. Maar die eendenbek, dat ding is voor mij gewoon te groot! Ik vond het echt pijnlijk en voelde me daarna zo naar. Helemaal uit het veld geslagen.. Ik weet dat het alleen maar goed is om onderzoeken te laten doen, als zwanger worden zo niet lukt dan moet je toch verder gaan kijken. Maar ik vind wel dat er soms luchtig over gedacht wordt. Door mensen die het nog nooit mee gemaakt hebben dan he! Niet door de vrouwen hier, die al eens eeder zijn geweest. Ik vind het toch iets ingrijpends, misschien omdat het voor mij de eerste keer was.. Gr Droom