Hoi hoi, Ik heb inmiddels mijn 2e IUI achter de rug en vroeg me af hoeveel pogingen werden er bij jullie gedaan? Heb het er met de gyn nog niet over gehad. Hiervoor heb ik al ruim een jaar clomid geslikt, toen paar maand alleen gonal f plus ovitrelle en nu dus IUI. Wij zijn al 2,5 jaar bezig. Van mijn dochter werd ik zwanger in ronde 1 clomid. Nu zakt me de moed echt in mijn schoenen .
Hoi Angel12, Ik ben van de 3e iui zwanger geraakt. Ik hoop dat het voor jou nu ook raak mag zijn. Lfs
Standaard is 6 iui pogingen, daarna wordt je meestal doorgestuurd naar ivf. Dat is de standaard, maar dat betekent natuurlijk niet dat het zo moet. Als jij ivf (nog) niet ziet zitten kan je meer IUI's doen, en sommige artsen sturen sneller door naar ivf.
De hele mmm bestaat grotendeels uit afwachten.. Op afspraken, op behandelingen, op resultaat... Gek word je er af en toe van. Maar ik hoop dat iui voor jou gewoon de oplossing is en dat je snel een positieve test mag hebben
Hoi! Persoonlijk ben ik groot voorstander van IUI. Mijn dochter is eruit geboren. Ik ben destijds gestart in een streekziekenhuis. Maar daar is het niet tot een IUI gekomen. Slechts 3 cyclussen gestimuleerd en toen ik na 10 dagen Gonal F spuiten niet voldoende groei had moest ik stoppen. En dan weer een maand aan de microgynon voor een onttrekkingsbloeding bij gebrek aan eigen cyclus. Toen doorverwezen naar het academisch, waar ik andere hormonen kreeg: menopur, en net zo lang werd doorgegaan (soms zelfs 20 dagen spuiten) en opgehoogd totdat uiteindelijk IUI 4, in een belachelijk lange cyclus die zelfs bijna afgekapt werd, ik zwanger bleek! Een geweldige zwangerschap, een prachtbevalling en een kerngezonde dochter bracht het mij! Toen zij 6 maanden oud was, stonden we weer bij de fertiliteit op de stoep. We hadden immers lang gedoktert op ons 1e kind. Voor ons 2e kindje hebben we zelfs 12 of 13 IUIs gehad (1 biochemische zwangerschap, en 1 missed abortion. Maar dus wél weer 2x een zwangerschap ontstaan!). Gevolgd door 2 ICSI's. Een slordige 2.5 jaar na de start van behandelen voor kindje 2 was het zover. Ik was zwanger, met forse hematomen (bloedstolsels) rond de vruchtzak. Ik had dus geregeld bloedverlies. En véél! Die hematomen hebben uiteindelijk de vliezen aangetast. Waardoor deze op 21 weken kapot gingen. Met 24.4 weken ben ik bevallen door een infectie (kun je op wachten als je vliezen kapot zijn) en is ons zoontje geboren en enkele minuten later overleden. Een nachtmerrie die je je ergste vijand niet toewenst... Inmiddels ben ik op het wachtbankje na een cryoterugplaatsing uit dezelfde poging als die waaruit mijn zoon ontstaan is... Sterkte! Hou vol!
Hier was t de 4e iui raak. Moet wel zeggen dat ik toen mijn eetgewoontes omgegooid heb nav bezoek aan accupunturiste. En ook mn gedachtes. Klinkt zweverig maar hoe positiever je blijft heeft invloed op je lichaam. Toen onze dochter 5 maanden was raakte ik spontaan zwanger vd de 2e. Die accupuncturiste waarschuwde me hier nog voor. Heel veel succes.