Kennismaken met buren

Discussie in 'De lounge' gestart door Babbs, 22 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier hadden ze toevallig net een straatbbq toen we hier kwamen wonen, dus een borrel ofzo was niet nodig.

Ik ben wel vaak verhuisd. We nodigen de directe buren meestal uit voor een borrel, apart van elkaar. Kennismakingsborrel voor iedereen tegelijk lijkt me ook prima hoor, ik zou wel langs komen.

2. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik vind het leuk! Wij hebben een rondje in ons hofje gemaakt en ons bij iedereen voorgesteld, maar dit is ook leuk. Iig veel leuker dan niks doen. Wij hebben ook nieuwe buren, maar heb geen idee wie het zijn omdat ze zich gewoon niet voorstellen en niet eens gedag zeggen... o_O

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Leuk idee!
    Wij hebben alleen handjes geschud met de buren in onze straat.
    En de naaste buren uitgenodigd voor onze bruiloft.

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wij hebben het ook gedaan. Nou was ons geluk dat het rond om kerst was en wij altijd kerstavond (traditie) de vuurkorf aansteken en gluhwein maken in de voortuin. Hadden op de kerstkaart geschreven voor de buren dat ze van harte welkom waren. Uiteindelijk werd er van alle kanten eten en gezelligheid aan toegevoegd.

Athina vindt dit leuk.
  5. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Wij hebben bij iedereen aangebeld om kennis te maken toen wij er nog niet woonde maar wel bezig waren in het huis.

Later hebben we overal nog een keer een briefje door de brievenbus gedaan dat wij daar zijn komen wonen met op dat moment een pup en dat als ze last van haar zouden hebben dat ze dat vooral moesten laten weten.
    Is eigenlijk gewoon goed gegaan! Op 1 buurman na., die had al een hekel aan ons toen we er nog geen eens woonde

6. Lappies

Lappies Actief lid

21 aug 2018
    278
    167
    43
    Wij gaven een verjaardags/housewarming feestje en hebben toen de buurt uitgenodigd. Dat hebben we geweten want die waren echt niet weg te krijgen savonds :| Maar goed het werd wel gewaardeerd en ze vonden het heel leuk dat we dat gedaan hadden hoorden we achteraf.

Oja en toen we er kwamen wonen bij de naaste buren even langs gegaan met kaartje en lekkers vast als ‘excuus’ voor het verbouwen en mogelijke overlast. Dat als er iets vervelend was qua overlast ze het even moesten aangeven enzo, zoiets erop geschreven.

7. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Hebben wij niet gedaan, maar we kwamen hier op 1 november wonen en 11 november met sint Maarten kwam iedereen vanzelf langs :roflmao:

De directe buren heb ik mij de dag van overdracht aan voorgesteld toen we ze tegenkwamen.

8. prjbt

prjbt Niet meer actief

Wij hebben sinds 5 april de sleutel. Zijn vrijdag verhuist en mijn man gaat op dit moment langs de deuren om de buren uit te nodigen voor een borrel komende vrijdag. Ik ben benieuwd...

9. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.231
    113
    Lijkt mij niet meer dan fatsoenlijk om jezelf voor te stellen aan de buren! Even aanbellen een hand geven en praatje maken. Kan je met een vertellen over eventuele verbouwing en overlast. Dat scheelt al echt de helft als mensen ervan weten. Als jullie een houswarming geven is het vaak ook gebruikelijk de directe buren uit te nodigen. In een grote groep met andere bekenden is het misschien ook makkelijker.

Zomaar ergens gaan wonen zonder iets te ondernemen is een zeer slechte start. En inderdaad reden voor roddel of problemen.

Bedenk dat je buren ook nodig kunt hebben (bijvoorbeeld voor een schutting of iets anders aan jullie huizen of tuin)! En dat goed contact erg belangrijk is. En overlast of problemen kan voorkomen dat begint bij jezelf voorstellen.

Een vervelende ervaring met andere buren of verlegen zijn moet geen reden zijn om dit uit de weg te gaan.

10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.810
    9.317
    113
    Gelderland
    Ik ‘ken’ de halve straat al waar we gaan wonen en via via komen onze nieuwe buren zich al voorstellen op de sportclub van de jongens. Dat is denk wel een voordeel van dichtbij gaan wonen en een dorp, het gaat als een lopend vuurtje!

Wij gaan denk wel een keer iets organiseren in de straat. Recent zijn er nog 2 woningen verkocht en ik weet dat er jonge gezinnen inkomen. Misschien tzt een springkussen huren. Waar kinderen zijn komen vanzelf de ouders, drankjes enz.. hahah.
    Als we de sleutel hebben gaan we wel even officieel langs om een handje te schudden. Wel zo netjes.

Deel Deze Pagina