Piano huren

Discussie in 'De lounge' gestart door Linnaea, 5 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Iemand hier ervaring met het huren van een piano? Ik begin deze maand met pianolessen en dan is het op zich wel handig om een piano in huis te hebben, oefenen op een keyboard of bij mijn moeder thuis is niet echt ideaal ;)
    Ik kom een hoop bedrijven tegen die piano's verhuren. Een vast bedrag per maand, minimaal 6 of 12 maanden huren, na 60 maanden huren ben je de eigenaar... Klinkt allemaal heel mooi. Maar is het dat ook? Wat zit er verder achter qua kosten, voorwaarden, etc.? Ik heb een paar mailtjes gestuurd voor informatie maar zou ook graag wat ervaringen horen van mensen die zelf een piano hebben gehuurd. Dus waar heb je hem gehuurd? Hoeveel heeft het je gekost? Hoe snel had je hem in huis? Andere ervaringen?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mja, misschien eerst een paar maanden lessen nemen en dan beslissen of je een piano in huis wil? Het is nogal een aanschaf en straks vind je er niks aan, dan staat de piano daar te staan...

Mocht je er toch een aanschaffen, zou ik persoonlijk voor een digitale piano gaan. Die worden niet vals wat een heel groot voordeel is boven de normale piano's. Mijn moeder heeft thuis al jarenlang een piano en ondanks dat het een prima merk is en dat hij elk jaar gestemd wordt, zijn er toetsen die vals blijven en dat is gewoon zonde.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben zelf een piano gekocht vorig jaar. Speel er wel te weinig op ;). Was rond de 800 euro.

Een digitale piano vond ik vroeger met les nooit fijn, toetsen voelen toch anders, klank is ook altijd wat minder. Dus liever een gewone ouderwetse piano hier :)

Of huren een optie is, ik zou eerst oefenen op een keyboard of bij je moeder, in het begin moet je toch nog veel leren (weet niet of je al noten kan lezen) en heb je nog niet alle toetsen van de piano nodig. Als je het echt leuk vind kan je altijd nog kopen of huren. Je kan omrekenen met huren op hoeveel je uitkomt. Met 800 euro kan je al een prima piano kopen.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ja mijn stiefvader doet het :) Via een winkel in Apeldoorn gaat perfect.

5. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Het probleem is dat we halverwege het boek zijn begonnen en ik dingen moet oefenen die op mijn keyboard niet gaan, ding is al ruim 20 jaar oud en wil onder andere niet meer twee toetsen tegelijk laten horen. Dus piano om te oefenen is wel een vereiste eigenlijk...
    Huren op zich is niet duur, de goedkoopste vond ik voor 24 euro per maand. Alleen vraag ik me bij zo'n prijs wel meteen af waar het addertje onder het gras zit.

6. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.024
    286
    83
    Vrouw
    Misschien is het een idee om zelf een goedkoop keyboard te kopen? Evt via marktplaats? Kun je waarschijnlijk voor een paar tientjes een keyboard kopen om te oefenen in het begin. Mocht je een piano gaan huren en je zit er minimaal 6/12 maanden aan vast, is dat vast een stuk duurder.
    Op deze manier kun je relatief goedkoop oefenen en als het goed bevalt kun je altijd nog een echte piano huren of kopen?

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik lees even mee, mijn dochter gaat op piano les. Ben al wat voor piano's aan het rond kijken geweest maar vind het best zonde om direct 1 aan te schaffen. Ben bang dat ze het naar een jaar toch niets vind. Dan zou 6 maanden huren of 12 maanden eerst een prima oplossing zijn.

8. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Nou ja, "eraan vast" zal niet vervelend zijn. Mijn moeder heeft een piano, toen ik nog thuis woonde zat ik regelmatig op dat ding te spelen (vandaar ook dat we nu met de les halverwege het boek beginnen, de eerste helft had ik mezelf al geleerd ;) ).
    Het gaat mij er vooral om dat ik niet toch ergens aan onverwachte kosten vastzit. 24 euro per maand voor huur is niet duur, dat is prima op te brengen. En na 6/12 maanden kun je elk moment opzeggen. Maar dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Vandaar dat ik even benieuwd was naar ervaringen uit de praktijk, of het echt zo mooi is of er toch wat achter zit nog.

Deel Deze Pagina