Ja dit heb ik ook gedaan en dat was een SUPER zet! De rest kom je vanzelf tegen in de loop van het klussen/ verhuizen. Je kan ook als je er eenmaal woont een housewarmingborrel geven en al je nieuwe buren uitnodigen. Ook leuk!
Oh je kan natuurlijk altijd een vriendelijk kaartje door de bus doen met wanneer de verhuiswagen komt, of ze de parkeerplaats vrij willen houden, en als ze last van jullie hebben: je telefoonnummer geven etc. En bij je directe buren aanbellen hetzelfde verhaal. Of alvast verexcuseren voor de klus-busjes (schilders/ vloerenleggers) etc die gaan komen. Of gewoon even zeggen: hoi ik ben je nieuwe buurvrouw )
wij hebben ons voorgesteld aan naaste buren. Toen we er kwamen wonen hebben we het hele blok en de overburen die recht tegenover ons wonen uitgenodigd voor de house warming
Aangebeld; " Hallo wij zijn de nieuwe buren ... " Uitgenodigd om na het klussen een keer een kopje koffie te komen doen. Toen onze buren er net kwamen wonen wisten we wanneer ze de sleutel zouden krijgen en waren wij net op vakantie. Toen heb ik een kaartje in de bus gedaan met welkom in de buurt en succes met klussen. We hebben eigenlijk met alle buren goed contact ondertussen
Wij hebben ons aan de naaste buren voorgesteld (2 onder 1 kap) en verder niet, ja een kerstkaart bij iedereen in de brievenbus gedaan. Wonen hier nu bijna 7 jaar en hebben inmiddels heel leuk contact met de hele straat en één van de buurvrouwen kan ik zelfs m'n beste vriendin noemen.
Aanbellen en even voorstellen, ook als je niet gaat klussen of direct een huis aan die van jou hebt staan. Altijd fijn om te weten wie er naast je woont. Hoeft niet uitgebreid als je dat liever niet hebt, gewoon algemeen is ook al voldoende.
We wonen buitenaf, dus alles zit wat verderweg. De buren die over onze oprit naar de weg rijden hebben we meteen kennis mee gemaakt, die rijden dagelijks langs ons raam. De rest hebben we een paar maanden later een feestje voor gehouden in de tuin. Was ontzettend leuk, want doordat iedereen verder van elkaar af woont, kende eigenlijk niemand elkaar echt goed. De meesten wisten niet eens wie onze achterburen waren. Het werd dus een heel gezellig buurtfeestje.
Wij hebben een kaartje bij de buren in de bus gedaan met een uitnodiging voor koffie/thee met gebak. Deden het twee dagen van te voren in de bus en iedereen kwam! Super leuk. Mocht je in een rijtjes huis gaan wonen en willen klussen, dan zou ik een kaartje in de bus doen met tijden waarop jullie aan het klussen zijn. Zo weten de mensen met kleine kinderen of de mensen met nachtdiensten wanneer ze kunnen rekenen op herrie.
Wij hebben een hoekwoning. Bij de laatste bezichtiging spraken we de buurman al. Toen de koop rond was ben ik langsgegaan om te melden dat we ongeveer 3 weken zouden gaan klussen en rond 17 uur dagelijks zouden stoppen. Tijdens het klussen lopen mensen langs die we gedag zeiden en nu merk je ook met pakketjes halen of aannemen voor de buren dat het vanzelf ook komt hoor.
Bedankt voor de reacties. Het gaat om een vrijstaande woning, dus geen directe buren. Maar wie klop je wel aan en wie niet, neem aan dat je niet de hele stRaat afgaat haha. Zit eraan te denken om ons voor te stellen aan de buren rechts van ons en links en eventueel die recht tegenover ons staat. Stel je voor we besluiten een housewarming te geven met oa de buren, wie nodig je uit haha,
Hier ook vrijstaand. Wij hebben de buren uitgenodigd die al nieuwsgierig kwamen kijken (dorpje) Maar komt er eigenlijk op neer dat we onze naasten buren, alle tegen over ons en aangrenzend aan onze tuin hebben uitgenodigd. Maar doe vooral wat goed voelt.