Op vakantie zonder kids...

Discussion in 'De lounge' started by Caruli, Apr 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hoi allemaal.

Ff mijn ei kwijt hoor.
    Wij gaan over een paar weken even met zijn 2en een weekje weg.
    Ik ben helemaal op gebrand en hoop dan even wat bij te kunnen tanken.
    Nu gaan de kids naar opa en oma.
    Maar dat vind ik best moeilijk.
    Oma houd zich niet zo aan de regeltjes.
    Onze jongste heeft lactoseintolerantie en reageerd daar sterk op.
    Maar oma blijft het proberen.
    Nu zegt man gewoon simpel, ach ja dan zitten hun ermee maar ik vind het sneu voor de kleine!
    En zoon heeft nogal een gebruiksaanwijzing door zijn aandoening en opa en oma verstaan en begrijpen hem vaak niet. En dat vind ik dan ook weer sneu..

Ik heb echt getwijfeld om te gaan en hun achter te laten, maar ik moet nu eens even voor mezelf kiezen.
    De afgelopen jaren hebben erin gehakt.

Zo bedankt voor het lezen :p

2. Papaver

Papaver Niet meer actief

Gewoon gaan Caruli! Even alles loslaten, daar heb je ondertussen wel een keer recht op lijkt me. En wbt opa en oma die een beetje hun eigen ding doen; prima, behalve die lactoseintolerantie. Dat zou ik nog een goed benadrukken, daar wordt ze gewoon ziek van toch?

Ga en geniet! Komt vast goed thuis

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ga, geniet er van en kom (enigszins) uitgerust terug. Dan kun jij daarna weer beter dan wie ook voor je kinderen zorgen...

Het zal vast niet makkelijk zijn (vond ik ook niet, onze eerste vakantie met z'n tweeën - en dan ging het bij mij eigenlijk nog altijd helemaal goed met de kinderen en grootouders). Maar je mag dit, echt waar.

Sterkte met loslaten...

4. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    Ga er lekker van genieten even samen weg, zoals ik begrijp ben je er echt aan toe, en oma redt zich echt wel, neem aan dat je niet voor niks hun gekozen hebt om op te passen?

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Lastig is dat hè?! Is er geen andere plek waar ze heen kunnen? Of misschien elk kind op een eigen plekje?
    Zelf vond ik de eerste keer weg zonder kids ook moeilijk en nog doe ik het niet graag. Dat gevoel zal bij jou ws ook mee spelen. We gaan 1x per jaar een weekend en dat vind ik lang zat. Wat ik wel geleerd heb in de jaren is ze alleen bij mensen achter te laten waar ik echt het vertrouwen heb dat het goed gaat anders kan ik zelf ook niet genieten. Vandaar mijn vraag of ze niet ergens anders heen kunnen.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Precies. ... Jij mag dit en ja, ik snap helemaal wat je bedoeld maar ik weet zeker dat het allemaal reuze mee zal vallen met oma. Ze zullen echt wel hun best doen voor hun kleinkinderen.

Schrijf anders nog eens op voor oma hoe het ook al weer moet en vraag haar alsjeblieft om er op te letten. Vraag het vriendelijk.

Veel plezier en rust lekker uit.

7. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Kinderen ieder ergens anders wil ik niet, als de oudste uit school is kan ze opa en oma een beetje bijstaan met de middelste.
    Zij kan hem meestal wel verstaan en begrijpen.
    En zo heeft hij ook iemand vertrouwds bij hem.
    Ook al zijn opa en oma dat natuurlijk ook wel ;)

We gaan al express buiten de kindervakantie om, zodat opa en oma wat verlichting hebben, casey gaat naar school en mitch gaat 3 middagen naar het revalidatiecentrum. Zo gaat hun ritme ook gewoon door. Dus dat scheelt al wel.

Ben nog nooit zolang zonder ze geweest, ben echt benieuwd hoe ik ze terug krijg :)

8. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik ben ook idd van plan om een lijstje te maken van wat ze wel mag hebben. ;)

9. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Geniet ervan joh!
    Zal wel even moeilijk zijn haha maar het zal wel loslopen. Goed duidelijk maken wat de jongste wel en niet mag en wbt de rest van de regels, ach het is maar een weekje.

10. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Ik kan het me voorstellen, maar het komt vast goed. Als oma en opa weten wat de consequenties zijn van verkeerde voeding, houden ze zich er vast wel aan.

Waar gaat de reis eigenlijk naar toe?

11. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Probeer het los te laten en te genieten van je welverdiende vakantie! (Natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan!)

Je zegt dat je al lijstjes gaat maken, je kan die samen met je man hoogstens nog een in een gesprekje vlak voor vertrek benadrukken, maar wens ze ook vooral veel plezier met hun kleinkids!

12. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ga lekker genieten meid. Maak een lijstje en benadruk nogmaals de consequenties wat er gebeurd wanneer dit misgaat en wat jouw meisje dan voor pijn ervaart. Vaak zijn opa's en oma's wat makkelijker wanneer ouders in de buurt zijn (om eventuele problemen op te lossen) onder het mom van; wij hebben al opgevoed en nu mogen wij verwennen of vroeger deden ze niet zo moeilijk met voeding en gaven we mt drie maanden liga met sinaasappelsap ;). Maar wanneer ze de totale verantwoordelijkheid krijgen voor langere tijd, dan volgen ze meestal echt wel de instructies op.

13. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Helemaal gelijk meiden ;)

De reis gaat trouwens naar Dubai. 6 dagen excl vlucht.

14. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Lekker hoor, met je butt in de zon :cool: geniet ervan!

15. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Jaja
    En jij niet bevallen voordat ik terug ben he :p

16. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Trying :D

17. knap

knap Niet meer actief

Geniet en maak je niet te veel zorgen ( ook al is dat moeders eigen)

Het zal vast en zeker wel goed gaan. Even de druk van de ketel.
    En heb je nog plek in de bagage !;)

18. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant

Haha grote kurk erin zou ik zeggen :p

19. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant

Haha helaas mag ik maar 20 kilo bagage meenemen ;)

20. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Leeeeekkeeeeerrrr!!!!

Geniet er maar van!

:D

Share This Page