gastouder aan jou aanpassen of ....... hoe zit dat?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door kwebbel86, 6 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Mijn dochter heeft een super gastouder! Ze heeft het er erg naar haar zin. Ze woont ook vlak bij ons en mijn werk is er ook vlakbij dus echt ideaal. Ik kan altijd naar haar toe lopen.
    Heel soms moet ze met haar mee-eten, ik geef dan een bakje eten mee, toetje, appelmoes, leeg flesje voor drinken, etc. Koekjes ed heeft ze daar (krijgt alleen soepstengel e.d.)

Ik zei vanmiddag voor dat ik ging werken: geef je haar svp rond 5u haar eten? Dan kan ze daarna nog even slapen (manlief kwam rond 5.30 haar ophalen). Ik zei het vragend en het was goed.
    Komt manlief om 5.15 en ze was weg!! Had de kleine meegenomen want ze moest nog snel ff wat doen.
    Zo af en toe gebeurd dit (gelukkig niet vaak). Mijn dochter is dan onrustig, slaapt dan later thuis, is dan ook echt moe en wordt dan 's avonds wel eens wakker (wat ze anders NOOIT doet).

Mag ik hier wat van zeggen of ben ik een zeur? Ik wil het echt in eigen hand houden maar ja, dan moet ik natuurlijk mijn baan opzeggen ;) en ik snap ook echt dat ze haar eigen regels heeft. In hoeverre mag een gastouder haar eigen gang gaan...? Ze heeft natuurlijk ook haar eigen dingetjes, regeltjes, e.d.

Ik voel me nu wel een beetje een zeur als ik het zelf terug lees :)

2. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    Mag je zeker aangeven. Ik zou tenminste wel rekening houden met de wensen van de ouders. Als je boodschappen moet doen kan dit ook wanneer de kinderen wakker zijn. Zo heb ik sochtend een tijdje en smiddags tussen drie en half vijf voor spelen of weg gaan en dan haal ik dus de boodschappen mocht het nodig zijn.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Tja moeilijke situatie dit, het is niet heel ernstig (zoals de situatie hierboven met dat kindje van 3 maandjes), maar wel irritant. Ik vind dat ze op die leeftijd nog moet doen wat de ouders willen mits het redelijk en haalbaar is.

Ik vind het ook afhangen wat ze was gaan doen, moet ook weleens mijn kinderen ergens heen brengen of ophalen, maar geef dat meteen aan en de vo`s weten dat dus ook. Maar een boodschapje had om 17:30 ook wel gekund.

4. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.190
    172
    63
    NULL
    NULL
    Tsja, het ligt er denk ik een beetje aan... Is het iets onverwachts wat echt niet kan wachten dan snap ik dat de gastouder dat even moest doen. Maar een boodschapje oid moet toch ook wel even kunnen wachten, en geplande dingen zou ik zelf even aan de ouders doorgeven.

Ik werk zelf als gastouder en doe ook weleens een boodschapje tussendoor. Maar dit is buiten de eet- en slaaptijden en ook niet als ik weet dat een kindje bijna opgehaald wordt.

Maar ik snap je verhaal ook niet helemaal eerlijk gezegd. Ze had dus wel rond 5 uur gegeten bij de gastouder? En je had graag gehad dat ze daar dan nog even had geslapen? Want dat lijkt me dan juist weer erg onhandig, 5 uur eten dan op bed en half 6 halen.... Maar het kan zijn dat ik je helemaal verkeerd begrijp natuurlijk.

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Met slaap en eet tijden houd ik (ben gastouder) zoveel mogelijk het ritme van thuis aan.
    Ik heb het met een jongetje gehad die om 11.30 naar bed ging thuis. Dat kan dus niet bij mij omdat alyssa om 11.45 uit school komt.
    Als mij gevraagd wordt om eten te geven om een bepaalde tijd zal ik altijd proberen om het rond die tijd te doen.

Je mag als ouder zeker je wensen uitspreken.
    Misschien als je uitlegt dat je kindje thuis wat onrustig is als het anders gaat dat ze snapt waarom jij het zo wil en dat ze er dan rekening mee houd.

Succes.

Liefs doris

6. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Ik zou zelf, geen gastouder, denken dat je bedoelt dat ze thuis nog had kunnen slapen. Ik vraag me af wat ze heeft aan een onderbroken slaapje van een kwartiertje, als ze om 17 uur eet en om 1730 wordt opgehaald.

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Een kwartier is wel kort he :p
    Ze heeft het uitgelegd en wilde niet slapen.
    Opgelost!

Deel Deze Pagina