Kdv en psz combineren?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door kipkip, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Ons dochtertje gaat 2 dagen per week naar het kdv, donderdag en vrijdag. Nu zat ik te denken om haar op dinsdagochtend naar de psz te laten gaan. Omdat ik merk dat ze zich thuis nogal snel verveeld en we kunnen 's ochtends ook niet even weg omdat haar broertje in de ochtend van 9-11 uur slaapt. Maar is een combinatie van die 2 niet verwarrend voor haar? Iemand ervaring hiermee?

2. misa

misa Niet meer actief

Ik zou er niet snel voor kiezen. Dan nog eerder een extra dagdeel kdv. :)

3. dt50

dt50 Actief lid

5 jan 2009
    215
    0
    16
    Ik zou de keus voor psz en kdv niet snel maken. Mijn mening is ook dat een kind minimaal 2 dagdelen moet gaan, om zich de regels / kinderen / leidsters eigen te maken.

Mijn dochter gaat ook 2 dagen naar kdv. Verveelt zich ook makkelijk, maar ik probeer haar meer uitdaging te bieden. We knutselen veel. Iedere dag buiten spelen. Nu staat er al 2 dagen een zeer grote doos is de woonkamer. Dit is zowel een tent, een verstopplaats, iets om door te kruipen etc. Overmorgen wordt oud papier opgehaald, dus tot die datum heeft ze weer wat uitdaging.
    Morgen gaan we de door beschilderen...

4. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Extra dagdeel kdv kan helaas niet omdat ze voorlopig geen plek hebben. Ben vandaag geweest bij de psz maar die hebben ook een wachtlijst tot sept.

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik heb het een jaar geleden geprobeerd, om dezelfde redenen als jij. Had gedacht dat ze het heel leuk zou vinden maar ze vond het juist niks. Denk toch te verwarrend.

6. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik zou het niet doen, het is voor zo'n kleintje best veel, zeker 2 verschillende dingen.

Peuterspeelzaal is wel iets meer voorbereidend op school, maar bij het KDV leren ze ook al met andere kindjes te spelen.

Gezien de wachtlijst zou ik het ook niet meer doen, tegen die tijd is je jongste misschien al over naar 1 slaapje en kan je 's ochtends wel weg.

Misschien speelgoed kopen wat meer uitdaging biedt?

Deel Deze Pagina