Even een vraagje m.b.t. een autostoel vanaf 15kg. Zit er nog veel verschil in een stoeltje van 50,- of een stoeltje van 150,-? Het stoeltje fungeert nu toch "alleen" nog maar als zitverhoger, en de rugleuning om te zorgen dat ze niet van hot naar her worden geschoven in de auto? Of heb ik nou een hele verkeerde visie erop?
Zelf redeneerde ik wel zo inderdaad, heb eentje van de kruidvat aangeschaft van zelfs nog goedkoper dan 50 euro. Nu blijkt er toch nog wel meer verschil in te zitten, zag gisteren bv een autostoeltje hier ergens waar ze nog niet in de autogordel hoeven maar er nog veiligheidsriemen aan de autostoel vastzitten. Zo zal er nog wel meer kwaliteitsverschil zijn.
Tuurlijk zullen de duurdere wat luxer zijn, wil niet zeggen dat ze beter zijn. Ze zijn allemaal gekeurd, dus als ze niet goed waren, dan kwamen ze ook niet door de keuring.
Maar door de keuring met een krappe voldoende vind ik toch wat anders dat door de keuring met een zeer goed. Het ligt ook aan de leeftijd van je kind: een kind van 3 heeft meer bescherming/ondersteuning dan een kind van 9 en beide kunnen in zo`n stoel.