Beste ervaringsdeskundigen, Ik ben nog al overweldigd door het grote aantal soorten en maten flessen en spenen. Welke en hoeveel kun je nu het beste aanschaffen voor een pasgeborene? Vast bedankt!!
Ik zou zeker 2 flesjes aanschaffen. En tja welke soort is echt even uittesten. Ik ging voor Difrax, maar de speciale voeding (omneo) ging niet meer door de spenen. Ben uiteindelijk bij adventflessen uitgekomen en die gebruik ik nog. Heb dus een mooie verzameling flessen
Wij zijn begonnen met Avent maar juist binnen een dag overgestapt op Difrax. Kleine dronk niet goed en bij Difrax ging het meteen super. Zo zie je maar. Verschilt per kindje denk ik. Tip: Niet te veel kopen, gewoon 1 flesje ofzo van 1 merk: gaat dat goed kun je bijkopen. Gaat het niet dan heb je niet veel geld weggegooid en kun je de dezelfde of volgende dag gewoon een ander soort fles halen. Ik had een hele starterset van Avent: niet gebruikt, is dus wel zonde.
Ik heb 2 difrax flessen in huis gehaald, mocht de BV niet lukken. Flessen bij kopen (of ander werk nemen) is zo gebeurd.
Hier ook difrax. In elk geval difraxspenen en veel gewone huismerkflesjes. Werkt prima. Vond wel de smalle flessen veel fijner dan brede.
Ik had in totaal 3 difrax flessen, 2 kleine avent flesjes en 1 grote advent fles. Valerie kon uit allemaal prima drinken.
hier ging het zo net zo.. idd door de omneo de avent aangeschaft.. zijn fijne flessen, had ook met de difrax last van lekkende flessen, bij de avent niet.. maar het is toch uitproberen.. de aventspenen zijn ook heel anders dan de difraxspenen.. het kan bijvoorbeeld zijn dat jouw kindje straks niet goed uit de difraxfles kan drinken, maar wel uit de avent, of dr brown etc.
ik had de dr. brown flessen omdat die krampjes en middenoorontsteking wat minder maken. heerlijke flessen vond ik het.
Wij hadden de start-set van avent. Onze Uk dronk niet goed volgens de verpleegkundige in het ziekenhuis en kraamhulp thuis. We zijn toen over gestapt op de dodie fles omdat onze uk die ook in het ziekenhuis kreeg. We hebben nu dus 2 doddie flessen en de startset van avent. Onze uk drinkt uit beide. De fles die in de zwangerschapsdoos van de Etos zit vond hij maar niks. Hij werd echt boos toen hij daar zijn voeding uitkreeg.
Wij hadden 3 verschillende gekocht, de Tommee Tippee, Avent en Difrax. We waren begonnen met de Difrax, even geprobeert met de Tommee Tippee (omdat we een snelle drinkert hadden, en deze ging iets langzamer), maar de Difrax ging beter, toen overgestapt op Omneo voeding en het Avent flesje (idd omdat het Difrax speentje steeds verstopt raakt door die voeding). Ik zou als ik jou was gewoon 1 flesje kopen, als je toch van plan bent om borstvoeding te geven. Mocht de borstvoeding niet lukken en het flesje niet helemaal goed is, kan je altijd nog bijkopen.
Grappig, ik kon juist niets met Omneo voeding en Avent flessen en gebruikte die van Difrax, waarvan ik het gaatje een klein beetje groter maakte. Bovendien vond ik juist de brede flessen fijner ivm voeding er in scheppen, dat ging er zo minder snel naast. Toen Mischa groter was ben ik weer overgegaan op Avent (waarvan we ook een hele collectie hebben). Die vind ik makkelijker schoonmaken en Mischa kan er nu prima uit drinken. Zo zie je maar, zo veel mensen zo veel wensen... Gewoon uitproberen dus! Wel handig is dat Avent en Difrax meestal gewoon bij Albert Heijn te koop zijn, misschien handig om vast te kijken wat ze bij jou in de buurt in de supermarkt hebben, als back-up plan.
Met 2 flessen, dr brown (grote, smalle versie), kom ik prima uit. Ik maak ze na het drinken direct schoon en kunnen dus in principe direct weer gebruikt worden.
bij alyssa hadden we eerst avent en we zijn vrij snel overgestapt op difrax. alyssa kreeg extra krampjes van de avent flessen en bij difrax ging het stukken beter. liefs doris
Hier de Avent startset gekocht en nooit problemen mee gehad. Bevalt hier prima! Alleen hebben we die kleine flesjes (125 cc) nooit gebruikt voor Jara. Ik geef bv en toen ik na zes weken ging kolven dronk ze al meer dan 125 cc per keer. Nu gebruik ik ze soms om (een beetje) in te kolven en misschien later nog voor water of thee. Van de grote flessen heb ik er later nog twee bijgekocht. Ze kan er dan twee meenemen naar het KDV en in de andere twee kan ik kolven voor de volgende keer KDV. Bij bv is het trouwens voldoende om alleen spenen nummer 1 te kopen. Omdat ze er dan langer over doen, geeft dat ook langer een voldaan gevoel.
Dank jullie voor de vele tips. Grappig te lezen dat daar waar de ene juist heel tevreden is over een merk, de ander dat helemaal niet is en andersom. Ik kom hier in elk geval een heel eind mee vooruit! Morgen eens even goed inkopen doen! Bedankt!