Hai, Ik kan wel wat advies gebruiken over het volgende: Onze dochter van 1 maand oud heeft nu al een aantal dagen huilbuien van ongeveer half 7's avonds tot half 11. 's avonds. Ze drinkt dan bijvoorbeeld haar fles van half 7 niet leeg maar gaat even later wel hysterisch huilen. Niks is goed... geen fles, geen speen, schone luier, bij mama, bij papa...Soms viel ze toch even bij me in slaap maar in bed liggen is echt NO go.. Ik kan een half uur met haar op haar kamertje blijven..helpt niet (weinig prikkels blabla) Even beneden zitten bij ons als we eten helpt even.. en dan lijkt ze toch ineens heel wakker. Uurtje later wil ze toch wel even de fles, om ineens weer om te slaan in hysterisch huilen... enzenz.. gewoon lastig eigenlijk... Soms slaapt ze even 20 min en wordt dan weer huilend wakker. Ze lijkt zo moe... de rest van de dag komt ze wel in slaap, waarom nu niet? Op avonden als dit kan ze ook ineens heeel veel drinken, alsof ze een buffertje aanlegt voor de nacht... De rest van de dag gaat heel goed en redelijk ritmisch... bijna nooit huilen. Is dit "gewoon" een korte periode die jullie ook hebben gehad of zijn we de komende maanden geen avondje meer vrij? Het enige positieve is dat ze na al dat spoken gisteren de hele nacht heeft doorgeslapen, van half 11 tot kwart voor 7... Dat maakt het een klein beetje goed en ik weet ook dat het veel erger kan natuurlijk... Ik hoop dat iemand dit herkent....
Ik herken dit zeker! Jamila had precies het zelfde en na een ongeveer 2 weekjes hebben vriend en ik tegen elkaar gezegd dat ze best even 10 minuutjes mag huilen (dus normaal huilen niet histerisch dat konden we beiden niet over ons hart verkrijgen ), vaak viel ze na die tien minuutjes gewoon in slaap. Ook hielden wij ons aan een "Strak" schema wat inhoud; -Elke dag zelfde tijd naar boven -zelfde volgorde kwa uitkleden -savonds in bad ipv sochtends met natusan bed time (vind ze heeeerlijk) En dan na dit alles met pyama aan voeding op bed (in mijn geval dan bv) en dan (meestal nog wakker) in bedje. Als ze tien min bleef huilen weer even naar haar toe troosten etc soms was het erg vermoeiend maar ongeveer na een maand (dus toen was ze 2 maanden) was het over en sliep ze gewoon weer goed. Overdag slapen ging ook een stuk beter al slaapt ze alleen in een kamer als het donker is... Hopelijk heb je er wat aan
Ik ben nog zo aan het stoeien met ritme. Er zijn bij ons nog helemaal geen vaste tijden wat eten/slapen Betreft. Meestal word ze gewoon zelf elke 3 uur wakker. Maar snachts verschilt het nog heel erg met soms lang slapen Dus dan heb je de dag erna andere eet/slaaptijden toch?
hoi hoi fynn heeft dit ook sinds 2 dagen.niet zo lang maar wel ruim 2 uur dat niets goed is voeden help niet speen krijg vliegles niets wil echt niet knuffelen en wiegen en hobbelen (met de benen op en neer bewegen) vind hij even leuk maar dat slaat snel om we geven er nu aan toe en nu slaapt hij heerlijk bij papa op de bank.hier ook hoor overdag slaapt hij perfect maar in de avond is het echt slecht. dus ik denk ook een sprongetje