Scherm mobiele telefoon stuk

Discussie in 'De lounge' gestart door saartje27, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Mijn oudste zoon had net mijn mobiel te pakken. Ik zei dat hij hem terug moest leggen. Dit deed hij ook, althans dat probeerde hij. Maar ipv dat hij hem op de kast terug legt laat hij hem op de grond vallen. En niet zo zacht ook.

Nu is het scherm van mijn telefoon gescheurd.
    Voorheen had ik voor elke mobiel die ik had een verzekering afgesloten. Maar aangezien ik dus erg zuinig op mijn spullen ben vond ik het onnodig om elke maand zoveel voor een verzekering te betalen.

Voor deze mobiel heb ik dus geen aparte verzekering afgesloten...

Weet iemand of ik dit via de inboedel verzekering kan verhalen?

Groetjes

2. Hmn mag ik vragen hoelang je de toestel al hebt?En bij welke provider je zit? Meestal kan je dit via je provider laten maken en als de toestel niet ouder dan een jaar is valt zoiets soms bij de garantie.

Denk niet dat ie bij de inboedelverzekring valt.

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb precies hetzelfde! wij krijgen het vergoed via centraal beheer mijn allrisk woonhuisverzekering, aangezien wij een allrisk dekking hebben, ook voor schade aan spullen van jezelf die je zelf veroorzaakt hebt. Ook heb ik nog 2 jaar garantie op mn telefoon,

4. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik heb een Sony Ericsson C905 en zit bij Telfort.
    Heb net ff gekeken sinds wanneer ik het toestel heb, en is iets langer als 1 jaar (25-04-2009)
    Dus zal waarschijnlijk geen garantie meer op zitten.

5. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Oh zie net ook op de site van Telfort, dat val-druk en vochtschade niet onder de garantie vallen.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    weet niet of je een allrisk dekking hebt op je inboedelverzekering? wij hebben die wel en dan wordt het gewoon vergoed ook al gebeurd iets binnenshuis door eigen kinderen of door jezelf.

voordat wij deze verzekering hadden hebben wij het zelfde gehad met onze telefoon als wat jij nu hebt. schermpje van onze nokiaN95 was stuk. een vriend van ons wilde zo aardig zijn om zichzelf de schuld te geven en zo het geld bij zijn verzekering te verhalen. wij hebben toen dus (eigenlijk gewoon oplichting dus) zo onze kosten vergoed gekregen. schermpje laten maken koste ons 110 euro.

na dit voorval kwamen we der achter dat je eigenlik met kinderen in huis niet zonder allrisk dekking kunt en voor z'n 3 euro extra per maand wordt nu dus bijna alles vergoed.

7. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat had ik laatst ook.....net een nieuwe foon geloof twee maanden. Lag op het aanrecht doe een kastje open valt er een pot naar beneden:$ hele scherm kapot.

Wij hebben onze verzekering gebeld en moest zelf 50 euro betalen. Verzekering betaalde de overige 68 euro. Totaal voor reperatie was 118 euro.

Dus je kan het altijd proberen;)

8. janet123

janet123 Lid

27 apr 2010
    65
    0
    0
    Ik heb een bedrijfje waarmee we fashion homeparty'
    Maarsbergen
    De mijne is laatst voor de 2e keer stuk gevallen. Na de eerste keer heb ik geprobeerd om de schade via de verzekering van mijn vriend te verhalen, maar daar trapte ze niet in ;) Ik wist niet dat sommige providers de reparatie onder de garantie laten vallen als de telefoon nog geen jaar oud is... jammer, had ik dat maar geweten! :$

De tweede keer niet eens geprobeerd en gelijk maar voor reparatie opgestuurd. Voor de dames die een eigen zaak hebben, zet de reparatie op de zaak. Dan wordt je telefoon namelijk met voorrang gerepareerd én je kan op rekening betalen, waardoor het direct in behandeling wordt genomen. ;)

9. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik had het een paar maanden geleden en omdat ik geen garantie had heb ik hem laten maken bij zo'n gsm-punt. Niet een Telfort/Vodafone/etc. winkel maar een soort schoenmaker voor telefoons. Die zitten in veel steden en het is niet erg duur om hem te laten maken. Het kost vaak maar twee of drie tientjes. Is dat een idee?

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

ik heb ook een C905 , probleem is dat het scherm echt glas is, kost rond de 100 euro om te maken.

11. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Slik....zoveel ja.

12. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Hier in de stad zit wel een turkse meneer die dat doet. Zal er straks eens langs gaan om te vragen wat het zou gaan kosten.

Gelukkig doet mijn mobiel het nog gewoon dus het is nog niet zo'n hele grote ramp.

13. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Laten maken is me toch wel te duur, die meneer vraagt ruim € 150,00 voor een nieuw scherm...

Verzekering gebeld, krijg een schade formulier toegestuurd en dan krijg ik hem waarschijnlijk vergoed.

Deel Deze Pagina