Rugdraagzak peuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nicky1973, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Wat is nu een goede rugdraagzak voor een peuter, ongeveer vanaf 1,5 jaar? Eentje waarin mijn zoontje kan meegroeien tot een jaar of 4?
    Alvast bedankt voor de reacties.

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij hebben er van Deuter Kidcomfort II. We hebben hem met dochter gebruikt vanaf 11 maanden en bij zoonlief vanaf 9 mnd. Dochter kan er nu nog steeds makkelijk in, maar ze loopt nu eigenlijk altijd zelf. Wij gebruiken hem heel veel met wandelingen in het bos, dagje dierentuin, stad etc. Onderin kun je ook allerlei spullen stoppen dus dat is ook erg handig.
    De kinderen vinden/vonden het ook heerlijk om in te slapen.

3. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Dankje wel voor je reactie! Ik ga gelijk even zoeken.

4. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Een bondolino, marsupi, meitai, manduca.
    Zijn rugdragers die niet met zo'n stellage werken maar waarbij je je kindje rechtstreeks op je rug draagt als een rugzak.
    Ik heb zelf een meitai en een marsupi en ik vind het heerlijk!
    En het is ergonomisch voor het kind en de drager!

5. Purk

Purk Niet meer actief

Wij hebben de Vaude jolly comfort sinds 1 jaar. Super blij mee, want kleine man zit goed en comfortabel en voor ons draagt hij goed. Werkt tot 20 kilo en 1 meter.

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    wij hebben ook een vaude jolly comfort gehad. prima ding

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben een Vaude ... daar kunnen we M ook nog in dragen (maar die is niet zo zwaar). Voor echte lange wandelingen is het wel een behoorlijk gewicht hoor ... (gelukkig is mn man een bikkel).

Ik heb ook een Beco (zonder stellage), daar zou ik T ook nog ruim in kunnen dragen als ik niet een dikke buik zou hebben :D

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    O ik lees net dat die Vaude tot 1m is ... dan zou M er (net) niet meer in mogen :D, ze weegt rond de 14 kilo, dus qua gewicht nog een paar jaar denk ik ...

9. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Onze 4-jarige dragen we al tijden in een boba. Dat gaat prima. Ook zijn zusje gaat er zonder moeite in vanaf 9 maanden. Hij kan tot een kilo of 20.

10. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik heb een meitai

11. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik draag mijn zoontjes probleemloos in een Beco Butterfly (vanaf 3,5 kg tot 20 kg). Heerlijk intiem en ook gewoon handig :).

12. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Ook hier een Beco Butterfly voor dochterlief! Helemaal blij mee en L. vindt het ook heerlijk om op m'n rug te zitten, veel gezelliger dan wanneer ik haar in de kinderwagen heb en tijdens het winkelen ook zo handig :).

Succes met het maken van een keuze!

13. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ligt er ook een beetje aan wat je ermee gaat doen. Winkelen of lekkere wandelingen maken. Wij hebben de Deuter Kidcomort II. Die kwam vorig jaar ook als beste rugdrager uit de test van het outdoorblad Op Pad. Zit zonnescherm bij. Binnenkort gaat Mirte met papa mee liften....

14. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik zou zelf eerder voor een ergonomische drager gaan dan voor een framedrager. Je kindje zit dichter tegen je aan en dat tilt een stuk minder zwaar, bovendien is de houding voor het kind prettiger. ikdraag.nl heeft Pre-School Carriers die erg groot zijn en lang mee kunnen van het merk Rose and Rebellion.

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.067
    2.203
    113
    Brabant
    Ik heb de boba 3g, heerlijk. Dreumes leeft er zowat in en isa(103cm en 15 kg) zat er laatst ook in. Ging prima.
    E.lize, 10kg draag ik echt zonder problemen een hele dag, maar isa kan ik geen hele dag dragen meer hoor...

Deel Deze Pagina