Hoi goedendag, Ik plaats even mijn verhaaltje maar hier ook. Nouwja verhaal... Voor anderhalve week terug hadden mijn vriend geslachtsgemeenschap zonder voorbehoedsmiddelen en dat was ongeveer na de laatste dag van mijn ongesteldheid. Vorige week ben ik de hele week vaak misselijk geweest met name sóchtends. Afgelopen weekend hadden we dus weer geslachtsgemeenschap gehad zonder iets (we zijn er ook bewust mee bezig en willen ook bij elkaar blijven dat even terzijde) maar nadietijd had ik dus last van bloedverlies.. verder geen pijn ofzo wel een raar gevoel in mijn onderbuik.. het is nu een dag later.. en ik vraag me af wat het kan zijn. We hebben voor dit ook weleens gemeenschap zonder gehad en heb toen een clearblue test 3 keer gedaan, maar ik werd gewoon ongesteld en er was toen niets, nu zou ik over 2 weken pas ongesteld moeten worden maar heb dus wel bloedverlies gekregen na de gemeenschap, wat zou dit kunnen betekenen? hoe groot is de kans dat ik zwanger ben, want ik heb wel ergens gelezen dat dit 22% zou kunnen zijn iedere maand. We hebben in totaal 3 keer gemeenschap gehad zonder condoom en de pil heb ik echter nooit gebruikt..is ook afgeraden door mn huisarts omdat het slecht bleek te zijn voor mn lichaam qua bepaalde stoffen.. ik moet nu dus wachten met testen circa 2 weken omdat ik nog niet kan bepalen of ik overtijd ben, want moet nou normaal gesproken nog niet ongesteld worden maar heb wel bloedverlies gehad kort na de gemeenschap. En vanaf waar kan je pas zeggen of je eventueel zwanger bent en kan je in de eerste week al na je geslachtsgemeenschap al zeggen of je de eerste zwangerschapsverschijnselen hebt, ik weet dat dit een ingewikkeld verhaal is, maar zou iemand mij er wat over kunnen zeggen.. ik moet nou tog nog wachten met testen tog?! Mijn vriend en ik vragen het ons af. Groetjes, Kikkertje
Met testen moet je wachten tot de NOD (niet ongesteldheidsdag). Veel eerder testen heeft geen zin, want rond je nod is er pas genoeg hcg te meten waardoor de test positief uitslaat. Heb je een regelmatige cyclus? nog een tipje over zwangerschapstesten: koop ze online via matcare (even googelen of advertentie op deze site) das veel goedkoper dan clearblue! Ook kun je daar ovulatietesten kopen. Kun je gelijk je eisprong meten. Sterkte met wachten!
hoi kikkertje Het kan zijn dat je een innestelingsbloeding heb gehad.dat is een paar dagen na de eisprong(14 dagen voor je n.o.d.)maar zo te lezen heb je in deze dagen je eisprong pas! maar je kan idd pas testen op de dag dat je ongesteld moet worden.(sommige testen al een paar dagen ervoor) Het is denk ik wel erg vroeg om gelijk al zwangerschapssymptomen te hebben. Soms kan je lichaam je zo voor de gek houden, als je iets graag wil! Heb je ook nog ergens anders last van: pijnlijke borsten, donkere tepels, etc? groetjes faith
ja heb wel het gevoel dat mn borsten steeds pijnlijker worden..maar echt zeer dat niet.. gewoon even afwachten nog maar denk ik.. bedankt voor de reacties! liefs kikkertje