Kent iemand dit...?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jansen, 23 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik heb het laatst ook al eens aan de verloskundige op dit forum gevraagd maar zij wist niet wat ik bedoelde, vandaar dat ik het hier nog maar even probeer.

Sinds een aantal weken heb ik "last van" een soort huidkleurige bultjes. Je zou kunnen denken aan pupp maar ik heb geen last van jeuk.
    De vk hier raadde me aan om het eens aan mijn vk of de huisarts te vragen maar daarvoor speciaal een afspraak maken vind ik wat overdreven.

Iemand die dit kent?!?!?

2. sim

sim Niet meer actief

komt mij niet bekent voor, denk dat ik wel ff de huisarts zou bellen om het te laten zien, vooral als niemand weet wat het is..

3. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Hoi Hoi,

Nou ik denk wel dat ik weet wat je bedoelt. Hoe het heet weet ik niet, maar ik zag dus van de week ook een paar bultjes op m'n been. Het lijken net een soort vochtblaasjes, maar er zit geen vocht in. M'n dochter had ze ook op d'r knie maar ze zijn ook vanzelf weer weggegaan. Ik maak me er niet druk om want het is al weer weg. maar misschien moet je dan toch even naar je huisarts als je zeker wil weten wat het is.......

4. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    Ik heb er ook wel last van maar volgens mij kan dit geen kwaad hoor. Ik heb er nooit bij stil getsaan dat het iets zou kunnen wezen. Een vriendin van mij (niet zwanger) heeft dit ook en het is er maar verder schijnen ze er niets over te weten. Maar als je het niet vertrouwd gewoon even naar de HA zou ik zeggen

succes

5. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

mss zijn het watervratjes, kan op zich geen kwaad maar is wel erg besmettelijk, weet niet of het kwaad kan tijdens een zwangerschap. ik raad je ook aan toch ff naar de ha te gaan hoor, dan weet je het zeker

gr saskia

6. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik heb er sinds mn zwangerschap ook last van..( als we hetzelfde bedoelen)... ik vind/vond het verschrikkelijk... ben ermee naar de dokter gegaan... hij zei mij... calendulan-creme te gebruiken... en tis echt minder geworden :D

p.s. tis van VSM te koop bij de drogist of bij de reformzaak :D

7. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Huidkleurige bultjes hmm Kan van alles zijn.
    En waar heb je die dan. Is het gevuld met vocht? Hoe groot zijn ze?
    Trekken ze ook weg? Zijn ze gegroepeerd of solitair?

Miel

8. pooh7605

pooh7605 Actief lid

20 apr 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Ik heb ook huidkleurige bultjes maar ze zijn heel klein en komen vooral voor op mijn armen, Jeukt niet maar voelen een beetje hard aan met een korstje.
    Ik smeer mij dagelijks in met een vette creme zonder parfum.

9. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    @melliemel
    Waterwratjes? Nog nooit van gehoord.. Wat is dat dan...?

@mieltje
    Volgens mij zijn ze niet gevuld met vocht en ze zijn relatief klein (speldenknop). Een aantal aan de bovenkant van mijn buik, één op mijn bovenbeen.

Heb er verder geen last van maar vind het gewoon raar? En wil natuurlijk liever gewoon een gezonde huid.

10. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi jansen,

het is een soort wrat wat meestal bij kinderen voorkomt, maar ja ik weet niet hoe het er bij jouw uitziet natuurlijk, mss zijn het wel gewoon kleine onderhuidse ontstekingkjes????

hier heb je info over waterwratjes;http://nl.wikipedia.org/wiki/Waterwrat

succes ermee

gr saskia

11. mieltje

mieltje Bekend lid

19 jan 2006
    913
    0
    0
    Ik denk dat hoe jij ze beschrijft het mogelijk kleine wratjes zouden kunnen zijn. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.
    Let er wel op als ze groeien, grillig worden, van kleur veranderen, bloeden of gaan jeuken even naar de huisarts te gaan.

12. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!

Hm..het idee dat het wratjes kunnen zijn vind ik nou ook niet echt aantrekkelijk...

Ga wel even langs bij de huisarts, misschien is er een simpel middeltje voor, dan ben ik er snel vanaf.

13. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb ze ook. Sinds ik zwanger ben pas. Ik dacht eerst dat het pukkeltjes waren, maar uitknijpen (sorry voor de details) gaat niet. Het ziet er nogal onschuldig uit, dus maak me niet echt zorgen.

Deel Deze Pagina