wie wil het er ook bij 1 kleintje laten

Discussion in 'Zwangerschap' started by mama aes, May 24, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama aes

mama aes Bekend lid

Dec 10, 2005
    684
    16
    18
    ik was even benieuwd of er meer mensen zijn hier die bewust voor 1 kleintje kiezen. wij hebben dat namelijk wel gedaan en krijgen veel negatieve reacties. dat het het zielig zal zijn enz wat is jullie ervaring

2. Diddl

Diddl Fanatiek lid

Jan 13, 2006
    3,907
    0
    0
    Fryslan
    Mijn man wilde ook altijd maar eentje...gelukkig voor mij werd het een tweeling. :)

Zelf heb ik altijd een groot gezin gewild en ook daar reageren mensen vaak negatief op.
    Jammer dat wanneer je niet aan de trend van 2 kids meedoet dat mensen dan negatief reageren.
    Gelukkig ben je nog altijd eigen baas. ;)

3. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    het word mijn derde dus voor mij gaat 1 niet meer op. maar een vriendin van me heeft ook bewust voor 1 gekozen.

4. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    ik heb veel vriendinnen die alleen zijn..
    die hebben het helemaal niet naar.. en voor hun is het heus niet zielig, ze hebben vaak veel vrienden...
    en soms zullen ze wel es een zusje of broertje willlen.. maar goed.!! mensen met een bror of zus, willen soms wel eens eenigskind zijn ;)

ik wil zelf liever wel meer kinderen

5. French

French Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    wij willen maar 1 kindje.
    ik ben zelf ook enigkind en ik heb daar nooit problemen mee gehad.

6. hoi hoi

ik denk altijd maar zo je moet ieder in zn waarde laten....
    ik ben nu 18wkn zwanger en moet tijdens de zwangerschap prikken en medicijnen in nemen,soms zeg ik wel ben blij als deze er is soms word ik gek van het prikken en pillen slikken....maar doe het voor een goed doel..
    en wat de toekomst brengt zien we wel...
    en wat dacht je van financieel voor sommige dus ik kan mensen best snappen en ieder doet zijn eigen ding toch....

Liefs Prisjuh

7. ben trouwens ook enigskind en nergens last van gehad hoor...

liefs Prisjuh

8. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Wat een moeilijke vraag, zeg. Daar zijn wij nog helemaal niet mee bezig. We kijken hoe het met eentje gaat en dan zien we wel wat we willen. Een vriendin van mij is ook enigskind en zij heeft daar wel degelijk last van ( gehad). Ik denk ook niet dat je af moet gaan op anderen, gewoon je eigen gevoel volgen. Prima toch als jij voor eentje kiezen en de buurvrouw voor vier? ( hebben we toch nog een redelijk gemiddelde ;) )

XXX

9. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

Dec 19, 2005
    1,827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Ik vind een groot gezin erg leuk en gezellig, 3 of 4 kinderen :D
    Maar dit moet financieel wel haalbaar zijn.
    Ik kom zelf uit een gezin van 4 kinderen en vond het zelf heel gezellig, er was altijd iemand thuis.
    Mijn vriend wil er standaard 2.
    hij is met 2 thuis en ik met 4, dus ik zei al dan gaan we ertussen zitten 3 hahahaha

Ik vind dat iedereen zelf moet weten hoeveel kinderen ze willen zonder commentaar van anderen!!
    Mensen hebben toch overal wat over te klagen, heb je 1 kind is het niet goed en heb je er 4 dan is het weer niet goed!

Lekker doen waar je je goed bij voelt en graag wilt!!

10. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Ik wil zelf 2 kinderen, mijn man echter 3.
    Nouja we zien het wel :)

Maar ik vind een kind niet zielig hoor! Is je eigen keuze.

11. PamEnMarcel

PamEnMarcel Actief lid

Jan 30, 2006
    476
    0
    0
    Administrator / Accounting
    Emmer-compascuum
    Hoi hoi

Ben zelf ook enig kind en heb idd ook nergens last van gehad. Maar ik denk dat't ook wel gewenning is.

We kiezen ook bewust voor 1 kind. Maar ja, je weet maar nooit. Never say never.

12. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    even offtopic wat een vreselijke leuke baby kamer pam (denk dat je zo heet). Winnie the pooh!
    Ik ben van plan de baby kamer ook winnie the pooh 'style' te maken. Zou je misschien willen vertellen wat je al die leuke dingetjes hebt gekocht die je aan de muur hebt hangen enzo?

13. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

Wij zelf willen er graag 2. We vonden zelf altijd erg leuk om broertjes of zusjes te hebben en dat willen we dit kind ook geven.

14. PGirlie

PGirlie Actief lid

Feb 26, 2006
    101
    0
    0
    Wij kiezen ook bewust voor 1 kindje.
    Het eerste wat mensen zeg over enigskind is 'zielig'
    Maar daar ben jezelf bij. Dat heeft ook een groot deel met de opvoeding te maken.

15. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Wij zijn nu zwanger van onze eerst en tevens laatste. Echt heel bewust maar één kindje. Al was het bijna anders geweest omdat ik aanvankelijk zwanger was van een tweeling.
    Mijn man en ik heb beide een drukke baan en een goede carriere. Wij willen beide heeel graag een kindje en gaan daar ook tijd voor vrij maken. Ik denk alleen dat als er nog een kindje zou komen dus of de eerste minder tijd krijgt van de ouders of je jezelf jouw tijd niet meer kan geven (staat wat raar omschreven) wat ik bedoel is, is dat wij gewoon ook onze carrieres willen behouden en ook leuk de tijd met elkaar kunnen hebben. Ik vind het krijgen van bewust 1 kindje niet egoistisch al hoor je dat wel heel vaak. Vind het prima en als we denken aan het hebben van een kindje en dat we dan met zijn drie zijn, voelt dat heel goed. mijn vader is ook enigst kind en hij is een goed mens!

Groetjes senseemillia

16. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij willen er graag zelf 2, soms maakt m'n man wel eens een grapje nog 1???WACHT EERST DEZE MAAR EENS AF.
    WAT BETREFT DAT FINANCIELE DAT ben ik ook voor, m'n man komt uit een gezin van 8 kinderen, super gezellig natuurlijk,
    ook nu op verjaardagen enzo.Maar op vakantie gingen ze nooit,
    en nu nog zijn z'n ouders op de centen, zit er helemaal ingebakken, terwijl ze nu genoeg leuke dingen kunnen doen, nu alle kids uit huis zijn.
    M'n ouders hadden 2 kinderen en wij hebben niks te kort gehad, altijd op vakantie enz.
    Dus wij houden het op niet meer als 2.Misschien denken sommige mensen ook wel, weer z'n lief broertje of zusje erbij- op wie zal die nou weer lijken, dat vind ik ook altijd wel leuk om te zien...

17. MamaMarleen

MamaMarleen Actief lid

May 15, 2006
    228
    0
    0
    leidster op 'n kdv!
    Noord brabant
    De kans is ook groot dat Senna enigst kind blijft. We zijn al superblij met één gezond kind en we willen haar alle aandacht en liefde kunnen geven.
    Ook ik vind 't niet zielig als je engist kind bent, mijn man is dat ook en heeft er nooit nadelen van ondervonden.
    Hij is ook zeker niet verwend.
    Ik kom uit 'n gezin van 4 kinderen en vind 't heel gezellig hoor, om 3 oudere broers te hebben! Maar zelf zou ik nooit 'n groot gezin willen.

Als we ooit voor 'n tweede willen gaan, is dat pas als Senna een jaar of 3 / 4 is.
    Maar idd; never say never! Je weet maar nooit wat de toekomst brengt!

18. nique

nique Actief lid

Feb 27, 2006
    197
    1
    0
    Het idd ieder voor zich.
    Ik ben ook enig kind, ben altijd bang geweest om mijn ouders te verliezen en er alleen voor te staan.

Tijdens vakanties was het toch altijd wel lastig vooral de avonden waar je weer alleen zat.

Het lijkt nu wel of ik een zware jeugd had maar dat was niet zo hoor, het is alleen dat ik altijd heb gezegd "minimaal twee kinderen"

Maar ja je moet ieder in zijn waarde laten bij deze beslissing.

19. lianne

lianne Bekend lid

Nov 19, 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Wij dachten ook dat we het bij een zouden laten.
    Nu zijn we ruim 5 jaar verder en ben ik toch bewust weer zwanger.
    We hebben zo'n lieve dochter, dat we vonden dat zij zo veel liefde in zich had voor een klein broertje of zusje.

De babytijd vond ik vorige keer echt geen roze wolk, en toch voel ik het nu weer zo roze.
    Grappig dat je gedachten en wensen ook jaren later toch weer bijgesteld worden

Share This Page