Wat voor portret foto's sturen jullie? Want ik heb wel portretfoto's maar geen professionele. En de mooiste die ik heb zie je zijn ogen niet.. Andere foto's staat hij wel helemaal op maar dan in een bepaalde houding Ik wil mijn zoontje ook graag inschrijven ergens. Maar heb net als iemand anders hier ook geen rijbewijs
Natuurlijk willen ze wel ogen zien op een foto! Om het portfolio van mijn dochter aan te vullen heb ik foto's laten maken. Naturel, zonder poespas! Later zijn deze aangevuld met shootfoto's. Het lijkt me wel lastig als je geen rijbewijs hebt. Weet nie waar je woont, maar soms moet je een stukje rijden om een een locatie te komen. Succes!
CCModels in Eindhoven en Maxmodels zijn ook hele goede bureaus. Heb zelf aantal jaren modellenwerk gedaan en nu staat mijn oudste ingeschreven bij anti-models. Ik kreeg daar nog geen uur later toen bericht van dat ze hem in het systeem wilden hebben en heb heel vaak bericht van ze gehad of hij model kon zijn voor merken als Tommy Hilfiger ed. maar helaas was dat in een zeer drukke periode nu het rustiger is hoop ik dat ik wel met hem kan gaan als er weer een vraag komt. Het moet leuk blijven en niet iets dat moet gebeuren Er zitten hier mooie kindjes bij!
Ja dat dacht ik al. Ik woon in Zuid Holland, vlakbij Den Haag. Ik kan wel een foto in mn album plaatsen, misschien kan jij dan zeggen of hij wel of geen kans maakt? Aangezien iedereen zn eigen kind het mooiste vind
Ik heb niet alle gelezen hoor, maar zitten er ook castingbureaus in omgeving Drenthe of in ieder geval iets meer in de buurt? Misschien is het wel iets voor mijn zoontje. Is een mooi halfbloedje van 2 jaar.
waar de castingbureaus/modellenbureaus zitten maakt eigelijk geen drol uit, je hoeft er namelijk nooit naartoe houd er rekening mee dat bijna ALLE shoots in omgeving amsterdan plaatsvinden, of je je nu inschrijft in een modellenbureau uit noord brabant of in drenthe. De grote kledingmerken zoals Vingino, babyface, room seven, feetje, noppies,oilily, wehkamp, etc hebben allemaal shoots in omgeving amsterdam omdat ze of daar gevestigd zitten, of omdat de locatie daar beter is om te shooten/ goede bereikbaarheid Je zult dus altijd naar die kanten af moeten reizen voor een shoot ook al zit het bureau in jou woonplaats met het bureau heb je eigelijk nooit iets van doen. je stuurt alleen een paar leuke foto's en de juiste lengte/kledingmaten, that's it. je kindje staat dan ingeschreven en de opdrachtgever ( bijv wehkamp, of een bekend kledingmerk) selecteert je kindje aan de hand van de foto's die het modellebureau van je kindje heeft en de maten zo zijn de monstermaten voor shoots vrijwel altijd 74 en 104. ( en babymaatjes dan) zit je kindje in maat 86 of 92 of 98, heeft het ''pech'' en kan niet meedoen, want de kleding is er enkel in maat 74/104, omdat dat de monstermaten zijn. rijbewijs is bijna een must. de klant ( bijv tommy hilfiger) kiest je kindje uit aan de hand van de maten en foto's die het modellenbureau van je kindje heeft. Ze zetten dan een aantal kindjes in ''optie'' zoals dat heet. dan bellen ze je op en je hoort vaak pas enkele dagen ( NOOIT weken, soms zelfs maar 1 dag) vantevoren of je mee mag doen aan de shoot die dus vaak in de randstad plaatsvind en jij dus op eigen vervoer naartoe moet komen. de klant heeft meerdere modellen in optie. als jij nee zegt, bellen ze direct een ander op of die wel kan. shoots vinden vaak plaats in een loods, aan het strand, en ook vaak in een woonhuis. het is minder fancy als men denkt Als je fulltime werkt zou ik mijn kindje ook niet inschrijven, heeft geen nut. vaak kun je niet binnen 1-2-3 dagen vrij krijgen ( je weet het echt maar heel kort vantevoren dat de shoot is) en is het een hoop georganiseer. ze bellen je op of je bijv 2 dagen later kunt en aan de andere kant van het land moet zijn, zo nee, dan vragen ze de volgende. vandaar dat veel bureaus de eis stellen dat je omgeving amsterdam moet wonen, want ze kunnen jou kindje uit noord brabant of friesland wel in optie zetten, maar zij weten ook dat dat vrijwel niet haalbaar is voor de meeste ouders die werken of krap zitten met vervoer. als de kindjes omgeving amsterdam wonen is dat stukken makkelijker voor zowel de ouders, klant als het bureau denk aan oververmoeide kindjes. de shoot is in bijv amsterdam, en jij moet al 2 uur reizen vanuit brabant om daar aan te komen. gevolg is dat je kindje al kapot is voordat het aan de shoot kan beginnen, dat is dan tijd en geldverspilling voor de klant
Je hebt het duidelijk verwoord! Toen ik in een drukke periode zat was het echt vervelend. Zo kreeg ik ook een keer opdracht voor zoontje maar moest dan wel meteen dat weekend voor een paar dagen naar Ibiza gaan en daar had ik 2 dagen de tijd voor om alles te regelen!! Dat werd toen teveel voor mij. Maar idd je moet echt tijd hebben om hier aan mee te kunnen doen voor zowel jezelf als je kind is het prettig om niet alles te overhaasten.
Dankje!!!! Ik vind het een heel koud bureau, wij moesten daarheen om foto's te maken voor op de site maar L was niet zo lekker maar toch even langs geweest maar werd niks hij voelde zich echt niet lekker. Dus een andere afspraak gemaakt wouden ze ons weer 15 euro laten betalen. Plus dat het een groot wit hol is, geen voorzieningen voor baby's geen aankleedkussen, geen kleedje voor de foto's geen speeltje je krijgt geen bakkie koffie aangeboden de eerste keer. Ik weet het niet voelde gewoon niet prettig.
Wij zitten ook bij the kids en hebben een opdracht gehad wat erg leuk was. Toen hij foto's moest maken bij the kids zelf zat ik op het werk en is hij met papa gegaan. Kreeg toen te horen dat het een beetje lopende bandwerk was. Veel kinderen even snel op de foto. Ga je het bij een ander bureau proberen?
Ja klopt precies naar die omschrijving zocht ik ! Lopende band werk. Ik heb een mail gestuurd naar Moeder Anne, tiptop en anti models. Typtop schrijft op hun site een inschrijfstop te hebben, maar krijg net een mail dat ze hem toch graag op hun site willen plaatsen! Leuk !! Wat voor opdracht hebben jullie gehad?
Leuk! Het is dan ook echt een mooi mannetje, hoor!! We hebben een fotoshoot voor de wintercollectie van Babyface gehad.
Hier dochtertje ook ingeschreven bij The kids... Het was inderdaad een beetje lopende band werk, maar ze maakte wel echt contact met mijn dochter tijdens de shoot en vond het wel prima zo... Casting & Modellenbureau The Kids - Ilja-Lena Gezius Tja die 15,- vond ik niet zo erg... Kreeg immers de 4 foto's via de mail gestuurd, dus heb er ook weer 4 leuke foto's bij... Wat wel jammer was is dat ik vorige week van lief! Een mail kreeg of mijn dochter mee wilde doen aan een shoot... Had daar ook foto's heen gestuurd... Maar dat mag ik dus niet aannemen van the kids... Vond ik wel jammer want vind lief! Een erg leuk merk.... The kids zegt dat ze nu net iets te klein is voor 104... (ze is 99 cm) dus moet doorgeven als ze iets gegroeid is...
daar had ik dus mooi lak aan gehad en gewoon de shoot aangenomen is goed voor haar portfolio. beter dan naar bijv moeder anne waar het niet uitmaakt of je kindje ergens anders ingeschreven staat of niet, en had je de foto's van LIEF kunnen gebruiken voor de inschrijving bij moeder anne zodat opdrachtgevers al zien dat ze ''ervaring'' heeft en leuk op de foto staat bij de LIEF shoot wie weet krijgt je dochter wel nooit een shoot bij de kids en heb je deze laten lopen ik deed niet aan exclusiviteit qua bureaus, beter gewoon je kansen verspreiden bij meerdere bureaus dan aan 1 bureau ''vastzitten'' vind dat zo dom dat ze het ''alleenrecht'' willen hebben terwijl je kindje misschien wel nooit een shoot van hun krijgt 99 cm is goed zat voor maat 104 in de meeste merken. LIEF! valt bijv vaak klein en smal en past ze ook handig in
Ja ik dat ook wel te twijfelen om lief! Toch te doen... Maat goed, ik wacht nog wat maandjes en als er niks komt dan gaan we is verder kijken....
Zijn er ook meiden die geen kosten hebben betaald voor een shoot bij The Kids? Of is dat standaard? Ik heb jaren bij een reclamebureau gewerkt en deed daar ook de casting voor. The Kids heb ik toen nooit ingezet maar wel vaak gesproken. Ze vertelde mij dat je nooit iets betaalde om op de site te staan oid. Als dat namelijk wel zo was werkte wij niet samen met het bureau. Daarom verbaast het me een beetje om dit te lezen hier.