Onregelmatige cyclus, maar weekje nu wel heeeeeeel laat...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Geaaaaaatje, 31 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Afgelopen jaar september ben ik gestopt met de pil. Dus heb hem al enkele maanden niet meer geslikt. Mijn cyclus was altijd al iets langer dan 4 weken. Dit wisselde van 5 tot 7 weken. Dus als het eens een langer duurde dan was er niets aan de hand. Nu is het echter zo dat mijn laatste menstruatie op 21 maart was en heb nu nog steeds geen menstruatie weer gehad. Vanmorgen toch maar eens een testje gedaan, maar helaas ben ik niet zwanger (was natuurlijk wel stiekem mijn stille verlangen). Alleen nu zit ik wel echt met een rotgevoel. Als ik bij de huisarts kom heb ik het idee dat hij me niet echt serieus neemt. Hij geeft aan dat ik het gewoon rustig af moet wachten. Maar ik heb het idee dat het misschien wel iets is om me toch serieus zorgen over te maken.

Is er misschien iemand die ook een heel onregelmatige cyclus heeft en ervaring heeft met het ineens veel langer uitblijven van de menstruatie dan normaal? Enig idee waardoor dit kan ontstaan? Zijn er ook zaken die de menstruatiecyclus ernstig kunnen beïnvloeden? Wat moet ik nou doen...afwachten...of toch naar de huisarts gaan? Heeft dit echt iets met problemen met vruchtbaarheid te maken of komt dit ook wel eens vaker voor?

Sorry voor al mijn stomme vragen...maar wordt er gewoon ontzettend onzeker van. Vooral ook omdat het bij andere stellen, vrienden en mensen in mijn omgeving allemaal zo makkelijk lijkt te gaan. Ik ben echt een beetje bang dat het ons niet makkelijk af zal gaan. Het spookt me constant door mijn hoofd...heb eigenlijk wat informatie en woorden nodig om me gerust te stellen.

Liefs Gea

2. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Beste Gea,

Als je je zorgen maakt kun je sowieso naar je huisarts gaan, en je hoeft je nergens voor te schamen.

Verder is het denk ik niet vreemd als je ineens weer eens een langere cyclus hebt. Het hoeft niet zo te zijn dat na het stoppen met de pil je cycli van lang naar korter gaan. Wat wel jammer is, is doordat je lange cycli hebt, je minder vaak een eisprong hebt en dus minder vaak kans om zwanger te raken. Bovendien is het moeilijker om te bepalen wanneer je vruchtbaar bent. Immers, je weet pas als je weer ongesteld word, dat je twee weken terug een eisprong hebt gehad.
    Misschien kun je eens kijken of er een methode is of voor jou waarbij je je eisprong kunt opsporen (ik heb er net zelf een onderwerp over geopend), zodat je weet wanneer je het meest vruchtbaar bent.

Succes!

3. annette110

annette110 Actief lid

5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Zie mijn tekst hieronder....helaas, er zit niets anders op dan wachten.

De HA kan er ook niets aan doen.

Succes met wachten...ik wacht met je mee ;)

Groetjes annette

4. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Wens3 waar heb je dat onderwerp geopend? Onder welk hoofdstukje? Dan kan ik daar even een kijkje nemen.

5. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Gaat een huisarts niet bekijken hoe het zit met je vruchtbaarheid als er ineens ontzettende uitschieters in je cyclus zitten. Voordat ik aan de pil ging (al wat jaartjes terug) had ik niet zo'n gigantisch onregelmatige cyclus...daarom maakt het mij ook zo onzeker en bang...

Liefs Gea

6. annette110

annette110 Actief lid

5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Nope, de mijn niet. Ligt misschien aan je situatie, hoe lang je al bezig bent enzo.

Maar het 1e jaar doen ze zeker niets...althans , ze zei mij, kijk het maar een jaartje aan. Je kan er ook weinig mee, want het is echt normaal. Je hele hormoonhuishouding moet op gang komen, vind het ook wel logisch hoor. Ook al is het zeeeer vervelend voor ons.

;)

7. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Gea, het onderwerp heet 'Eisprong bepalen bij onregelmatige cylus' en staat nu nog een stukje onder dit onderwerp...

8. annette110

annette110 Actief lid

5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Nope, de mijne niet. Ligt misschien aan je situatie, hoe lang je al bezig bent enzo.

Maar het 1e jaar doen ze zeker niets...althans , ze zei mij, kijk het maar een jaartje aan. Je kan er ook weinig mee, want het is echt normaal. Je hele hormoonhuishouding moet op gang komen, vind het ook wel logisch hoor. Ook al is het zeeeer vervelend voor ons.

;)

9. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Weet iemand van jullie trouwens ook in hoeverre matig overgewicht mee speelt bij een onregelmatige cyclus? Of zou ik daarvoor beter een nieuwe topic kunnen openen?

10. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Volgens mij staat dat hier wel ergens al geschreven. Geloof dat het wel een rol kan spelen.

Deel Deze Pagina