Weet iemand meer van E Caniculi?? Vorig jaar had mijn ene nijn het en is er prima van opgeknapt na een kuurtje. Nu heeft mijn andere nijn het en die is er erg slecht aan toe. Vrees het ergste 3 weken geleden begon hij moeilijk te lopen. Naar de DA en die dacht dat het een hernia was. Pijnstillers gekregen, maar het ging niet beter juist slechter. Inmiddels was mij wel duidelijk dat het E Caniculi was. Sinds donderdag krijgt hij medicijnen hiervoor, maar hij gaat erg achteruit. Hij krijgt nu ook dwangvoer, omdat hij nauwelijks eet en drinkt. Ook zijn lievelingseten laat hij links liggen. En we spuiten 2 keer de medicijnen ipv 1 keer in de hoop dat het dan wel aanslaat. Fen bendrops totaal 3ml ipv 2ml, maar meer kans op verlies omdat we 2 keer spuiten. Maar niks werkt. Hebben jullie nog tips hoe ik hem er boven op kan helpen?
Ik vrees het ergste vooral omdat je niet het meteen met de juiste behandeld. Ik heb er ook mee te maken gehad helaas. Bedenk wel dat je andere konijn er ook ziek van kan worden.
PBA: mijn andere nijn krijgt uit voorzorg ook de medicijnen. En deze heeft er inderdaad al even mee rondgelopen doordat er helaas de verkeerde diagnose is gesteld.
Evert jan dr boer van dierenkliniek wilhelminapark in utrecht is expert op dit gebied! Het heet trouwens e cuniculi
Mijn konijn heeft het ook gehad.. Heel zielig. Haar hoofdje zakte steeds weg, als ze wilde lopen/rennen viel ze steeds om, ze at bijna niet meer.. Ook wij dachten dat het niet goed zou aflopen. Gelukkig is het helemaal goed gekomen. Hoop dat het bij jou ook zo is.
Het wordt straks een spuitje Hij kan alleen nog maar op zijn zij liggen en hij is al helemaal slap. Vraag me alleen wel af of hij het ritje (5 minuten) naar de DA nog gaat overleven.
Ach E cunniculi is echt een rotziekte ik hoop maar dat je andere nijn het overleeft.. Ik weet wel dat er een homeopathisch middel is wat je ze kan geven wat echt helpt.. Ik ben alleen de naam kwijt..
We haalden de dierenarts niet eens meer. 10 minuten voordat we weg moesten is hij al overleden. Zo zielig De andere nijn maar extra goed vertroetelen en straks alles grondig reinigen. Bubblez: ik geef de andere uit voorzorg ook Fenbendrops. En heb ook Panacur eventueel, dat mag je meerdere keren per jaar geven als preventie.
Fenbendrops is een ontwormings middel.. Fenbendazol is een middel samen met panacur wat helpt bij E-cunniculi.. Ik bedoel echt een homeopatisch middel, niet iets wat een dierarts voor schrijft. Ik liep destijds stage bij een knaagdieren en konijnenopvang. en hun kregen dit van een meneer in de buurt, hij maakte dit zelf. het konijn knapte er echt wat van op. Hij had ook echt zn koppie helemaal scheef staan.. Dat deden we door het water.. Anders mag je me wel een pb sturen, dan geef ik je de naam van de opvang, misschien kunnen zij je vertellen van wie ze het hadden en hoe je er aan kan komen.. als je wilt natuurlijk