motivatie brief sollicitatie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 15 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

help.

ik heb vanmiddag een gesprek gehad maar ze willen mijn motivatie nog hebben. maar ik zou dus echt niet weten hoe ik dat moet doen!

help hahaha

iemand tips?

2. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

15 jul 2010
    354
    0
    0
    Brabant
    Hoi!

Volgens mij is een motivatiebrief toch haast net zoiets als een sollicitatiebrief? Alleen dan met wat meer de nadruk op waaróm je daar zo graag wil werken.

Ik weet natuurlijk niet voor welke functie of welk bedrijf je gaat, maar wat ik altijd probeer (heb ook net een heel sollicitatietraject achter me liggen...) is alvast wat te weten te komen over het bedrijf. Zodat je dingen kunt schrijven als "jullie project zus-en-zo spreekt me erg aan, dat sluit namelijk aan bij de ervaring die ik hier-en-daar heb opgedaan en dat lijkt me een mooie kans om mezelf verder te ontwikkelen" of iets in de trand van "de informele werksfeer die op het kantoor heerst past goed bij me, omdat ik collegialiteit en loyaliteit erg belangrijk vind"...

Eigenlijk is het een manier om te laten zien dat je je ook als kersverse werknemer al betrokken voelt bij het bedrijf, en nog een mogelijkheid jezelf nog eens extra op de borst te kloppen...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
    Heel veel succes ermee :)

3. Bosuiltje

Bosuiltje Actief lid

15 jul 2010
    354
    0
    0
    Brabant
  4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

motivatie is idd net zoiets als een solli brief alleen gaat het er nu om dat ze willen weten waarom jij volgens jezelf de geschikte kandidaat bent voor die baan en wat je motivatie is geweest om op die vacature te reageren ...

Deel Deze Pagina