kentalis vroegbehandeling. taal en spraak.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sydneys, 1 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als je kind een taalontwikkelingsstoornis heeft red je het gewoonweg niet met alleen maar logopedie sessies van een half uurtje. Dan is er echt meer nodig om de spraak op gang te helpen. Het heeft niks met leergierig zijn te maken, als er iemand is die graag wilde praten was het mijn zoontje wel maar hij kon het echt niet.
    Wij waren ook met logopedie gestart maar de logopediste zei zelf tegen ons dat we ons zoontje moesten laten testen omdat zij TOS vermoedde. Dus op haar advies zijn we uiteindelijk bij Kentalis terecht gekomen.

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Niet meer gereageerd maar wel alles gelezen en mijn vriend ook.
    Allemaal heel erg bedankt.
    Donderdag gesprek met hun en het ziekenhuis ging zijn gegevens aan hun doorsturen.
    Wil wel niet zeggen of hij toegelaten word.

Zoontje hier praat wel en eigenlijk best ook veel. Vooral de laatste weken door een tip van onze fysiotherapeute. Hij spreekt alles verkeerd uit maar we begrijpen hem wel en hij begrijpt alles van ons. Hij antwoord ook netjes met ja en nee.
    Soms zeggen wij iets en dan zegt hij ineens een woord na van wat we zeggen.

Hij is wel heel erg onzeker. Minder als vroeger maar ik heb wel angst dat hij te lief gaat zijn voor iedereen en over zich geen gaat laten als hij ouder word, samen met zijn onzekerheid
    Doen ze bij kentalis daar ook iets aan? Dat hij meer zelfvertrouwen gaat krijgen?

Toen hij 17 maanden was kon hij met de babywalker rennen, scherpe bochten nemen, achteruit lopen, een kilometer wandelen buiten. Zo vloeiend als het maar kan maar hij durfde niet zijn handjes los te laten. Pas met 21 maanden durfde hij dat. Heel erg voorzichtig, trots maar ook bang en je wil niet dat je kleintje bang is.
    Hij liep onmiddellijk goed, nooit hard gevallen, geen blauwe plekken maar ik had liever een blauw plekje meer dan dat ik die angst in zijn oogjes zag.
    En volgens mij is dit met praten ook zo, hij wacht tot hij het kan.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Morgen om 9u de afspraak, heb nu best zenuwen. Word ook even druk, 8.45 zoon naar psz brengen en 9u kentalis. Ligt maar 200m van elkaar af maar toch. Je kan niet je manneke droppen en weggaan he :)

Welke vragen zijn handig om te vragen? Hebben jullie tips?

4. pareltje2212

pareltje2212 Fanatiek lid

17 mei 2007
    1.538
    299
    83
    Vrouw
    huismoeder
    Leusden
    Hoe ging het?

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Heel erg goed! We hadden beiden bij binnenkomst al iets van : jaaa dit gaat hij heel leuk vinden hier!
    Ook enkele groepjes gezien en het zijn gewone kindjes zonder gedragsproblemen, met een gewoon niveau alleen dan met spraakproblemen. Sommige zijn lichtjes autistisch.
    Echt super! Het gesprek ging heel vloeiend, we voelden ons op ons gemak, heel vriendelijk onthaald, goede uitleg gekregen, hoe ze te werk gaan,... heel leuk om te zien en te horen hoe alles in zijn werk gaat!

We hebben alleen nog een brief nodig van onze neuroloog die erkent dat hij een achterstand heeft qua communicatie maar onze logopediste ging dat met haar regelen en de hele huppeldepup naar kentalis doorsturen. Dan moeten wij hem aanmelden en dan is de wachtlijst meestal 4/5 weken.
    Maandag ga ik de logopediste bellen om te vragen of alles in orde is, dan kan ik de aanmeldingsformulieren aanvragen.

Het zou dan gaan om 2 dagen, ze raden ook aan om hem zijn vaste dag naar de peuterspeelzaal te laten gaan omdat hij daar zo graag is en kentalis meestal maar 9 maanden nodig is.

Hopelijk mogen we kiezen welke dagen, word wel een geregel met werk. Ik werk maar parrtime dus maandag vrijdag zaterdag. Donderdag gaat hij naar de peuterspeelzaal. Ik wil het zo goed mogelijk regelen zodat hij ook nog veel thuis is.
    Misschien de vrijdag sowieso omdat ik die dag werk maar even afwachten hoe en wat.

6. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    @sydneys

Hier gaat zoonlief als het goed ook naar de vroegbehandeling / peutergroep van kentalis. We zijn daar het hele traject begonnen en al een tijdje bezig bij de logopedist, die heeft donderdag aangegeven dat ze hem nu weer terug wilt sturen naar kentalis en hem wilt aanmelden voor de groep...

We zijn daar al geweest en zoonlief is al getest dus denk dat het geen probleem is, ben wel erg benieuwd naar hoe het daar gaat & wanneer de intake is en wanneer hij dan start !

7. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    wat fijn dat het gesprek zo goed is gegaan, hoop dat hij snel geplaatst kan worden

Deel Deze Pagina