Voor diegene die het topic gevolgd hebben hier de oplossing van IKEA Utrecht: Ze belde vandaag (natuurlijk net als ik op EHAK cursus ben...) Dus mijn man heeft het afgehandeld en ze boden aan dat we de kast van de showroom mochten komen ophalen. Stond in de koopjeshoek gereserveerd onder onze naam. Deze was wel beschadigd aan de buitenkant dus mochten we hem voor 40,- hebben. Mijn man legde de situatie uit en dat dit niet onze voorkeur had en of er nog een andere optie was. En dat was dat we een tegoed bon van 25 euro mochten komen ophalen. Toen ik na mijn cursus naar huis reed (langs de IKEA) wilde ik direct die tegoed bon ophalen en legde de mevrouw erachter ook de situatie uit. We raakte aan de praat en ik gaf aan dat we weinig keuze hadden aangezien de omruil optie voor ons niet meer haalbaar was voor de bevalling en we daarom maar de tegoed bon hadden gekozen. Die lieve mevrouw heeft hem verhoogd naar 40,- zodat we een beetje van beide hebben. EN 40 euro korting EN ik hoef niet te sjouwen. Nu gaan we de kasten omwisselen. Dat lukt me nog wel voor de bevalling, ze hoeven dan geen trappen af en auto's in maar gewoon even naar de kamer ernaast en weer in elkaar. Dan past de kleding van mijn dochter in de ruime kast en die van mijn zoon in het nieuwe type. Ben erg tevreden over de oplossing en we gaan van die 40 euro + aankomend verjaardagsgeld/bonnen nog 2 nachtkastjes uitzoeken om de kamer compleet te maken.
Volgens mij niet. Ze kreeg alleen die bon van 40-, euro en houd de kast die ze nu thuis heeft op staan. Die gaat ze ruilen met haar zoontjes kast. Dochter krijgt het oude model en zoontje het nieuwe model als ik goed heb begrepen
Nee ik mocht kiezen tussen het oude model kast met 40 euro korting omdat deze beschadigd was of een tegoedbon van 25 euro. Ik koos de tegoed bon en die hebben ze bij de balie nog extra verhoogd naar 40 euro. Dus de kast blijft gewoon bij ons en ik heb als tegemoetkoming een tegoedbon gekregen van 40 euro.
Ik vind het helemaal geen oplossing. Je wilde toch hele planken?? Dat was de hele issue, toch? Die kastenruil had je namelijk ook zonder die 40 euro tegoed kunnen uitvoeren. Ik snap het niet goed..
Ik snap het niet. Van de week was het nog een heel drama omdat de planken te kort/te weinig waren en nu maakt het opeens niet meer uit?! Vind het heel netjes van Ikea hoor, maar begrijp werkelijk niet dat jij dit nu ineens wel een goede oplossing vind...
Vind dit netjes van Ikea hoor, die 25 euro eigenlijk al. Maar je probleem is toch niet opgelost? Ik snap echt totaal niet waarom je nu wel tevreden bent.
Ik ben zo wel tevreden omdat zoals ik eerder al aankaartte mijn zoon niet zoveel kastruimte nodig heeft. Het liefst heb ik natuurlijk voor beide het oude type kast maar mijn dochter heeft die ruimte ook echt werkelijk nodig en komt nu goed te kort. Mijn zoon heeft deze ruimte niet perse nodig en daar kan ik best wat bij inkrimpen. Dus ik moet nu de kasten uit elkaar halen, omruilen en in elkaar zetten. Dan heeft mijn dochter de kast die ik eerder al gehaald had voor zoonlief (met wel die nodige ruimte) en mijn zoon heeft de kast die ik recent gehaald heb (die ineens veel bergruimte mist) Kijk de ultieme oplossing was dat ik met mn toverstaf zwaaide en de kast de oude bergruimte had, maar dat is nou eenmaal niet anders. IKEA wilt niet bezorgen en ik ga niet sjouwen dus dit was een oplossing. En IKEA is hier niet ingestonken dat vind ik echt een hele rare opmerking. Kan me echt niet voorstellen dat als jullie een kast zien, deze kopen en er thuis achterkomen een hele andere kast te hebben dan je gekocht dacht te hebben, het allemaal maar oke vind. Ikea gaf me liever 40 euro dan dat ze al die moeite deden. Nou dan doe ik die moeite wel en neem die 40 euro aan. Ik vind het echt een hele nette degelijke oplossing. Ik moet namelijk nu wel heel veel moeite gaan doen om die kasten om te wisselen omdat IKEA een fout maakt en vind het heel netjes dat ze daar iets voor terug geven. maarja das mijn mening en ieder heeft recht op zn eigen he
Ja dat had zeker gekunt. Maar waarom moet ik al die moeite doen als IKEA de fout maakt? Plus dat ik natuurlijk het liefst 2 kasten had met deze bergruimte ipv 1. Die hebben ze niet meer behalve het schade model en omdat ze in de fout waren door het showmodel niet op tijd te switchen hebben ze me deze keuzes gegeven en ik heb weinig keuze dan die moeite te doen. Het is kiezen tussen 2 kasten wisselen op dezelfde verdieping of 2 kasten wisselen met IKEA in de stad verderop. Dan kies ik voor de minste moeite en vind ik de tegemoetkoming heel erg netjes van ze!