kentekenplaten gestolen, iemand tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Reina5, 23 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Vannacht zijn de kentekenplaten van mijn auto gestolen. Ik zag het vanmiddag pas en heb toen gelijk aangifte gedaan en proces verbaal meegekregen.

Er zijn vast meer mensen die dit hebben meegemaakt. Wat zijn je tips? Ik moet nieuwe nummerplaten gaan halen, maar ik ben vooral benieuwd naar ervaringsverhalen over wat er daarna gebeurde met boetes en dergelijken en wat je daarmee gedaan hebt. Wat kreeg je allemaal binnen? En welke stappen heb je toen ondernomen?

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Geen ervaring mee, maar lijkt me wel een heel gedoe. Veel succes ermee.

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Bij ons was het kenteken ook laatst gestolen. We wilden aangifte doen maar dat was niet nodig. We moesten een nieuwe laten maken bij een garage en bij nood zelf op een karton het kenteken schrijven en op de auto zetten... Bij ons was trouwens alleen het voorste kenteken eraf gehaald

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Er zijn voor jou geen gevolgen als jouw kentekenplaten bwtrokken zijn bij boetes, aanrijdingen of wat dan ook. Je hebt aangifte gedaan en hier bewijs van dus gevrijwaard hiervan. Je mag nu alleen absoluut niet met die auto rijden. Platen kosten jouw jammer genoeg geld..

5. adi

adi Niet meer actief

Is dat niet afhankelijk van je verzekering? Bij mijn vader hadden ze laatst autoradio en navigatie gestolen uit de auto, en hij heeft dit deels vergoed gekregen door de verzekering. MIsschien geldt dat ook voor kentekenplaten.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Apart want dat mag dus niet. Je moet ALTIJD aangifte doen. Zelfs als je er 1 verloren bent. Ze kunnen je plaat gebruiken bij misdrijven, tanken zonder betalen enz.

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Zodra je aangifte gedaan hebt word je gevrijwaard voor bekeuringen.
    ( aangifte moet idd gedaan worden om zo benzine diefstal en verkeersovertredingen niet op jou naam te krijgen )
    Dan nieuwe platen aanvragen en wij mochten zolang we geen platen hadden niet rijden. Maar dit was gelukkig maar 3 dagen.

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ja wij vonden het ook heel apart maar we werden gewoon weg gestuurd bij het politie bureau :(

9. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    mijn kenteken werd gejat.. 1... de ander was die nog aan het afschroeven toen ik uit het bos kwam

heb aangifte gedaan.. (moest ook voor 1 plaat).. met mijn aangifte kon ik een tijdelijke plaat laten maken en ik heb bij de RDW nieuwe papieren moeten aanvragen.. kreeg platen met een 1tje erop.. heeft me al met al smak geld gekost. (3 platen en de papieren van de RDW)

10. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Nee bij 1 kentekenplaat gaan ze uit van vermissing, je moet dan melding maken bij het rdw. Bij 2 is het pas diefstal

11. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Je zult nu idd nieuwe platen moeten aanvragen en of dat vergoed wordt hangt af van hoe je verzekerd bent. Op de nieuwe platen zal een kleine 1 staan, dit omdat het een vervanging is van het origineel. De boetes die binnen komen na de datum van aangifte en op die kentekenplaten is geen 1 te bekennen zijn dus de platen die gestolen zijn, die zou je dus niet hoeven betalen. Je zult dan bezwaar moeten maken en aangeven dat het om gestolen platen gaat. Er kan dus een hoop gedoe achterweg komen, maar het belangrijkste is nu dat je al aangifte hebt gedaan, dus zou het allemaal goed moeten komen. Heel vervelend, maar ik hoop voor je dat de dief zich bedenkt en niks met de platen doet.

12. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #12 Reina5, 24 jun 2013
    Laatst bewerkt: 24 jun 2013
    @lin: dat zou mooi zijn, maar verwacht ik niet :). Er stond namelijk gisteren om 24.00 uur een auto op een paar cm, zodat er niets te zien was. De kans is heel groot dat ze er op zaterdagavond voor hen leuke dingen mee gedaan hebben.

Ik vraag me dus af of de dingen die ze gedaan hebben voordat ik aangifte gedaan heb ook gevrijwaard zijn. En of ik daar nog last mee ga krijgen.
    Hoe was dat bij anderen?

O dus je krijgt eerst een tijdelijke plaat. Wie heeft die voor jullie bevestigd aan de auto als je er niet mee mocht rijden?

Deel Deze Pagina