Ik ben benieuwd hoe anderen het doen want ik word er gek van. Wij hebben een hond en een kat. Wat de 1 niet vies maakt, maakt de ander wel vies.. Als ik de kamer uitloop wordt er op meubels en aanrecht gesprongen, dus het is niet alleen de vloer. Stofzuigen helpt maar heel kort Hebben jullie nog tips tegen zoveel haren en viezigheid? Schoonmaakmiddelen die handig zijn? Ik begin me er steeds meer aan te irriteren want ik heb niet de hele dag meer de tijd om alleen maar schoon te maken helaas. Ook zou ik graag straks onze dochter wat vrijer laten door het huis zonder bang te zijn dat ze voortdurend in viezigheid grijpt
Wij hebben 3 honden en 2 katten. En idd dat maakt viezigheid. De honden springen niet op meubels, die mogen op de bank en daar ligt een kleed op voor hun. De katten lopen wel op het dressoir omdat daar een kleed ligt en op de rest ook niet. Dat heb ik ze afgeleerd. Ik begin smorgens met afstoffen, dan stofzuigen en dweilen. Vaak savonds nog even de bezem erdoor. Verder was ik hun kleedjes elke week. Hier is het best schoon. Tuurlijk liggen er haren, maar dat vind ik niet erg en goed voor de weerstand later
Wij hebben 1 kat die ligt op de bank en op onze buik . Verder mag ie niet op de tafels komen . Ligt in de winter veel bij de kachel . Stofzuig 1 soms 2 keer in de week , maar pak ook vaak de wisser en daarna de dweil. Morgen weer door het huis en woensdag donderdag vrij dan weer extra .
Hier 1 hond en ik stofzuig normaal 1x per dag. Als hij heel veel haart en onze jongste over een paar maand gaan kruipen dan wordt er 2x per dag gestofzuigt. Ik vindt het vreselijk al die haren die in en aan de kleren/sokken blijven plakken. Onze hond heeft stugge haren, we hebben al meerdere malen haren van hem met een pincet uit onze huid moeten halen. Honden haren van hem irriteren direct in mijn huid, het wordt rood en gaat pijn doen. Moet er niet aandenken dat die haren in het kleine babyhuidje gaan zitten.. Voor het zelfde geld zie je het een paar dagen over het hoofd.. Verder is hij met mooi weer zoveel mogelijk buiten, dat scheelt ook qua beharing in huis. Qua schoonmaken met kruipende kids deed ik met Ivan sochtends hem eerst in de box, dan direct stofzuigen. Daarna hem eruit en ging ik ontbijt maken en daarna de rest van de dagelijkse klusjes.. Tussen de middag ging ik dan weer stofzuigen als hij op bed lag
Hier 2 katten, waarvan 1 nakie en 1 witte maine coon. En die verhaaaaart. Echt niet normaal wat er van 1 beestje af komt Ik stofzuig en dweil elke dag en de haartjes die er dan bijkomen neem ik tot de volgende dag gewoon voor lief, ik blijf niet bezig.
Wij hadden een haarbezem. dat is een bezem met rubberen haren. Daar kan je heel makkelijk en snel de haren mee bij elkaar vegen. Maar ik heb ook alles geprobeerd.. ze blijven toch haar verliezen.. het is net water naar de zee dragen..
Wij hebben een Golden retriever en 2 Noorse boskatten. Ik stofzuig iedere dag en daar hou ik het bij. Ik zorg er wel voor dat we de dieren vaak (elke week zeker 1 keer) borstelen.
We hebben 1 hond. Ik stofzuig zo'n 5-6 keer per week. Soms paar dagen niet, soms meerdere keren per dag het ligt eraan. 2x per week grondig en de rest met een steelstofzuiger ff snel. Dweilen doe ik 2x per week. Ik wil m'n huis niet al te steriel houden, dat is ook niet goed
Hier twee Franse bulldogs en haal elke dag een vochtig doekje over de tafels en kasten en stofzuig elke dag, inclusief bankstel want daar liggen ze 's avonds en 's nachts op, dweil 1-2 keer per week. Ik heb er nooit problemen mee gehad dat zoontje haren tegen kwam met kruipen en toen ie nog niet kroop had ie een speelkleed waar de honden niet op mochten. Vervloek die haren ook regelmatig maar echt heel vies is het niet en wonen ook in een ouder huis dus echt stofvrij krijgen we het toch niet
Wij hebben twee katten die altijd in de rui waren. Ontzettende veel haren overal en als je ze aaide zat je helemaal onder. Zowel de (stoffen) bank als het hoogpolig kleed een drama om wchoon te krijgen. Van alles geprobeerd tegen die haren: apart zetten s nachts (minder stress), druppel door het eten, dagelijks borstelen, niks hielp. Ik ben nuover gestapt op een ander voer (smølke) en na een maand of twee was het al een stuk beter. Ik geef ze s morgens nog wel nat voer (kittekat) maar als de voorraad op is krijgen ze alleen nog orgaanvlees (kippenhartjes of niertjes) of kipfilet. Wel een gedoe maar heb het er voor over. We hebben hier straks een kleintje rondkruipen. Voor het stofzuigen heb ik zon rond draaiende borstel waarmee de bank en andere stoffen prima schoon worden. Echt een topding. Aangezien dagelijks stofzuigen nu een beetje zwaar is gebruik ik veelvuldig de swiffer.
Ik heb hier 2 mannen rondlopen die het concept van hun voeten vegen niet echt kent en dat dagelijks stofzuigen lijkt hier af en toe ook nergens tot te leiden.. De hond maakt het dan nauwlijks vies.. Kort haar en alleen als ze het buiten te bond maakt misschien, ik stofzuig vaker later wanneer het gebruikt is of zelfs twee keer. Misschien een kruimel dief erbij of een bezem?
Wij hadden twee katten, de jongste is helaas nog niet zo lang overleden maar hier dus veel katten haren. Hier mogen ze absoluut niet op het aanrecht, kasten en of tafels komen. Onze oude kat ( inmiddels 12 ) ligt ook eigenlijk altijd alleen op de bank. Ik stofzuig gewoon iedere dag en doe zo af en toe even de swiffer door het huis voor de haren op de grond. Als ik jou was zou ik ze dus afleren om op tafels en kasten te klimmen en gewoon dagelijks alles schoon houden. Het aanrecht vind ik zelfs erg onhygiënische als ik eerlijk mag zeggen moet er niet aan denken dat die kat van ons lekker op het aanrecht staat en jij daar in de avond je eten op bereid.
Ik heb 1 hond en wij stofzuigen elke dag, soms schiet het er wel bij in. Dweilen doe ik 2 keer per week maar het is hier altijd snel weer vies helaas.
Ik snap ergens iets niet, als je je e irriteert aan haren, zand en andere viezigheid, waarom heb je dan huisdieren? Huisdieren geven nu eenmaal wat extra "rommel" in huis. Met huisdieren kan je het nooit lang spik en span hebben, dan moet je je hond/ kat niet in huis laten, scheelt een hoop huishoud werk. En om alles brandschoon te hebben is ook niet gezond. Lekker weerstand opbouwen dat is gezonder dan dagelijks te ontsmetten. En ja ook wij hebben huisdieren, 3 honden binnen en een papegaai, en ik ga echt niet 2 x daags stofzuigen en vaak dweilen. Ik heb wel meer te doen. En mocht de vloer wat viezer zijn , nou en, kleertjes kunnen in de was en kinderen kunnen onder de douche . Het is trouwens allang wetenschappelijk bewezen dat kinderen die opgroeien met dieren meer weerstand hebben. Laatst nog een onderzoek dat kinderen die veel in contact komen met boerderij dieren dat die veel meer weerstand hebben en minder snel allergieën en astma ontwikkelen. En het is hier echt geen grote zandbak of zwijnenstal binnen.
Hier twee honden en twee katten drie tot 5 keer perdag stofzuigen en tussendoor met de swiffer dwijlen 2 keer een keer smorgens en een keer in de avond. Stoffen iedere dag en nat afnemen. De honden en katten laten met seizoenswissel gelijk doen door de trimmer zodat het verharen mee valt alle losse haren zijn dan al weg.
accepteren dat t nou eenmaal zo is scheelde hier al de helft. ik doe alles 1x daags en als t dan savonds weer vies is tsjah komt dan de volgende ochtend wel weer Wij hebben 3 katten.
Elke dag even wissen een keer per week mop ik het hele huis en haal stof weg. Hier een jonge kater en die maakt idd wel wat troep maar het valt mij reuze mee eigenlijk. Heb laminaat en een soft lerenbank die is zo schoon. En hij mag niet op de slaapkamers komen. Dus die blijven bijna kat vrij. Dat scheelt ook wel.
Bedankt voor de reacties, heel verschillend allemaal Iemand vroeg waarom ik huisdieren heb. Ik heb niet gekozen voor een kat, die had mn vriend al toen ik bij hem introk. Als we geen kinderen hadden gehad was het anders geweest maar ook dochtertje kwam ongepland. Zo bewust hebben we dus niet voor deze samenstelling gekozen De kat op het aanrecht vind ik inderdaad ook echt smerig maar hij springt er vaak op omdat de hond achter hem aanzit als ik even boven ben bijv. Een kruimeldief heb ik volgens mij nog ergens liggen en vegen lijkt me een goede tip! Ik zou t liefst ook 4x per dag stofzuigen maar die tijd heb ik niet
O nog een vraagje voor de forummers met katten want ik las een paar keer dat ze ergens niet (op) mogen komen maar hoe doen jullie dit? Onze kat doet waar ie zelf zin in heeft. Als ik het toevallig zie moet ik hem er ongeveer afsleuren want hij verzet zich en heb ook wel eens een beet gekregen