Spoedje: chronische streptokkenbacterie

Discussion in 'De lounge' started by Mini Shopaholic, May 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Hi dames,

Even een snelle vraag tussendoor. Vandaar dat ik het ook even hier vraag.

Mijn vriend gaat morgen wat leuks doen met zijn zus. Ik heb afgesproken dat ik op mijn neefje (5) zal passen. Alleen nu lees ik net op haar facebook dat mijn neefje ziek is. Hij had bloed geprikt en daar kwam uit dat hij een chronische streptokkenbacterie heeft en ook last heeft van pfeiffer....

Nu is mijn zoon 2 jaar en is de laatste tijd zoveel ziek geweest. Continu verkouden, koorts, hoesten, spugen etc. Nu is hij ruim een week weer helemaal beter.

Is pfeiffer (had hij gehad wat ik las op FB) en de streptokkenbacterie besmettelijk? Hoe groot is de kans als hun de hele dag van ochtends t/m avonds met elkaar optrekken dat mijn zoon dit ook krijgt?

Ik vind het echt heel erg rot dat ik dit via fb op een ander berichtje heb moeten lezen. Dit had ze me toch gewoon op tijd moeten zeggen. Ze hebben het uitje al betaald en is ook niet meer af te zeggen. Zo ver ik weet heeft ze ook geen andere oppas. Wat moet ik nu doen? Ik wil niet dat mijn kleine man weer zo ziek wordt :(

2. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Pfeiffer is besmettelijk. Besmettelijk via speeksel, kan dus ook al als ze uit elkaars beker drinken bijvoorbeeld of via aanhoesten.

3. Booey

Booey VIP lid

Dec 6, 2006
    5,663
    0
    36
    Radiator Springs
    Die andere, streptokokken, is ook besmettelijk. Welk type is het, a of b?

4. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Als hij pfeiffer heeft gehad (oppaskindje) en nu dus niet meer heeft is het niet meer besmettelijk...
    Streptokokken hangt af van de soort, en of het al behandeld is / wordt met antibiotica

5. Emo

Emo Fanatiek lid

Nov 6, 2013
    1,855
    1
    36
    Female
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Yup, precies wat Booey zegt. Misschien een idee om haar te bellen en het even te bespreken?

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Ik zou haar bellen en even bespreken.
    En als het dan inderdaad toch nog besmettelijk is, dan zou ik toch echt niet oppassen helaas voor het uitje, maar mijn kind gaat voor.

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hebben ze pas nog met elkaar gespeeld? Zo ja dan is de P al aanwezig geweest dat is een ziekte die je niet meteen opmerkt.

De andere geen verstand van. Als je het zeker wilt weten dan is er maar een ding mogelijk en dat is nu contact opnemen om het te vragen.

Maar lees het verder ook goed ik dan het is zijn zus en hij gaat met zijn zus iets leuks doen.
    Dat zou ik ook nog wel overwegen het is hun uit je samen of je daar in de spelbreker wilt gaan zijn. Hoe denkt je man/vriend er zelf over? het is zijn neefje.
    En zijn zus.

Share This Page