Kind fietst tegen auto buurman

Discussie in 'De lounge' gestart door Nurse1989, 30 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nurse1989

    Nurse1989 Actief lid

    10 jul 2021
    161
    175
    43
    Hai!

    Mijn zoontje was aan het rondjes fietsen op een plek waar geen auto’s geparkeerd mogen staan.

    Toen die de steeg uit reed stond daar in ene toch de auto van de buurman geparkeerd en is daar tegenaan gefietst omdat hij niet meer kon remmen.

    Ik heb gewoon een wa verzekering voor ons gezin en heb dit gemeld aan de verzekering.

    Maar nu komt de buurman dat ik vanuit zijn verzekering een auto schade formulier moet invullen? Kan dit kloppen?

    Ik heb er echt geen verstand van, en dit is de eerste keer dat ik iets via verzekering moet doen.

    Dacht altijd dat schadeformulier alleen moest als je schade met een auto had gereden?

    Thanks!
     
  2. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.695
    1.613
    113
    Vrouw
    Nee hoor aanrijding fiets - auto is het formulier ook voor!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Forumnaam

    Forumnaam Bekend lid

    19 okt 2019
    736
    1.505
    93
    Ligt aan de verzekering. Ik moest ook een formulier invullen toen mijn zoontje tegen buurvrouw haar auto aangekomen was. Zij moest dat van haar lease maatschappij. Daarnaast inderdaad ook het formulier van de aansprakelijkheidsverzekering. Hoop gedoe, maar ach
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.716
    1.529
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou het formulier wel invullen maar het kan ook nadelig zijn voor je buurman omdat hij fout geparkeerd stond.Ik weet niet of er veel schade is?Als het alleen maar een krasje oid is kan het voor je buurman "voordeliger" uitpakken als de schade onderhands geregeld word.Met je zoontje alles goed?
     
  5. LesGra

    LesGra Bekend lid

    2 jun 2017
    529
    350
    63
    Vrouw
    Inderdaad foto's maken van de schade, maar ook van het niet parkeren bordje en de straatnaam. Duidelijk foto van de plek maken waar hij stond.
     
    GossipGirlxoxo, MotherPrincess en Fennec vinden dit leuk.
  6. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik zou het even aan jouw verzekering voorleggen wat handig is.

    En idd hopelijk heb je foto’s gemaakt. Dat is altijd wel belangrijk om direct te doen.

    Geen idee verder hoe het contact met de buurman is. Maar zou gewoon even overleggen hoe je dit op kan lossen als de schade niet te groot is.
     
  7. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Gewoon dat formulier invullen. Je hebt de schade al bij je eigen verzekeraar gemeld. Als de buurman vraagt om dat formulier in te vullen gaat hij het ook melden bij zijn verzekeraar. Zijn verzekeraar neemt vervolgens contact op met de jouwe om het af te wikkelen.

    Zo zou het in ieder geval moeten gaan.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Wij hebben een keer een beetje een zelfde soort situatie gehad en toen inderdaad alle formulieren ingevuld. Wij hadden wel het geluk dat er politie en getuigen bij betrokken waren want de fietser zat in ons geval echt helemaal fout en wij niet, hoewel de ouders van fietser wel probeerden om de kosten op ons te verhalen. Uiteindelijk kon de verzekeringsmaatschappij adhv die getuigenverklaringen en foto’s van de plaats bepalen dat de fietser dus fout zat.

    Ik zou dus zeker weten foto’s maken (hopelijk staat de auto van buurman daar nog) en goed in beeld brengen dat auto dus fout geparkeerd staat.
     
  9. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het ligt er ook wel aan of het zoontje misschien ook op een plek fietste waar dat eigenlijk niet mag. Bijvoorbeeld op een stoepje of in zo’n brandgang (steegje) tussen de tuinen in.
     
    lovewinnie vindt dit leuk.
  10. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Volgens mij is de overtreding van de buurman geen ‘vrijbrief’ om schade te berokkenen. Klinkt een beetje cru zo, maar fout parkeren maakt volgens mij niet zoveel uit hier. Buurman kan ook even geparkeerd hebben om boodschappen uit te laden.
    En aan de andere kant (even advocaat van de duivel): buurman kan ook zeggen dat er niet op de stoep gefietst mag worden.
     
    lovewinnie en Huismuisie vinden dit leuk.
  11. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Precies, dat dus. Het werkt twee kanten op. Schade is hier gewoon schade en als ouders ben je dan volgens mij verantwoordelijk.
     
  12. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Ja klopt daar werd in ons geval inderdaad naar gekeken, de fietser (jongen van 14) zat namelijk helemaal fout.

    Dus ik weet niet wat de regels zijn eigenlijk met kinderfietsjes maar daar moet ook goed naar gekeken worden en dan lossen die verzekeringsmaatschappijen dat vaak onderling wel op is onze ervaring.
     
  13. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje is een paar weken geleden, op vakantie, op z’n fietsje aangereden door een auto, en toen is er ook een schadeformulier ingevuld. Ik heb eerst de verzekering gebeld en kreeg te horen dat dit inderdaad normale gang van zaken is.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  14. Peetje83

    Peetje83 Fanatiek lid

    29 jun 2011
    3.811
    2.405
    113
    Limburg
    Mijn zoon is ook eens tegen een auto aangefietst, wij moesten ook een schadeformulier invullen, daarna is het allemaal netjes via de verzekeringen opgelost.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.412
    3.964
    113
    noord holland
    Daarom ook gewoon het schadeformulier invullen en het de verzekeraars uit laten zoeken. Zij bepalen wel wie 'schuld' heeft en wie aan wie uitbetaald. Daar ben je toch ook voor verzekerd?
    Kan gebeuren hoor, vanuit beide kanten gezien.
     
    nizzie86 en HappyRabbits vinden dit leuk.
  16. Hopelijk liep het goed af voor je zoontje?
     
  17. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Lief dat je het vraagt!
    Het gaat nu weer helemaal goed (alweer bijna een maand geleden ondertussen) maar het was erg schrikken geblazen. Hij is met z’n fiets onder de auto terecht gekomen en met sirenes aan naar het ziekenhuis gereden omdat de trauma arts die ook ter plekke was gekomen het niet vertrouwde.
    Uiteindelijk z’n lijfje onder de snijwonden, overal blauwe plekken, z’n voet lag open, een gekneusde enkel, een enorme dikke neus die scheef stond (uiteindelijk niet gebroken) z’n voorhoofd paars, een wond op zijn achterhoofd en een plek onder z’n oog die nu pas weg begint te trekken. Maar goed, het had anders kunnen aflopen als die vrouw 2 meter later had geremd, dan was ze gewoon over hem heen gereden. Brrrr krijg er nog de rillingen van. M’n kleine man. 10 jaar maar dan opeens weer zo klein..:(
     
  18. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    #18 Heartofhope, 31 jul 2021
    Laatst bewerkt: 31 jul 2021
    Foutje..
     
  19. Aries

    Aries Niet meer actief

    Dat klopt op zich wel, maar er was toch geen sprake van een automobilist? Volgens mij ben je altijd fout als je tegen een stilstaand voorwerp of geparkeerde auto aanrijdt, ook al stond die daar verkeerd. Maar goed, dat regelen de verzekeringen wel. :) Zou gewoon het formulier invullen.
     
  20. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Ik zie nu idd dat het bericht boven die van mij niet ts was:oops:. Daar was mijn reactie op gebaseerd.
     

Deel Deze Pagina