Mammografie

Discussion in 'De lounge' started by janineke, Dec 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. janineke

janineke Actief lid

Dec 15, 2010
    376
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Ik had vorige week een topic geopend dat ik last had van mijn borst. Ik ben toen naar de ha geweest en die dacht dat het aan mijn borstspier lag, als ik een week later nog last had moest ik terug komen. Ik heb nog steeds last dus ben ikvanmorgen teruggeweest. Inmiddels is mijn andere borst ook gevoelig op dezelfde plek. Nu ben ik doorgestuurd voor een mammografie en een echo. Deze is pas 19 december en ik ben nu al zo zenuwachtig. Wie heeft er nog meer een mammografie gehad en wat zijn jullie ervaringen? Deed het pijn? Had je naderhad veel last?

2. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hoi Janineke,

Wat rot dat het zo lang duurt voor je de mammografie krijgt! :(
    Zo zit je er weken tegenaan te hikken, niet leuk!

Ik heb jaren geleden een mammografie gehad, maar bij mij deed het totaal geen pijn. Maar ik heb niet zulke grote borsten, dat schijnt wel wat te schelen. Naderhand had ik ook helemaal geen last.

Heel veel succes aankomende weken, en vooral op de dag zelf. Maak je niet te druk, het is vast in orde :)

3. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Voor een mamografie moet je je borst tussen twee platen leggen die word wat platgedrukt en dan word er een foto gemaakt... ziet er naarder uit dan het is ;)
    en een echo is gewoon met een echoapperaatje natuurlijk dus koude gel op je borst en dan gaan ze kijken naar afwijkingen oid.

snap dat je er gtegen aan zit te hikken maar het is gewoon wel noodzakelijk, beste is om het te laten gebeuren meis komt vast helemaal goed!!!!

4. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Niet leuk maar wel fijn dat er even goed naar gekeken wordt.

Ik heb het 2 keer gehad en beide keren was het gelukkig loos alarm.
    Het onderzoek zelf vond ik wel een beetje vervelend.

Succes hoor!

5. janineke

janineke Actief lid

Dec 15, 2010
    376
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Ja ik ben wel blij dat er naar gekeken wordt maar ik ben zo bang voor de uitslag. 19 december is nog zo lang, dat wordt 2,5 week stressen.

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

hier al 5 keer een mammografie gehad. vond het eigelijk wel meevallen en had totaal geen pijn ofzo, ook niet naderhand

veel sterkte meid, hopelijk valt het allemaal mee en is het niks ergs

7. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Wat je zou kunnen proberen is om het ziekenhuis te bellen en vragen of ze jou willen bellen als er eerder een plekje vrij komt.

Vragen staat vrij, toch? :)

8. janineke

janineke Actief lid

Dec 15, 2010
    376
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Ik kan pas 19 december terecht omdat de mammografie tussen dag 7-10 na je 1e dag van de menstruatie gemaakt moet worden. Dat is dag 10, ik heb nog terug gebeldt om een afspraak te maken op 16 december, maar dat kon niet want op die dag hadden ze dat programma niet.

9. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Oh, dat is balen zeg! :(
    Ik wist dat trouwens helemaal niet meer, dat een mammografie op dat moment gemaakt moest worden. Ben ik vergeten waarschijnlijk ;)

Probeer er in ieder geval niet teveel aan te denken, want dan haal je de gekste dingen in je hoofd terwijl dat waarschijnlijk nergens voor nodig is.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik heb er geen ervaring mee maar kan me heel goed indenken dat je er heel zenuwachtig voor bent.
    Heel veel sterkte!

11. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Dat begrijp ik heel goed !

12. Oreomama

Oreomama Actief lid

Nov 19, 2011
    146
    0
    0
    management assistent
    Almere
    Ik heb jaren geleden een mammografie gehad: ik heb het niet als pijnlijk ervaren. En daarna heb je er geen last van hoor.

Het is inderdaad niet leuk om zo lang te wachten omdat je toch wel wilt weten waar je aan toe bent.
    Ik wens je sterkte toe!

13. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

Oct 28, 2011
    1,644
    867
    113
    Female
    Met de zenuwen voor de uitslag kan ik je niet helpen. Maar ik heb elke 2 jaar een mammo en heb er totaal geen last van, niet tijdens en niet erna. Het is hooguit wat vreemd om daar bloot te staan en om door een andere vrouw je borsten tussen die platen te lagen letten. Maar pijn of ongemak heb ik nog niet ervaren!

14. kvinna

kvinna Niet meer actief

Ik ben geen arts, maar ik zou zelf niet vreselijk zenuwachtig zijn als je in beide borsten op dezelfde plek pijn hebt. Zou wel heel toevallig zijn als er twee keer op precies dezelfde plek een tumor zit. Misschien helpt dat iets relativeren.

15. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik wou je even veel sterkte wensen
    ik snap dat het vervelend is als je zolang moet wachten
    gelukkig kon ik snel terecht omdat er bij mij daadwerkelijk een knobbeltje te voelen was, toen werd ik er tussen gepropt
    ik ben 1 van de weinige vrouwen die de mamografie als verschrikkelijk heb ervaren
    het deed me zoveeel pijn, en heb er ook een dag last van gehad en heel mijn borst was ook knalrood, schaamde me dood
    de echo stelt niks voor, is alleen soms erg koud

sterkte met het wachten!!!

16. MammaC

MammaC Lid

Feb 21, 2010
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook een pijnlijke harde plek in mijn borst en heb toen een mammo gehad, de pijnlijke borts deed wel zeer (maar dat deed ie toch al) de andere kant niet gelukkig. Daarna ook door voor een echo. Uiteindelijk was het een ingekapselde ontsteking die verwijderd moest worden. .

17. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik heb het een paar maanden geleden gehad.
    Mammografie, echo en een punctie.

De mammografie had ik alleen beetje last ermee toen ik Jayden optilde om te knuffelen omdat het gewoon beetje beurs is maar voor de rest ach valt reuze mee.
    Het is even een naar gevoel maar het is ook maar net hoe degene die de knoppen bediend het apparaat in stelt.

De echo is gewoon hetzelfde als een echo van bijv zwangerschap, alleen dan bij je borst, heb ik niet als onprettig ervaren.

De punctie was niet fijn maar ik werd wel blij van de uitslag een week later.
    Bleek niets aan de hand te zijn, was een vetknobbel.
    Ik weet nog wel de periode vanaf het moment dat je wat voelt tot het moment dat je EINDELIJK hoort dat er niets aan de hand is.
    Voor je gevoel stort dan je wereld even in tot je het goede nieuws hoort.

Sterkte!!

oh tip!! Neem iets van een sjaaltje mee of een wat hoogsluitender truitje haha anders heb je van die mooie rode striemen in het zicht, had ik dus, had er niet bij na gedacht hihi.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    ja dit dacht ik ook direct.

19. janineke

janineke Actief lid

Dec 15, 2010
    376
    0
    0
    NULL
    Limburg
    Ik wou even laten weten dat de uitslag goed was. De mammografie viel ook mee.

20. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    wat fijn dat alles goed is!

Share This Page