Wij worden knettergek van de herrie in onze wijk, vooral in de weekenden 's nachts. Feestjes tot middernacht, jongeren die na het stappen nog een tijdje op de hoek van de straat bij moeten praten (gillen), met scooters rondjes door de wijk 's nachts, ik ben elk uur wel weer ff wakker. Al eens contact gehad met politie, maar rolluiken lijkt een betere optie. Ik las al dat er extra geluidswerende bestaan. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kosten rolluiken ongeveer inclusief monteren? Iemand tips waar goed op te letten? Het gaat om 1 raam en een grote openslaande balkon deur. Dus 2 rolluiken in totaal. Iemand tips?
Ik kan je niet helpen qua prijzen, bij ins zaten ze er al toen we het huis kochten. Maar ik kan je wel vertellen: ze zijn verre van geluidsdicht. We hebben de feestweek in het dorp verderop luid en duidelijk kunnen meegenieten en de uitslag van een wedstrijd een ander dorp verderop die om 12 uur ‘s nachts bekend werd gemaakt heb ik ook op de voet kunnen volgen. Dit waren 2 voorbeelden uit de maand die we hier wonen, maar ik hoor de trein (niet direct hiernaast ofzo), mensen in de tuin ‘s avonds laat, vuurwerk, jongeren een dorp verderop?, een autoweg (ook niet hiernaast, maar ook niet ver weg)
Volgens mij waren wij rond de 1800 kwijt voor 3, maar dit is afhankelijk van jouw wensen en de afmetingen.
1100 euro voor 2 grote ramen van 2,5 meter per stuk. Maar qua geluid scheelt het niet heel veel denk ik
Wat voor kozijnen met glas heb je boven? Denk dat daar meer te halen is qua geluidsisolatie.. hr+++ glas met goede kozijnen doet veel voor het geluid!
Wij hebben gewone rolluiken en het was ongeveer €800,00 voor grote 2 rolluiken. Dit zijn geluidswerende rolluiken: https://www.zonweringgarant.nl/heroal-rolluik-rs42 Als er bij jou in de buurt vaak feesten zijn zou ik dit doen.
Wij hebben er 2 voor €1000 1 grote van 3/3.5 m en 1 kleintje! Maar ze houden zeker geen geluid tegen!
Alles nieuw hier en rolluiken houden idd alleen licht tegen De ramen idd zijn de grote geluidsstoppers! Wat een verschil met open/dicht zeg! Dus kijken wat daar te halen valt? Of voor een paar euro goede oordoppen kopen? Had ik ook toen wij in het centrum woonden.