pijnlijke en rode, opgezette handjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maja82, 6 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hoi dames,

Ik heb een vraagje, hoop dat iemand me kan helpen ;)

Mijn dochter heeft sinds vanavond hele opgezette handjes. Ze zijn plaatselijk vuurrood en er zitten wat vlekjes/puntjes. Ze doen flink zeer want als ik ze heel zachtjes aanraak begint ze al te huilen.
    Het viel me al eerder deze week op dat vooral als ze op haar buik ligt, ze haar handjes/polsjes vaak vastpakt maar ik zocht daar niks achter. Kan natuurlijk toeval zijn maar misschien heeft het te maken met de pijnlijke, rode opgezette handjes.
    Iemand die dit herkent of weet wat het zou kunnen zijn?

2. kan ze geen winterhandjes hebben?

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Dacht ik eerst ook, maar ze is al een paar dagen niet buiten geweest en binnen is de temperatuur behoorlijk constant, we wonen in een goed geisoleerde nieuwbouwwoning.

Ze is de laatste week ook ziek geweest, misschien handig om er bij te vertellen. Ze begon met overgeven en na een paar dagen had ze duidelijk nog ergens last van, de ha constateerde ook een keelontsteking, daar heeft ze antibiotica voor gehad. Daar heeft ze 2 dagen geleden de laatste dosis van gehad en dat spul heeft ze ook eerder gehad dus een allergie voor antibiotica leek mij ook niet.
    Vind het wel apart. Ik ben ook al aan het zoeken op internet maar kan niet iets concreets vinden. Misschien dat ik toch de hap even bel, zit me toch niet lekker. Het is vast niks, maar dan weet ik dat tenminste.

4. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    miss toch een allergische reactie op de ab?
    of hand-voet en mondziekte? heeft ze ook plekjes in haar mondje? Lastig met eten/drinken?

5. gabje20

gabje20 Bekend lid

20 jan 2006
    597
    0
    0
    misschien een allergie ? iets waar ze met dr handen aan gezeten waar ze niet tegen kan ?

Anders zou ik het ook niet weten... suc 6

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Dit heeft ze een paar weken geleden ws al gehad. Had ze 2 blaasjes op haar hand en een pijnlijke mond. Ging rond op het kdv, wij hebben het ook gehad :confused:

Misschien idd toch een allergische reactie maar ik zou niet weten wat..
    Morgen maar even de ha bellen.

7. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    en? hoe is het nu? Ben je er al achter wat het was?

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Nope. Geen idee. Ze heeft er nog een paar dagen last van gehad en vrijdag waren ze zelfs blauw. Ben er mee naar de huisarts geweest maar die had ook geen idee wat het was. Als het na het weekend nog zo was moesten we weer komen en moest ze verder onderzocht worden maar het is nu weer over. Heel vreemd.. Als ze het weer krijgt ga ik er weer mee heen.

9. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    hopen dat t niet terugkomt!

Deel Deze Pagina