Krijg de link niet gekopieerd.... Zal het zo via de tablet proberen. Hier is de link: âTerreuralarm op Europese strandenâ|Buitenland| Telegraaf.nl
Het os natuurlijk altijd koffiedik kijken. Maar Is het raar dat het me niets verbaasd? deze mensen stoppen nooit met bloedvergieten. Ze zullen altijd weer iets nieuws bedenken of het nu een station strand of pretpark Is ze zullen nooit stoppen.
Ik wilde het weekend van 14 november gaan boeken voor een camping aan de cote d'azur. Toen waren er die aanslagen in Parijs op 13 november, toen durfde ik niet meer zo goed en had ook Sousse in mijn hoofd. Was hier al wel een beetje bang voor. We gaan nu waarschijnlijk naar de westkust, maar we wachten tot het laatste moment met boeken.
Eens!! Je kunt je moeilijk opsluiten in je huis. Dus gewoon lekker op vakantie, met de trein of vliegtuig, een concert of sportevenement gaan. Hier valt geen rekening mee te houden...
Aah bah. Wij gaan ook midden in het hoogseizoen naar de Italiaanse kust. Ik denk toch ondanks dat we pas eind juli op vakantie gaan dat dit bericht in mijn achterhoofd blijft spoken en ik dan toch niet heel relaxed op het strand zou zitten straks. Ik ben al niet zo'n strandmens dus nog een reden waarom ik lekker in het zwembad op de camping blijf.
De kans dat het gebeurt daar op de plek juist wanneer jij er bent is enorm, enorm, enorm klein. Ik ben gewoon in Parijs geweest en overigens ookal in Brussel. Vertik het om me te laten leiden door angst.
Las t al, blegh zieke geesten. Je echt oprecht veilig voelen op openbare plekken, ik weet t niet, wat mij betreft bestaat dat niet meer. Ben blij dat ik in een Noordelijk dorp woon en in Drenthe op vakantie ga, is de kans toch wat kleiner
Ik weet van mezelf dat ik niet op mijn gemak zal zitten op het strand daar. Dat gevoel kreeg ik 13 november al. Is ook een grote toeristische camping. We gaan uiteindelijk wel naar Frankrijk maar dan naar een minder toeristisch gebied. Dan hebben we én lekker vakantie én ik voel me veilig
Toen wij bij de Italiaanse stranden waren kwamen er inderdaad heel veel van die verkopers bij ons....maar met leuke kettingen en omslagdoeken... Het is triest maar wel de realiteit op dit moment...
Wij gaan naar de meest bekende/populaire camping aan de cote d'azur. Zit me toch niet lekker hoor. Toen het bericht kwam kreeg ik spontaan buikpijn. Het idee dat mijn zoon zoiets zou moeten meemaken, de angst en paniek. Ik zit er over na te denken om af te zeggen.
Inderdaad! Het kan ook gebeuren in Scheveningen of Zandvoort op een hoog zomerdag. Wij gaan dit jaar weliswaar niet naar het buitenland maar het zou me niet weerhouden middels deze berichten.
Niet alleen dat maar Mallorca was zo ontzettend veel duurder dan vorig jaar dat wij dit er niet voor over hebben. En nu zitten de inwoners van Mallorca ineens niet meer op toeristen te wachten las ik in het nieuws. Dus hoe gastvrij ze daar deze zomer zijn; ik ben benieuwd!
Precies. Dit soort idioten willen alleen maar angst zaaien. Het leven is te kort om in angst te leven dus ik zou echt nooit mijn vakantie afzeggen om zo'n berichtje. En nogmaals, de kans om morgen in het verkeer om te komen is vele vele malen groter......
Tja.. zoals het er nu voor staat ga ik toch naar de Spaanse kust eind juni.. Maar zal zeker alerter zijn, al zal dat als het er op aankomt geen verschil maken. Wat gebeurt gebeurt. Was eerder deze week toen ik in een Europese hoofdstad op vakantie was ook al alerter merkte ik.
Iedereen is nu over de zeik en ze hebben wat ze willen. Morgen kan er in elke willekeurige stad wat gebeuren, je kunt er niet voor weglopen. Dat is hard maar wel de realiteit. Na een aanslag ben ik ook altijd wat bangig maar ik wil mijn leven niet laten beheersen hierdoor.