Ik heb sinds een paar dagen een soort eczeemachtig plekje wat droog aanvoelt en vurig is onder mijn kin/hals. Soms jeukt het en soms niet. Iemand die dit herkent? Bel sowieso de huisarts morgen even. Denk dat t door de hormonen komt, want heb dit nog nooit gehad...
bij mijn eerste zwangerschap heb ik dit ook gehad was inderdaad exceem ik had het echter op mijn armen en handen. kreeg gewoon een vettige zalf mee
Ik ben altijd gevoelig voor eczeem maar heb het inderdaad in mijn zwnagerschap ook flink gehad! Zeker met warm weer
Ik heb dat ook op mijn kin en voorhoofd gehad. Gewoon vettig houden en het is bij mij vanzelf weer weg gegaan na de geboorte.
Ik heb het vanaf dat ik zwanger ben op mijn rechterenkel. Het doet geen pijn en jeukt nauwelijks, maar er zit wel een flinke plek. Raar is ons vrouwenlichaam af en toe hè? Hopelijk gaat het plekje met de zalf weg!
Ja eczeem is een hele vervelende aandoening. Vaak erfelijk of het speelt ineens op onder invloed van hormonen of voeding. Heb er zelf ook veel last van gehad. Bij mijn eerste zwangerschap 4 jaar geleden en gek genoeg bij mijn vorige zwangerschap (baby nu 8 maanden) helemaal niet.. Lauw ipv heet douchen hielp wel en ook vet houden met parfumvrije en hypoallergene crèmes. Sowieso gebruikte ik toen allemaal hypo-allergene producten. Ook wasmiddel e.d. Er is ook een site met goede tips. Heb ik zelf ook aan meegewerkt. Eczeem.nl | Voor en door mensen met eczeem misschien vindt je daar nog tips die je helpen. Sterkte! Gaat het inmiddels beter? Groetjes!
Gaat een stuk beter echte bleek toch geen eczeem te zijn.. Ik benevel wat weken geleden bij een buurman van m'n ouders geweest. Hij had 2 nieuwe jonge katjes en we moesten even van hem kijken.ik heb 1 op mijn arm gehad en heb daardoor dus ringvuur/ringworm gekregen. Dit kwam eigenlijk een dikke maand nadat ik er ben geweest opzetten. Heb zalf gekregenen het is al helemaal weggetrokken.schijnbaar ben ik er door de zwangerschap vatbaarder voor geweest, want mijn moeder en zusje hebben nergens last van.