Hallo Eveline Zal even bij het begin beginnen, in het kort. Mijn zoontje nu 13 weken, geboren 37,2 weken ingeleid, ivm stoma van mij (littekens). 2 weken bv, ivm spugen overgegaan op friso comfort. Maar omdat dat bleef, naar kinderarts, bleek hij enorme voorkeurshouding te hebben (fisyo) en na phmetrie ook reflux. Dus toen ook losec gekregen. Maar alles bleef (veel huilen van 15 uur tot 23 uur/0130 en heel veel poep 14 luiers perdag). Toen weer bij de KA (kinderarts) en zei ze van anders probeer je maar hypoallergene melk. Dus dat gedaan, kon hij niet meer poepen, heel de avond persen, maar 3 a 4 dagen geen poep. Toen weer huisarts en die zei, geef m wat jij denk dat goed voor m is, kma heeft ie in ieder geval niet. Dus toen standaart1+comfort1 gaan mengen, want met comfort wel erg veel poep, maar wel wat dikkere voeding tegen het spugen. Dit ging ook weer 2 weken goed, en nu opnieuw, krijsen na het voeden. Vanmorgen weer mijn wekelijkse verhaal gedaan bij de Fisio (hij houdt alles keurig bij!) en vind het toch beter om over te gaan op friso hypoallergene melk, ook omdat hij exceem rond het neusje van Hans ziet. Dus nu eigenlijk een beetje mijn vraag, wat is u mening?? Groetjes en alvast bedankt!
Hallo, Wat vervelend allemaal voor jou en je zoontje. Ik denk dat het een goed idee is om te kijken of je kindje een allergie heeft. Het is belangrijk dat je kiest voor een intensief hypo allergene voeding. Verder kun je deze voeding het beste op voorschrift van de huisarts of consultatiebureau arts gaan gebruiken, omdat de voeding voor een vergoeding in aanmerking komt. Het is belangrijk om een nieuwe voeding 2-4 weken te gebruiken. Je ziet vaak dat kindjes bij een voedingswisseling tijdelijk een hardere ontlasting krijgen, dat gaat vaak weer over na verloop van 1-2 weken. Succes met alles Groeten Eveline
Hallo Eveline, Bedankt voor je antwoord!! Fijn dat je even tijd had!! Ik had al een verwijzing gekregen voor de frisio intensief h.a. gehad van de kinderarts. En toen 3 weken gebruikt, maar hij bleef zo moeilijk poepen. Dus toen, terug, naar half standaard, half comfort. Maar nu met de fisio, toch terug advies voor intensief h.a. Dus nu ook met je antwoord ga ik het morgen gewoon weer proberen en dan zien we het wel de aankomende weekjes want zo is het ook niks. De fisio gaf het advies om evt kindicol te geven tegen zijn harde ontlasting. Verder komen er niet veel allergien bij ons in de fam voor, alleen ik en mijn vader pleisterallergie en ik kan niet tegen latex. Ik ga morgen starten, ik zal je wel een keertje verslag doen, Groetjes en fijn weekend!