Hallo, Onze lieve kleine meid wil sinds een week of 2 niet meer overdag in bedje slaen alleen vanaf 22.00 uur tot de volgende morgen. Als ik haar de wandelwagen leg, auto rijden of inde armen dan slaapt ze wel. Ik leg haar wakker maar welmoe in bed. Dan ligt ze zeker een uur wakker rond te kijken en gapend in bed. Als ze in slaap valt dan is dit van korte duur. We laten haar nu huilen zon 15 minuten dan troosten en weer weg maar dit helpt eigenlijk niet echt ze wordt ook dan weer snel wakker als ze zichzelf niet helemaal overstuur of wakker huilt. Vanmorgen heb ik haar om 8.45 op bed gelegd (sliep bijna in mn armen na de fles weer wakker in bed) dan om 9.15 luier verschoond vanwege poepluier, toen weer in bed en na kleine slaapjes en veel gehuil heb ik haar uiteindelijk om 11.30 maar meegenomen naar beneden waar ze nu eindelijk in slaap is gevallen na gewieg en toen ze wakker schrok weer snel speen in de mond. Ik ben zelf een beetje radeloos want ik wil graag dat ze in haar bedje slaapt (diepe slaap en niet zo onrustig want ze wordt vaak schrikkerig wakker met dr armen in de lucht). Hopelijk is het een beetje duidelijk. Ze heeft trouwens ook last van veel slijm (moet veel slikken) en ze geeft doordat ze onrustig wordt veel mondjes terug. Ze heeft friso comfort omdat ze in eerste week veel spuugde. Mijn vraag is dus hoe kan ik haar leren rustig in slaap te laten vallen?
Ik was nog vergeten te melden dat ze nu 5,5 week oud is en 4,6 kilo en erg dol is op haal flesje. Sinds afgelopen weekend merkte we dat ze alweer meer op kon en sinds vandaag zijn we begonnen met 5x flesje van 180 en volgens mij als ik haar de kans geef dan wil ze nog wel meer...... Nu ligt mevrouwtje weer rustig op bed omdat ze in mijn armen in slaap viel na de fles (ze had vanmorgen ook al bijna niet geslapen) maar ligt nu nog steeds wakker in bed (af en toe hoor je haar even). Moet ik haar anders langer beneden houden omdat ze misschien minder lang slaap nodig heeft? Dus misschien eerst een half uur in de box en dan pas na bed ondanks dat ze af en toe gaapt? Ik vraag me toch af waarom er bij de geboorte geen handleiding voor je baby wordt meegegeven dat zal een stuk makkelijker zijn
Hoi hoi, Ik denk dat inbakeren echt zou helpen. Overleg dit eens met het CB. Die kunnen je hierin begeleiden. Ze krijgt in ieder geval genoeg voeding, is eerder aan de ruime kant. Een puckababy zou ook kunnen helpen. Dan heeft ze iets meer bescherming en dat kan een veilig gevoel geven. Gapen, huilen en oogjes wrijven zijn tekenen dat ze slaap heeft. Je kunt het natuurlijk altijd proberen om langer beneden te houden, maar dan zal ze gaan huilen omdat ze moe is. Doe je overdag de gordijnen dicht? dat is wel beter hoor. Groetjes en succes Adrienne
Gistermiddag heeft ze omdat ze zo moe was heel goed geslapen dat gaf me hoop voor vandaag. Je raad het al ze wil niet in vaste slaap komen. Vanmorgen heeft ze kort geslapen dus ik dacht die is zo moe die slaapt nu lekker maar nee hoor. Vanmorgen kwam ze niet eens in vaste slaap in de wandelwagen of armen....Nu heb ik haar net erg laten huilen (10 minuutjes) maar echt krijsen (met pijn in mijn hart) en nu is ze wel weer stil maar meestal duurt dat ook niet zolang. Het cb kwam ook met het inbakeren al vind ik dat zelf zon grote stap. Ik heb op internet positieve ervaringen gelezen over de puckababy. Dat wil ik eerst proberen. Het is namelijk niet dat ze heel druk of onrustig is (alleen wel na zo hysterisch huilen of als ze overprikkeld is) maar het is volgens mij meer het idee van geborgenheid. Heb jij toevallig zelf ook ervaring met de puckababy? Ze zien tweedehands niet zo duur dus het proberen waard....
Persoonlijk niet, meestal komen de problemen pas na de kraamweek. Maar ik heb er wel veel goede dingen over gehoord. Succes! Groetjes Adrienne