Mooie stad of dorp met kinderen van 0 en 2

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Elsa86, Sep 19, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,572
    3,507
    113
    Ik heb net een hotelvoucher gekocht bij de kruidvat. Wat is nou een mooie stad of dorp om met 2 kleine kinderen naartoe te gaan?

Ik zat te denken om volgend jaar rond mijn verjaardag te gaan (eind april/begin mei). Is Duinrell iets voor kleine kinderen? Of misschien hebben jullie nog tips voor een pretpark of dierentuin.

2. Hotel Doorwerth is echt een aanrader! Ze hebben een binnen- en buitenzwembad, een enorm terrein met grote vijver waar je omheen kunt wandelen en op het terrein zijn meerdere speeltuintjes. Het ligt vlakbij Arnhem, wat ik echt een toffe stad vind. Ouwehands Dierenpark ligt ook redelijk in de buurt en Burger's Zoo natuurlijk :)

Als je echt iets voor je kindjes wilt doen, zou ik voor Hotel Erica of Parkhotel Val Monte kiezen (beide in Berg en Dal en beide superkindvriendelijk!). Hebben ook allebei een binnenzwembad en het ligt heel dichtbij Pretpark Tivoli. Dat is écht een leuk park voor de hele kleintjes.

Hotel De Hunzebergen in Exloo is ook heel leuk. Hebben ook een binnenzwembad en een heel leuk buitenzwembad met glijbaantje en apart deel voor peuters. Maarja, dan moet je net geluk hebben dat het dan weer mooi weer wordt, haha. Zij hebben achter het hotel een speeltuintje, met piratenschip etc. Er is ook een bowlingbaan. Hier zijn Slagharen en Wildlands redelijk dichtbij.

Duinrell vind ik met kindjes op die leeftijd nog niks (en eigenlijk sowieso niet zo'n heel leuk park).

Ik kan trouwens ook een hele lijst met Fletcher-hotels opnoemen die je NIET uit moet kiezen, als je dat wilt horen, roep je maar :D

3. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

Aug 2, 2016
    1,149
    722
    113
    Haha oke ik ben wel benieuwd welke niet omdat wij ook die bonnen hebben. 😃

4. We hebben ons in de vakantie prima vermaakt in Keulen, Aken en Vaals. Bij het Drielandenpunt een mooi gratis speeltuin.

5. Valerie

Valerie Fanatiek lid

Jun 22, 2007
    4,206
    1,041
    113
    Female
    Zijn de vouchers van Fletcher? Wij zijn met de kinderen naar Kasteel Erenstein (Kerkrade) geweest. Echt een mooi hotel met ruime familiekamers en een prachtige omgeving. Het hotel ligt naast Gaia Zoo, dus leuk om met de kinderen een dagje naar de dierentuin te gaan. Tevens is het een mooie omgeving om te wandelen, mocht je daar van houden...

6. Haha okay, komt 'ie;

Hotels die je echt absoluut NIET moet boeken!

Mijn absolute nummer 1 wat afraders betreft; De Sallandse Heuvelrug in Rijssen. Ik heb echt nog nóóit zulk onvriendelijk personeel meegemaakt. We hebben daar serieus een hele ordinaire ruzie gehad over een extra deken! :$ Daarnaast was de kamer echt heel vies. De omgeving is prachtig, maar als je daarheen wilt, écht voor een ander hotel kiezen.

Hotel Langewold in Roden is ook echt extreem vies. Wij hadden daar een behoorlijk bedrag extra betaald voor de suite. Toen we daar kwamen zaten er scheuren in de muren, de badkamer was vies en alle kranen kwamen van de muur af, in de gordijnen zaten dode beesten, bloedvlekken van platgeslagen beesten op de muur en op het plafond en het grote raam zat echt van onder tot boven onder de vogelpoep. Dat was niet van een weekje, zeg maar ;) Toen we een review op Zoover plaatsten, hebben ze tegen Zoover beweerd dat het een nepreview was en dat wij nooit in dat hotel verbleven hadden. Gelukkig hadden we de reserveringsbevestiging nog.. ;)

Hotel Dinkeloord in, jawel, Dinkeloord :D Daar hebben ze kamers die gewoon niet meer kunnen, heel vies en muf, schimmel in de badkamer en wij vonden er zelfs medicatie van de vorige bezoekers onder het bed.. Zodra je zegt dat de kamer niet bevalt, wordt er niet gevraagd naar de redenen, je krijgt meteen een upgrade. Mijn man heeft jaren in de hotellerie gewerkt en weet dat dit dus echt een kwestie is van 'we kunnen altijd kijken of ze het accepteren, zo niet, dan krijgen ze een upgrade'. Maar tja, als het hotel toevallig net vol zit, is dat niet mogelijk natuurlijk. Ik zou het risico niet nemen. De upgrade is trouwens niet dusdanig spectaculair dat ik er extra voor zou betalen..

Het Veldenbos
    in Nunspeet. Piepkleine kamertjes (je kunt er zéker geen twee campingbedjes kwijt, één van de kinderen moet dan tussenin liggen) die oud en vervallen zijn. Bij ons vonden ze dat onze zoon van 3 best onder een (laag) kapot raam dat niet meer op slot ging, kon slapen.

Boschoord in Oisterwijk; Ook heel vies, veel beesten etc.

Twijfelgevallen - niet zo slecht dat ik ze helemaal af zou schilderen, maar ook niet zo fantastisch dat we er nogmaals zouden boeken;

Badhotel Callantsoog - Toen wij er waren in de winter, deed de verwarming het niet en het was niet echt een denderende kamer. Upgrade gekregen en dat was een mooie kamer, maarja, als ze vol zitten is een upgrade niet mogelijk. Het is niet slecht ofzo, maar ook niet mijn idee van 'lekker een nachtje weg'. De verhalen van anderen die ik over dit hotel heb gehoord, zijn wel erg slecht.

Stadspark Bergen op Zoom; Ook hier een upgrade gekregen omdat we laat aankwamen en het type kamer dat wij geboekt hadden vol zat, en dat was maar goed ook :') We liepen langs de 'mindere' kamers, waar je dus in principe in terechtkomt als je boekt, maar dat was echt niks..

Eerbeek; De upgrade-kamers zijn superleuk (met bad waarvoor je eerst een trap op moet, je zit dus heel hoog, dat was wel tof), maar zelfs die kamers zijn veel te klein om er met kinderen te slapen. Dat is echt een tweepersoonskamer, meer past echt op geen enkele manier.

Hotel Nieuwegein; Supernieuw en mooi hotel, maar het zwembad was echt ranzig.. De kamers verder wel prima!

Kasteel Erenstein in Erenstein; Wij hebben hier geslapen na een slechte ervaring met een ander hotel en iemand van Fletcher had toen contact met ons opgenomen via facebook :( Ik ging er eerst vanuit dat dat niet serieus was, maar door hem hebben we een upgrade gekregen naar echt een supermooie kamer, er stond een fles champagne klaar (want ik was jarig), etc. Supertof allemaal, maar ook hier geldt weer; de normale kamers zijn niet zo fantastisch.. Je slaapt hier ook niet in het kasteel trouwens, wat je wel denkt als je de website bekijkt, het gebouw waar je slaapt ligt een stuk verderop..

Nog wat andere aanraders;

Het Witte Huis in Amersfoort (ook leuk als je naar Dierenpark Amersfoort wilt!); het heeft een beetje een motel-vorm. De kamers liggen niet allemaal in een gang naar elkaar, maar als een soort huisjes achter het hoofdgebouw. Wij vonden het een hele fijne kamer en er is genoeg ruimte voor 1 of 2 campingbedjes.

De suite in Hotel Marijke; met de bonnen betaal je daar nog €100 extra voor, maar echt, als je wat te vieren hebt of gewoon inténs wilt genieten zonder reden, is dit echt fantastisch. De suite heeft een huiskamer (bank, tv, etc), een slaapkamer met een lekker bed, een privésauna (houden wij niet van, maar ik denk dat een hoop mensen dit fantastisch vinden) en het allerbeste; een tweepersoons jetstream. Een bad waar je echt allebei, naast elkaar, languit in kunt liggen. Er zit een jacuzzi in, je kunt onder water lichtjes aanzetten, wij zijn net kleine kinderen als we daar zijn :) Ook hier is echt meeeeer dan genoeg ruimte voor kinderen, je zou er in principe wel 8 mee kunnen nemen in campingbedjes of op luchtbedjes :p De normale kamers schijnen hier trouwens niet zo denderend te zijn, maar dat heb ik echt van horen zeggen, wij hebben daar alleen in de suite geslapen.

Hotel De Borken is trouwens ook mooi en netjes, het ligt alleen echt enórm afgelegen en er is daar in de omgeving eigenlijk niets te doen. Wel lekker als je even rust wilt natuurlijk, daar lijkt het me prima geschikt voor!

Wij gaan deze keer Hotel Avegoor (één van de 3 nieuwste hotels) en Hotel Spaarnwoude proberen met de bonnen. Iemand daar toevallig al ervaring mee? :) Verder hebben we Doorwerth nog een keer op de planning staan (zie mijn eerste bericht hierboven) in de Sinterklaas-periode. Ze hebben daar dan een enoooorme stapel nepcadeautjes in de lobby staan, echt een leuke sfeer! Vorig jaar hadden we een brief in de schoen van onze zoon gedaan, waarin Sinterklaas hem het adres van het hotel gaf en aangaf dat hij bij de receptie moest melden dat Sinterklaas had gezegd dat wij daar moesten komen slapen :D Bij de receptie speelden ze echt heel leuk mee. De volgende dag gingen we naar Park van Sint in Ouwehands Dierenpark, dat gaan we dit jaar ook weer doen :D Nu al zin in!

7. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

Aug 2, 2016
    1,149
    722
    113
    Top😃 wij zaten ook aan doorwerth te denken ook omdat we een dagje naar Duitsland willen. Andere weekend misschien weer naar stadhouderlijk hof in Leeuwarden. Hier waren er vorige keer en vinden het een heel mooi hotel. We zaten hier wel in een suite tot onze verrassing. Was supermooi met een jacuzzi in de kamer, hemelbed en allemaal leuke extraas. Geen idee eigenlijk waarom we dat kregen maar mij hoor je niet klagen 😂

8. Oooh die suites daar zien er echt prachtig uit he? Maar €150 tot €180 bijbetalen gaat me echt te ver, haha. Misschien zaten ze vol en kregen jullie daarom een upgrade? :D Zaten jullie in die suite met sterrenhemel of niet?

Als je nog moet boeken, raad ik je aan om dat echt zo snel mogelijk te doen.. Het is echt bizar snel gegaan dit jaar, in de meeste weekenden zijn er nog maar 2 of 3 (stomme) hotels beschikbaar :( Vind het eigenlijk ook behoorlijk misleidend dat die bonnen op dit moment nog steeds verkocht worden, terwijl er bijna niks meer beschikbaar is en je dat dus níét kunt zien voordat je een code invult..

9. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    2,189
    0
    36
    Erenstein is leuk i.c.m. Gaiazoo. Mooie hoeve om in te overnachten, ligt naast het kasteel.
    Met de vouchers een zeer goede prijskwaliteitverhouding. Nette, ruime kamers, vriendelijk personeel en een mooi hotel in een mooie directe omgeving. Je bent ook zo in Maastricht, Aken, Valkenburg of zelfs Köln als je zou willen.
    En vlakbij Gaiazoo ligt nu ook het Darteldome, leuke indoorspeeltuin. Een bioscoop, Happy Italy, bowling, trampolinepark, kartbaan, lasergame, ...

Andere Fletcher-ervaringen heb ik niet.

10. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,572
    3,507
    113
    Dank je voor de tips. Ik zal dan maar zo snel mogelijk boeken. Kijken of er nog wat beschikbaar is.

Share This Page