Kermis... wil niet gaan met kids maar ze worden op school gek gemaakt, GRRRR

Discussie in 'De lounge' gestart door Mama1978, 23 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Hier in Utrecht is vaak de eerste dag van de kermis eurodag. Vaak is dat op een woensdag zodat 's middags de kids 'budget' naar de kermis kunnen. Maar is ook heel erg afhankelijk van hoeveel stageld de exploitantem moeten betalen. Vaak is dat dan gewoon niet rendabel…..

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Hier gaan de kinderen wel,

Ze krijgen 10 euro van opa en oma (zowel
    Mijn als zijn ouders) ze krijgen beide dus 20 euro

Zielig om niet te gaan... Nee hoor helemaal niet ik vind het ook zonde van het geld ! Wij gaan dit keer als er hier kermis is naar de waarbeek of kalkar, vinden ze net zo leuk en kost minder ;)

3. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Ik heb laatst mijn zoontje laten kiezen. Of naar de kermis, of naar de Efteling. Met twee kids ben je voor een middagje kermis bijna evenveel kwijt als een dagje Efteling (wel met korting van de AH) en dan vind ik de Efteling toch wel meer waar voor mijn geld! Uiteraard koos hij voor de Efteling!

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Snap het probleem wel. Maar ik ga hier in ook niet mee.

Doe vaak genoeg wat en de kermis vind ik ook te duur. Ik kan slecht nee zeggen dan zeg ik al nee om daar heen te gaan.

Dit keer dit jaar dus vier pretparken gehad en genoeg is genoeg.

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik ben een kind wiens ouders altijd 'nee' zeiden, dus ik denk/neem aan dat ik zelf een vast budget opstel en probeer om kortingsbonnen/budgetdagen te pakken om hem toch over de kermis te laten gaan. Ik wilde vroeger zó graag, en tot en met mijn 12e/13e mocht het nooit en toen ging ik zelf gewoon op de bonnefooi met mijn zakgeld en/of net zo lang sjansen totdat ik ergens gratis in mocht of anderen zo gek waren om het te betalen/voor te schieten.

Ik denk dat ik gewoon ga en zeg: je krijgt vijftien euro, en daar moet je het mee doen. Voor heel de kermisweek dan. Dan mag hij zelf kiezen in welke attracties hij wil. Maar goed, dat is hier nog niet aan de orde, dus ik weet eigenlijk niet hoe ik zal reageren wanneer hij echt zeurt. Ik denk dat ik namelijk ook wel makkelijk om te turnen ben, wat dat betreft.

6. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.396
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik ben zelf gek op de kermis! Ik ga altijd naar bijna alle kermissen hier in de buurt. Mijn zoontje is nog te jong om ergens in te gaan maar als hij oud genoeg is mag hij natuurlijk gewoon mee. Maar goed ik vind 50 euro ook veel geld voor even over de kermis. Dat heb ik nog nooit uitgegeven en ik denk ook niet dat ik dat ooit ga doen! Tuurlijk mogen ze ergens in, maar ik ga niet én én én. Inderdaad laten kiezen, of eendjes vangen of touwtje trekken. Of in de draaimolen of in een andere attractie.

7. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Wij gaan niet. Als we er al langs lopen in de stad, mag hij wel een ritje maken ergens in voor 2,50 ofzo.
    Maar met al die spelletjes heb ik hem uitgelegd dat het gewoon rommel is wat je kunt winnen. Dan koop ik nog liever een paar cadeautjes bij de action dan dat hij het daar moet 'winnen' voor een belachelijke prijs.
    Gelukkig snapt hij dat en lopen we al die ballengooi tenten voorbij :D.

8. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan wel en hij gaat met ons in de draaimolen. En dan gaat hij een paar dagen later nog met opa en oma naar de kermis. Dan mag hij ook een aantal keren in de draaimolen en eendjes vangen. Opa en Oma gaan dan met alle kleinkinderen. Persoonlijk vinden wij eendjes vangen veel te duur maar opa en oma die willen het zelf.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij gaan ook niet vaak. En als we gaan is het 2 ritjes per kind (vaak a 2,50 en dubbel als ouder mee moet), een suikerspin en klaar.

De oudste is nu 7 en wil natuurlijk steeds meer. Ik ga hem in de herfstvakantie voorleggen of hij voor 10 euro 4 ritjes wil doen, of voor 10 euro naar het pretpark hier vlakbij, waar je de hele dag in dezelfde soort attracties kan.

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Tja mijn ouders zeiden ook altijd nee en ik vind er nu nog niks aan...
    Ik vond het eigenlijk ook niet zo erg of als we wel mochten kregen we vaak niet echt geld mee.
    In mn tienerjaren mocht ik het zelf bepalen en gingen ik en mn beste vriendin vaak uit verveling.
    Omdat ik vroeger dus niet mocht ga ik nu echt niet mn zoontje wel laten gaan. Jammer dan voor hem.

11. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Ik zou niet gaan omdat andere kinderen ook toevallig gaan.
    Ik zou alleen gaan als ik het zelf wou. En dan de kinderen allebei 5 euro geven en die mogen ze uitgeven. En op is op... Zo leren ze ook dat er niet altijd geld ergens voor is.

Mijn zoon vind alleen de draaimolen en de vliegtuigjes leuk. Eendjes vangen doen wij niet aan, prullaria kan ik wel bij de action kopen. En wij zeggen dus gerust wel eens nee tegen hem.

12. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Kermis is hier ook duur indd.. en al helemaal sinds het niet meer wordt gesubsidieerd door de gemeente. Zoontje is echt nog mini, te klein om het te begrijpen maar ik moest en zou met hem in de draaimolen want ik wilde gewoon een paar foto's. Nou mooi dat ik ook voor mezelf moest betalen.. Vond ik wat minder aardig (het was helemaal niet druk, maar misschien daarom net haha), maar ach. Ik denk dat als hij ouder is ook gewoon zeg dat hij twee dingen mag kiezen en that's it. Eigenlijk vind ik de kermis veel te duur voor wat je krijgt, maar ja.. oud sentiment hihi. Ik word zelf altijd vrolijk van alle melodietjes en (meestal) blije kindjes.

13. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Bij ons hebben ze de laatste dag "eurodag"

14. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Hier gaan we ook niet! Zonde van het geld.

15. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hier gaan we zelden tot nooit, achterlijke prijzen die ze hier vragen...
    en op eurodag is er geen doorkomen aan zo druk...
    dat is met een peuter niet leuk... word ze aan alle kanten geplet.
    dit jaar wel op de reguliere dag geweest maar dat was meer omdat we net een half uur op het strand waren waar ze zich zo op verheugd had toen het ineens bewolkt en fris werd....
    toen mocht ze drie x in de draaimolen, een keertje in de kinderachtbaan en 1x touetje trekken... meer dan zat!
    Al wilde zij nog wel graag in zo'n bakje die om zn as heen draait, kei hoog en over de kop... yeah right. .. dacht het niet haha.

Deel Deze Pagina