kerriepoeder

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door henkie24, 30 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

hoi dames.

ik gebruik best wel vaak kerriepoeder in het eten. maar nu zag ik net dat er in die kerriepoeder (van silvo) ook kaneel zit? :rolleyes: (raar eigenlijk maar ja) zou dit kwaad kunnen omdat je niet zoveel kaneel mag tijdens de zwangerschap. sorry maar je moet tegenwoordig toch overal op gaan letten?
    vind kerrie zo lekker

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik VREET me werkelijk waar lam aan pepernoten en ik blijf dit ook gewoon doen. Kaneel gebruik ik gewoon en kerriepoeder ook...denk dat we met z'n allen niet teveel moeten doorslaan. Kijk, als je er nu bakken achter mekaar van weg eet, ja, dan kan ik me voorstellen dat het schadelijk kan worden...

3. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ja das waar PEPERNOTEN hmmm
    ja lijkt mij ook als je met mate doet dat het geen kwaad kan maar soms wordt je zo bang gemaakt door dingen die mensen tegen je zeggen enzo.
    ok ik ga nu heerlijk genieten van mijn broodje huttenkase met kerriepoeder( en kaneel hahaha)

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    hahaha geniet er lekker van meid!

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Nou nee, je MOET echt niet overal op letten tegenwoordig, maar met al die spookverhalen zou je bijna bang worden om uberhaupt nog te eten!
    Gewoon lekker genieten van die kerrie, ik roer het ook overal door, vanavond weer heerlijke zuurkoolschotel mét kerrie en gisteren rijst met kipkerrie, heerlijk haha!
    En net zoals pepernoten, appeltaart enz met kaneel, je moet er wel hééééél veel van eten wil dat niet goed zijn voor je kindje hoor.
    Eet smakelijk :D

6. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Ochjeetje, laat je niet gek maken!

Als je eens wist hoeveel kaneel je binnen moet krijgen (per dag) om het schadelijk te laten zijn voor je kindje dan zou je je bescheuren van het lachen. We hebben het dan echt over eetlepels per dag. Nou, als je al zo veel kerrie eet (en dat is dan al een boel!) en er van uit gaat dat er maar een beetje kaneel in zit... dan zou ik me absoluut geen zorgen maken en lekker van mijn kerrie genieten :)

Als zwangere vrouw mag je een stuk meer dan je denkt hoor!

7. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    straks olibollen,mmmmm
    zit ook iets kaneel in
    zo een kleine hoeveelheid kan vast geen kwaad

8. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Absoluut niet :) Of je moet al honderden oliebollen per dag gaan verorberen...

Nou, ik weet inmiddels van vreetbuien, maar dat red ik zelfs niet :p

9. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Uhm nee dat red ik ook niet hoe graag ik ook zou willen....aaaaaaargh krijg er nu zo'n zin in!

10. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Erg he...ik laat me ook zo gek maken.

Van de week was ik het even zo zat dat ik heerlijk een witte boterham heb gegeten met leverpastei
    Zooooooooooo wat knapte ik daar van op zeg ;)

11. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    en leverpastei is zo erg nog niet... je mag best een broodje leverpastei per dag, als je maar geen kuipjes vol van die toelie dagelijks opeet :)

Je moet eigenlijk ook niet te veel lezen over dat soort dingen in de zwangerschap want ik geloof dat je dan hartstikke gek wordt... Zolang 't niet dierlijk en rauw is, of plantaardig en ongewassen kun je 't geloof ik al prima eten. En verder natuurlijk geen alcohol en niet roken. Heb je een hoge bloeddruk dan uitkijken met drop en zoethout, hou je veel vocht vast dan voorzichtig met zout en zoals met alles... overdaad schaadt. Dus nooit te veel...

Als we al panisch gaan worden van kaneel, kerrie, schimmelkaas en pinda's (heb ik ooit ook ergens gehoord, was ook larie). dan kunnen we beter 9 maanden in een klooster gaan zitten op water, brood en foliumzuur.

12. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    hihi idd Libra ;)

Nou ik eet soms ook lekker 2 witte broodjes met leverworst hoor....ja, zit vitamine A in, maar ik vreet geen hele worsten op per uur ;)
    Ik word er steeds makkelijker in...er mag zoveel niet ;)

13. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Precies MamaKitty! Zo was ik vorige week bij het verpleegkundig spreekuur en daar hebben ze me zelfs aangeraden 1x daags of anders een paar keer per week een boterham met leverpastei te eten. Dit omdat ik geen boter lust op mijn brood. En ik ben gelukkig nooit zo panisch geweest, gewoon op je gezonde verstand vertrouwen brengt je volgens mij al heel ver, zo niet ver genoeg :D

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Alles met mate hoor.

En de hoeveelheid kaneel in kerriepoeder is zo weinig, dat kan echt geen kwaad!

Ik eet graag alles waar kaneel in zit: pepernoten, taaitaai, speculaas, ontbijtkoek, het zit zelfs in m'n thee en ik gooi met liefde een pijpje kaneel bij m'n sudderlappen; oh zo lekker!

15. ik kon in de eerste weken absoluut geen kerriepoeder verdragen. brr wat werd ik daar misselijk van. vooral op kip haha

Maar ik geloof ook wel dat je niet te panisch moet zijn hoor. bakken kaneel zal je toch niet eten elke dag? ;)

16. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Er is trouwens nog helemaal niets bekend over kaneel. Dus ook niet of het wel schadelijk is.

Maak je niet zo druk. In kerriepoeder zullen vast geen grote hoeveelheden zitten. Kijk anders of je kerrie hebt zonder kaneel (volgens mij wel)

Het is namelijk een mix van allerlei kruiden, oa kurkuma, daar komt de gele kleur vandaan.

Deel Deze Pagina