Onze zoon van 10 weken krijgt per dag 5 flessen van 150/5 Deze drinkt hij meestal niet helemaal op, hij laat vaak z,n 20 cc staan Normaal krijgt hij om de volgende tijden meestal voeding, het kan soms een halfuur of een uur verschillen. 5.30 9.30 12.30 16.00 19.30 Nu werd hij vannacht om 3.45 wakker, ik heb hem even door laten zeuren maar om 4.15 toch maar de fles gegeven. Daarna kwam hij om 7.15 weer. Hoe kan ik er voor zorgen dat het schema vandaag weer een beetje klopt en hij niet al heel vroeg lang gaat slapen. Ik ben namelijk bang dat hij nu om 11.00 weer komt dan rond 15.00 en dan rond 18.00 weer en daarna in een diepe slaap valt. Hij heeft dan 5 flessen, maar ik vind 18.00 wel heel vroeg voor de laatste fles. Moet ik hem wakker gaan maken om 21.00 of hem laten slapen en zien wat er gebeurt?
Hoi, Het kan allebei. Je kunt je kindje wakker maken met het idee dat je dan zoveel mogelijk probeert vast te houden aan je huidige schema. Je kunt ook afwachten hoe laat je kindje uit zichzelf komt, maar dan kan je schema wat meer gaan afwijken. Er mag maximaal 10 uur tussen 2 voedingen in zitten. Groetjes eveline
Ja ik snap dat het allebeide kan, maar wat raad je aan. Ik twijfel namelijk heel erg. Ik hou er niet zo van om hem wakker te maken, maar wil ook niet nachts er weer uit moeten.
Dan nog even een vraagje. Hij had gister dus om 19.30 zijn laatste flesje en werd dus rond 4 uur wakker. Had ik moeten proberen of hij te troosten was met een speentje. Of heeft hij over de dag door meer nodig. Hij drinkt 4 x 150/5 waarvan hij meestal 20 laat staan. Het 5de flesje is 180/6 waarvan hij meestal 30 laat staan. Zou hij 6 flesjes moeten krijgen?
Hallo, 5 flessen per dag is prima. Wanneer er 4 uur tussen de voedingen zit, komt het schema beter uit. Om te voorkomen dat je 's nachts moet voeden, kun je je zoontje beter wakker maken voor de laatste fles. Groetjes, Petra
Het is allemaal nog steeds niet zoals ik het zou willen. Ik heb meerdere dingen geprobeerd. Donderdag heb ik hem om de 3,5 4 uur flesjes gegeven, om 18.00 was hij nogal moe en heeft hij het flesje amper leeg gedronken. Dus ik heb hem ook wakker gemaakt rond kwart voor 10 dit koste wel veel moeite. Hij heeft wel zijn fles leeggedronken Maar kwam nu nog eerder om half 4 al zijn fles gehad. Dus heb ik het cb gebeld om te overleggen wat ik het beste kon doen, volgens hen was dat niet wakker maken en kijken wat hij doet. Dit is wat er vervolgens gebeurde. Vrijdag: 3.30 1ste fles 7 2de fles 11 3de fles 14 4de fles 17 5de fles Daarna niet wakker gemaakt Zaterdag 2 1ste fles 6 2de 9 3de 12 4de 15.30 5de (heb iets minder gegeven in de hoop dat hij straks nog honger heeft.) Heb je nog andere tips voor me?
Hoi, Ja, dat is lastig. Soms is het ook weer even zoeken naar een nieuwe ritme. Dit kan even de tijd nodig hebben en kun je helaas niet altijd helemaal zelf sturen. Soms gaat het niet zoals wij zelf graag zouden willen. Wat is het gewicht van je zoontje? Boven de 5 kg, mag hij 1 liter per 24 uur hebben. Deze hoeveelheid kun je over 5 of 6 voedingen verdelen (5 x 180/6 of 6 x 150/5). Wanneer hij minder drinkt en tevreden is is dat natuurlijk ook goed. Mocht je kindje nog behoefte hebben aan 6 voedingen is dit ook prima. Verder is het goed om het drinktempo in de gaten te houden, 15-20 minuten is een goed drinktempo. Succes! Groetjes Angelique