spoedvraagje over eten koken

Discussie in 'Voeding' gestart door Mama26, 19 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Hoi,

Ik ga nu voor het eerst rundertartaar bakken voor mijn dochtertje. Hoe lang doen jullie dit? En daarna pureren met de staafmixer?

En dan door de broccoli? (o ja ik maak er dus broccoli bij ;) ).

De aardappel er ook door roeren?

Hoeveel mag ze van het vlees, van de broccoli en van de aardappel hebben? Ik kan dit nergens terugvinden.

2. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    O ja en ik vind alles wat ik zelf maak altijd zo droog, vooral aardappel doen jullie er dan water ofzo bij tot het sappig is?

3. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Oh wacht ik zie dit staan in het groene boekje:

1 - 2 eetlepels aardappel
    2- 3 eetlepels groente
    vlees, vis, kip of een 1/2 ei. Maar hoeveel vlees dan? Een halve lap lijkt me erg veel.

En hoeveel yoghurt zou ze mogen, staat er allemaal niet in.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Rundertartaar is al fijn gemalen, dus volgens mij kun je het gewoon rul bakken. De aardappel kun je gewoon prakken en dan doe je het doorelkaar.
    Pureren heb ik nooit gedaan, de kinderen hielden alleen van groentes zo, dus wat je met de broccoli aan moet...ik zou gewoon doen wat je altijd gewend bent.

Je kunt hapjes smeuïger maken met een scheutje melk die ze normaal ook drinken.

Rond deze leeftijd is in totaal 3 grote eetlepels vol gemiddeld wat ze eten. Je kunt gewoon klaarmaken en kijken hoeveel ze wil, dat weet je ook dat het genoeg is.

Yoghurt mag iets van 100cc -150cc per dag. Je moet de yoghurt die je geeft wel optellen bij het totaal aan zuivel dat je geeft, dus als je geen borstvoeding geeft dan kun je die hoeveelheid minderen op de opvolgmelk.

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik zou iets van een kwart tartaartje doen en dat rul bakken
    aarappel en broccoli koken en dat allemaal met de vlees zo pureren, zo doe ik het tenminste.

Deel Deze Pagina