schoolkamp groep 8, tips gevraagd?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mama van 3, 10 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Mijn man werkt in het onderwijs en die gaat in juni met zijn groep op kamp. Nu zijn we aan het kijken voor een leuke locaties wat niet al te duur is. Maar waar wel activiteiten plaats kunnen vinden en er genoeg te doen is. Het gaat waarschijnlijk om 3 dagen.

Heeft iemand tips? Graag in Gelderland/Utrecht die omgeving.

2. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    kijk eens of er ergens blokhutten te huur zijn? liggen meestal wel bij een bosrijke omgeving. Of een locatie van jong nederland, of weet niet wat ze bij jullie organiseren voor kinderen.. hier was het vroeger kpj, of cjp of zoiets nu heet het jeugdwerk..

3. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    In Leusden (bij Amersfoort) is een accomodatie voor groepen en scholen. Je verblijft dan in een eigen tentenkamp obv volledige verzorging. In totaal zijn er ong. 8 tentenkampen, dus er kunnen meerdere andere groepen zijn. Het terrein is middenin de bossen. Ook hebben ze connecties met het dichtbij gelegen zwembad, en andere leuke activiteiten op het terrein en omgeving.

Ze hebben ook nog zo'n accomodatie in Hierden (bij Harderwijk) en ook nog een in de omgeving van Zeist (een soort van houten clubhuis). In Zeist moet je geloof ik alleen voor je eigen eten en drinken zorgen dacht ik.

Mocht je een telefoonnummer/adres/naam weten, moet je me maar even pb-en :)

4. kellyskeezer

kellyskeezer Actief lid

25 okt 2010
    388
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Sittard
    Nee kan je wel tips hier geven aangezien wij ook elk jaar met ons klasje op kamp gaan maar zover zijn we nog nooit geweest nee !

Succes!

5. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    je zou eens kunnen kijken op het internet of er scoutinghuizen in de buurt zijn. Daar betaal je meestal niet zo heel veel voor per nacht en er zijn ook vaak gemeenschappelijke ruimtes waar je activiteiten binnen kunt doen. Op de meeste plekken mag je zelfs buiten (als de brandweer ingelicht is) kampvuren maken.

Kamperen is ook leuk, maar wel meer werk, vond ik altijd (tenten opzetten, de hele rataplan vervoeren etc)

6. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik weet nog heel goed dat ik in groep 8 op schoolreis naar Haps ben geweest. Geweldig! leven in de prehistorie, zelf je brood maken, zelf soep maken, slapen in het stro en hooi op koeienhuiden en spokentochten doen. er werden groepen gemaakt, en iedere groep had eigen taken. Geiten hoeden op de heide, soep maken, echt helemaal geweldig!
    dit is de site:
    Hapsproject

ligt in apeldoorn. Ik heb genoten, ben nu 29 en ik weet t nog!

7. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Vroeger zijn wij na Oldebroek geweest, en daar hoor ik nu ook veel kinderen over!

Ik zelf heb daar echt een leuke tijd gehad!

8. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    bedankt voor alle leuke tips, speel ze door naar mijn man!

Meer tips zijn welkom hoor!

9. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Geen tip over een locatie, wel een andere tip.

Je man kan ook de wat duurdere accommodaties benaderen en een korting vragen. Als je in de iets mindere drukke periode gaat, dan valt er nogal wat te regelen.
    (Zelf heb ik 350 euro van 1250 weten af te praten...)

Deel Deze Pagina