Kerst 2022

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 30 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik heb er ook heel veel zin in. Ik heb kerst vrij gevraagd, dus dan werk ik oud en nieuw, maar dat is prima. De boom zetten wij in de box, die laat ik nog even staan zodat de jongste er niet de hele tijd aan zit. Met van die mooie glinsterende ballen en stralende lichtjes is het natuurlijk erg verleidelijk.
    Voor het kerstdiner bij mijn moeder heb ik al dessertwijn gekocht op vakantie. Dus ben er vroeg bij dit jaar. Ik heb veel zin om samen met mijn moeder een menu samen te stellen ook al zijn er veel mensen niet bij. Mijn vader is twee jaar geleden overleden en de afgelopen twee Kersten waren daardoor niet leuk. En mijn broer woont in het buitenland en zij kunnen niet komen, omdat zijn vrouw hoogzwanger is. Vroeger was kerst het hoogtepunt van het jaar, dus hopelijk kunnen we dat evenaren.
    De andere dag gaan we naar mijn schoonfamilie. De afgelopen jaren hebben zij op het allerlaatste moment afgezegd, dus ben benieuwd naar dit jaar. Maar ook mijn schoonvader is dit jaar overleden, dus hoop eigenlijk dat mijn schoonmoeder niet afzegt.
     
  2. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.177
    1.358
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn oudste is jaren op 2e kerstdag dus hopelijk een mooi verjaardagsfeest met familie, vrienden en heerlijk eten en gezelligheid.

    Vorig jaar hadden we allemaal corona, dus geen verjaardag en zaten we allemaal in quarantaine.

    1ste kerstdag zijn we met het gezin en bestellen we een tapasdiner of we gaan hem zelf maken.
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.811
    32.715
    113
    Volgens mij niet, maar zal eens kijken
     
    Mim89 vindt dit leuk.
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.811
    32.715
    113
    Mijn kinderen willen dat dus absoluut niet. Lijkt mij juist heel fijn, maar zij zijn liever thuis met kerst.
     
  5. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.131
    4.342
    113
    Home
    Ik moet beide dagen werken
    En daarna naar m’n schoonzus die heeft een mega huis waar we dan samen met m’n familie eten en spelletjes spelen
     
  6. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    We blijven sowieso 1 dag thuis met het gezin, nu al een aantal jaar gedaan en dat bevalt prima. :thumup: De andere dag zijn we vaak bij familie maar we hebben eigenlijk nog niets besproken.
     
  7. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.574
    6.269
    113
    Waarschijnlijk 1 dag thuis en 1 dag met mijn familie. En 1 ochtend werken. Geen idee hoe het verder ingevuld wordt. Vind het altijd erg gezellig, maar dat vind ik het ook als het 4 februari is.
     
  8. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.265
    7.827
    113
    Gelderland
    oh echt? Wat grappig dat ze dat zo aangeven.
    Haha mijn jongens zeiden wel dat de balen dat we nu geen kado’s doen :p maar verder bestaat kerst hier vooral uit verplichte familie bezoekjes dus dat vinden ze geen probleem om die te missen.
     
  9. Lils

    Lils Bekend lid

    11 sep 2017
    614
    648
    93
    Vrouw
    Ik heb altijd een beetje dubbele gevoelens over Kerstmis. Ik vind het super gezellig met de kinderen, de lichtjes, de cadeautjes etc. Maar in praktijk is het vaak een hoop heen en weer geren en maar weinig tijd voor ons gezin omdat, vooral mijn schoonfamilie, toch echt verwacht dat we komen opdraven.
     
  10. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.155
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja, ik kijk er wel naar uit. Kerst met mn vriend is wel een ding geworden waar we het hele jaar naar uitkijken. Het jaar loopt van kerst tot kerst. ;)
     
    Kolibrie2 en Cobon vinden dit leuk.
  11. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.967
    8.771
    113
    Wij vieren meestal 3 ketstdagen:roflmao: 1 dag met mijn moeder. 1 dag thuis, 1 dag met schoonouders en schoonbroer en schoonzus.

    Elk jaar wisselen we bij wie het is. Als het bij ons is dan komt mijn moeder ook en zijn het 2 dagen.

    Het weekend na sinterklaas zetten we de kerstboom op. ( doen we al sinds ik kind was)

    We doen sinterklaas altijd klein met een paar cadeautjes in de zak voor onze knul en met kerst uitgebreider. Gewoon wat gezelligs en geen tassen vol met speelgoed. Daar hebben we geen plek voor:)

    We besteden met kerst meer tijd aan samen knutselen met zoon (8), samen met hem bakken en koken. Meer spelletjes samen spelen, gezellig de top 2000 aan en kerstmuziek.

    Genieten van een filmpje samen op de bank met dekens.

    Kerststukje maken. Meestal voor mijn vrijwilligerswerk ben ik nog druk voor die mensen en als het kan doen we dat met zijn 3en.
     
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik vind kerst wel gezellig met familiebezoekjes, maar dat kan wat mij betreft ook op een andere dag. Hou ook wel van de versiering en de muziek.

    Maar mijn toppunt van gezelligheid in de decembermaand is toch echt Sinterklaas.
     
  13. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Wij hebben er ook echt enorm zin in.
    Normaal moet mijn man altijd één kerstdag werken en we weten nog niet welke. Mijn man zou het dit jaar graag met mijn kant van de familie willen vieren. We vieren het namelijk altijd met zijn kant, maar de afstand is nogal groot om “even” op en neer te rijden met de kinderen vind ik. Dus moet nog maar even kijken hoe we het verdelen. Anders plakken we er een 3e kerstdag aan.

    We vieren sowieso één dag met schoonmoeder + partner en dan gaan we bij ons koken.
     
  14. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ja wel zin in dit jaar. Ik heb al een paar leuke cadeautjes zelfs.

    We zouden op vakantie...maar dat is nu niet helemaal zeker. Maakt voor mij niks uit trouwens.
     
  15. Jinino

    Jinino Lid

    17 jul 2021
    24
    8
    3
    Vrouw
    Heel veel zin in, zou de boom zo al op kunnen zetten :oops:

    Wij vieren het afwisselend in Zwitserland of in Nederland. Aangezien mijn zus in Zwitserland woont, dit jaar is het weer in Zwitserland. Ik zit gelukkig nog in mijn verlof en man heeft ook vrij. Heerlijke tijd, mijn moeder komt ook naar Zwitserland (woont in Portugal) mijn vader is helaas 3 jaar geleden overleden. We brengen de dagen voornamelijk door met eten, spelletjes spelen, knutselen en gewoon lekker samen zijn. Doordat we verspreid wonen in verschillende landen, zijn die momenten extra kostbaar geworden.

    schoonfamilie doet niet veel met kerst, zij vieren Sinterklaas uitbundiger. Voor de kinderen dus dubbel feest.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Wij doen zelf ook altijd trouwens eerste kerstdag gewoon thuis met het gezin. 2e kerstdag doen we vaak wel íets bij mijn moeder of schoonouders maar alleen als we daar zelf ook zin in hebben. Want elkaar de beste wensen geven of een kerst/nieuwjaarsborrel drinken kan ook op een andere dag eventueel. Voordat de kinderen er waren deden we altijd op beide dagen familiebezoekjes. Maar daar zijn we mee gestopt (van dat verplichte) toen we zelf kinderen kregen en dat is ons gewoon goed bevallen.
     
    Fanne vindt dit leuk.
  17. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.798
    2.481
    113
    Vrouw
    Kets dagen??:p:D
    Bespaar ons de details:p
     
    Splitijsje, MadeInUSA, Lies1611 en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.717
    1.354
    113
    Vrouw
    Hopelijk na 2 jaar covid beperkingen eindelijk weer een normale kerst.
    Bij ons is meestal de ene dag met mijn familie en de andere dag met schoonfamilie.
    Met kerst doen wij geen kadootjes. Ik heb al moeite genoeg om met sinterklaas dingen te bedenken.
     
  19. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier dubbele gevoelens bij kerst.

    Nu leef ik er enorm na toe, gezien we ons meisje verwachten rond kerst.

    Maar geen boom dit jaar! Ik heb totaal geen zin in optuigen als hoogzwangere en aftuigen in de kraamverbanden hahaha :roflmao:

    We gaan het dit jaar rustig houden dus..

    Maar waar voorheen kerst echt mijn favoriete tijd was, heb ik er nu gewoon wat dubbele gevoelens bij omdat manlief (het is allemaal uitgesproken én goed hoor!) nog niet extreem veel jaren geleden een affaire had rond de feestdagen.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. Mindy26

    Mindy26 Bekend lid

    11 feb 2014
    941
    405
    63
    Vrouw
    Ooh ben dol op kerst! Elk jaar probeer ik weer iets anders in de Kerstboom. Vorig jaar behoorlijk wat ‘foute hangers’ er in. Jongens vonden het geweldig. Elk jaar gaan we naar de kerstmarkt en kopen we weer een nieuwe hanger. Doen we al jaren.. zo leuk.

    Kerstavond altijd met ons viertjes. Als avondeten de hele tafel vol met hapjes/tapas. Kerstfilm kijken en daarna cadeautjes uitpakken.

    Eerste kerstdag altijd met mijn familie.. dit jaar bij mijn vader.

    Tweede kerstdag met zwager schoonzus en kinderen.

    Nu al zin in!! :p
     

Deel Deze Pagina